3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Nieuwe bandjes op Xsara (Coupé VTR)
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 30 augustus 2009 03:48 PM
  [ # 31 ]

ik wist zelfs niet dat hij verlaagd was bij type 1… maar wat me wel opvalt is dat het achterste altijd zeer laag hangt in de wielkassen, zelfs van een niet verlaagde xsara 2… vanaf er iemand mee is achteraan kan je het al goed zien

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2009 03:51 PM
  [ # 32 ]

VTR\VTS zijn fabrieks af, al verlaagd.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 30 augustus 2009 03:53 PM
  [ # 33 ]

de mijne is een vtr dusja Smile  men vorige xsara was ook een vtr.. bestaat de vts in 1.6 16v? het is dan meteen een 2.0 waarschijnlijk?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2009 04:04 PM
  [ # 34 ]
nitRon schreef:

de mijne is een vtr dusja Smile  men vorige xsara was ook een vtr.. bestaat de vts in 1.6 16v? het is dan meteen een 2.0 waarschijnlijk?

Ik heb gehoord dat die uit voering VTS 1.6 16V bestaat. Alleen niet in NL\B geleverd?

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 30 augustus 2009 04:05 PM
  [ # 35 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
nitRon schreef:

de mijne is een vtr dusja Smile  men vorige xsara was ook een vtr.. bestaat de vts in 1.6 16v? het is dan meteen een 2.0 waarschijnlijk?

Ik heb gehoord dat die uit voering VTS 1.6 16V bestaat. Alleen niet in NL\B geleverd?

Klopt volgens mij. Type 1 was er nog wel met een 1.8i 16v, VTS uitvoering.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 30 augustus 2009 04:05 PM
  [ # 36 ]

ik heb in ieder geval nog nooit 1 gezien, maar het kan natuurlijk Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2009 04:24 PM
  [ # 37 ]

Bij type 1 was volgens mij alleen de 2.0 16v VTS verlaagd.

Overigens altijd alleen de achterkant, de voorkant niet Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2009 04:27 PM
  [ # 38 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens altijd alleen de achterkant, de voorkant niet Wink

En dat staat eigenlijk niet zo mooi, bij een Xsara Wink ..

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 30 augustus 2009 06:11 PM
  [ # 39 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Overigens altijd alleen de achterkant, de voorkant niet Wink

En dat staat eigenlijk niet zo mooi, bij een Xsara Wink ..

Wel raar idd. Ik vind die van mij ook al wel laag liggen aan de achterkant. Morgen wordt de voorkant ook lager als het goed is.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 31 augustus 2009 02:25 AM
  [ # 40 ]

over smaak en auto`s kan je natuurlijk het ganse jaar doorpraten, er zijn altijd voor- en tegenstanders… hehe Very Happy ik vind het wel mooier als ie wat lager ligt maar dat houd inderdaad in dat je een stuk van je comfort wegneemt, maar ik vind persoonlijk dat men xsara zeker niet hard veert… heb al in andere verlaagde voertuigen gezeten, die veel harder veren

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2009 03:36 AM
  [ # 41 ]

Ik denk dat ik het verlagen inmiddels ontgroeid ben Rolling Eyes
Lijkt me ook erg veel werk aan de achterzijde met die torsieveren.
Als ik het zou doen, dan alleen aan de voorzijde en niet teveel. Weet niet of dit er dan raar uitziet, omdat dan hij iets schuin naar voren staat…  Surprised

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 31 augustus 2009 11:13 AM
  [ # 42 ]

volgens mij zal hij zelfs rechter staan, want het achterste hangt origineel al redelijk laag als je de afstand tussen band en wielkas bekijkt en vergelijkt…

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2009 11:31 AM
  [ # 43 ]

Dat is natuurlijk ook niet de vergelijking die je moet maken, aangezien de opening van het achterste spatscherm ook minder hoog is uitgesneden dan van het voorste. De enige manier om te zien of een auto duikt of steigert is natuurlijk in welke mate de dorpellijn al dan niet parallel loopt met de ondergrond… Maar inderdaad, de meeste Xsara’s met achterpassagiers hangt behoorlijk achterover. Zal zeker met de soepele veerkarakteristiek te maken hebben.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 augustus 2009 12:23 PM
  [ # 44 ]
nitRon schreef:

volgens mij zal hij zelfs rechter staan, want het achterste hangt origineel al redelijk laag als je de afstand tussen band en wielkas bekijkt en vergelijkt…

Nee, hoor.

Het is net wat Graddus zegt. Door dat de achterste spatscherm minder hoog is uit gesneden. Lijkt hij voor hoger te staan. Terwijl de dorpellijn evenwijdig is met de ondergrond.

Orgineel fabrieksaf verlaging VTR|VTS:


Na de extra verlaging voor 40mm:

je ziet nu, dat de dorpellijn niet meer evenwijdig loopt. Met de ondergrond. Maar dat wel de ruimte tussen band en de rand van de spatscherm gelijk is. Zowel voor als achter. (dat was de rede waarom ik de Xsaar verlaagde.)

 

Wel een opmerking, ik denk dat de niet sportievere uitvoering van de xsara-reeks. De verschil tussen de spatschermranden voor en achter, niet erg opvalt. Omdat ze niet verlaagd zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2009 09:57 PM
  [ # 45 ]

Nudat ik deze foto’s zie weet ik zeker dat ik hem voor niet wil verlagen, dat die zo naar over afloopt vind ik eigenlijk minder mooi… Wink

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook