1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Centrale deurvergrendeling vraagjes OPGELOST (LOSSE DRAAD)
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 30 augustus 2009 11:45 PM

Hallo allemaal,

het is al weer even stil geweest rond mijn ZX-je, inmiddels is hij betrouwbaar ( na het injector kabelboom verhaal…) hij is niet echt zuinig (1 op 10 tot 1 op 13…) maar rijdt verder prima.

ik was vorige week even lekker aan het klussen, de achter sproeier deed het niet.. .... dus zoeken naar de oorzaak.. bleek al snel dat er wel vloeistof in de achterdeur kwam (deze liep er uit namelijk…) maar niet op de sproeier… al snel bleek een losse buis de oorzaak… dus die aan gesloten op het eindje dat los was en TAADAA… hij doet het ...

Echter toen ik daar bezig was viel mijn ook op een groene servo motor die de ver en ontgrendeling van het achterklepslot leek te regelen….
nu is wist ik wel dat ik een IR oogje heb in de auto heb, maar heb slechts een normale sleutel en geen IR eenheid.

Tevens gebeurt er niets met de sloten van de andere sloten als ik de portieren met de sleutel open doe.

Ik zal mijn vragen even samenvatten:

- werkt de CV ALLEEN op het ir oog?
- of werkt het ook op de portierslot-sleutel bediening?
- wat is de beste manier om mijn CV te testen (ik wil weten of het elektrisch en mechanisch werkt, voordat ik geld ga uitgeven aan allerlei goodies (nieuw of van de sloop)
- waar bevinden de compontenten zich? (ik neem aan dat er een stuur eenheid is?)

Alle hulp is welkom…

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 augustus 2009 11:53 PM
  [ # 1 ]

Normaal moet de CV op minstens de bestuurdersdeur werken en vaak op op de bijrijdersdeur. Er zit een regelunit die de CV aanstuurd, en ik meen dat die bij de ZX in de buurt zit van de radio.
Het kan zijn dat een van de servo’s ooit stuk gegaan is en dat om die reden de hele unit is afgekoppeld.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 31 augustus 2009 01:54 AM
  [ # 2 ]

er zit een kiekert achter in het zekeringenkastje, je kan zo’n ding ook nieuw halen, die is radiografisch en plug en play, dan werkt ‘ie gewoon via de nieuwe kiekert en niet meer via dat oog in het plafond. Maarrrr, dan moet je natuurlijk wel al CV hebben…......

kiekert:

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 31 augustus 2009 06:32 PM
  [ # 3 ]

Even samenvatten:
De CV zou moeten werken op de deurensloten?
Er zit een regelunit of bij de radio of bij de zekeringkast (ik neem aan dat de zekeringkast de gene is die links onder het stuur zit?)
Ik heb zelf al gezien dat zekering nummertje F4 de central locking aanmoet sturen, ik zal eens kijken of dat die nog in orde is.
Het regelkastje is zoals op dat plaatje staat ? of is dat de een ontvanger?

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 31 augustus 2009 08:56 PM
  [ # 4 ]

bij een zx reageert de cv of op het oogje met sleutelhanger.. of de bestuurderdkant deurslot.

het bakje wat het signaal krijgt en vanuit daar alle deuren opslot doet zit in onder je middenconsole die je makkelijk los kan halen.

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 01 september 2009 12:09 AM
  [ # 5 ]
tmoons schreef:

Even samenvatten:
De CV zou moeten werken op de deurensloten?
Er zit een regelunit of bij de radio of bij de zekeringkast (ik neem aan dat de zekeringkast de gene is die links onder het stuur zit?)
Ik heb zelf al gezien dat zekering nummertje F4 de central locking aanmoet sturen, ik zal eens kijken of dat die nog in orde is.
Het regelkastje is zoals op dat plaatje staat ? of is dat de een ontvanger?

Regelkastje is zoals het plaatje, kleur is bij mij lichtgrijs en zit bij mij achter in de zekeringkast(links van het stuur)

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 01 september 2009 11:01 AM
  [ # 6 ]

Ok, het kastje heeft dus 2 potentiele lokaties. dat is niet zo erg.. we vinden heb (uit eindelijk) wel Wink
de berichten over het reageren op het slot EN het oog zijn wat minder, want dat betekend dat er iets mis is, anders had het ook wel gewerkt op de sloten.

leuke zoektocht gaat dit worden!

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 01 september 2009 02:39 PM
  [ # 7 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten


dat ‘ie niet meganisch reageert op het slot is inderdaad een beetje vreemd ja

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 01 september 2009 04:30 PM
  [ # 8 ]

nouja hoeft niet, kiekert dood = geen reactie lijkt me zoo…
ik zal zo eens kijken.

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 02 september 2009 12:02 PM
  [ # 9 ]

GEVONDEN!!
De eerste eigenaar, (het is 3 maanden na afgifte van het kenteken gebeurt volgens het eigenaarboekje) heeft zitten rommelen met de draadjes die onder het dashboard hangen (hij heeft een handmatige schakelaar gemaakt waarmee je de koelfan kunt bedienen, inclusief 2 lampjes (groen en rood, groen is voor fan aan.. rood is voor handmatig aan.. erg mooi allemaal MAAR) hij heeft dus van die kuttige blauwe knijp blokjes gebruikt om de kabels af te splitsen… en 1 draad had zicht zelf los gemaakt en dat was de 12 V+ voor het CV systeem, want na terug verbinden deed hij het gelijk!!! YES!!!

Overigens nooit de kiekert gevonden.
Bedankt voor het meedenken, door de tips over de locatie ben ik daar gaan kijken en kwam ik dit op het spoor!!!

Nu nog opzoek naar een IRa zapper…

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 12:50 PM
  [ # 10 ]

Gelukkig heb je het daadwerkelijke probleem gevonden Very Happy !

Dat soort acties snap ik ook nooit, laat de auto origineel tenzij het echt niet meer werkt.

Bij mijn XM zag ik na aankoop onder het dashboard ook diverse afgeknipte bedrading met knullige isoltietape waar spanning op stond Shocked . De mistlampen werkte niet (aansluiting was aangepast en nu weer terug naar origineel), ging de boel controleren en ontdek je zoiets Confused .
Er zat ooit een achteraf inbouw cruise control in die later half werd weggewerkt Evil or Very Mad .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 02 september 2009 03:01 PM
  [ # 11 ]


quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten


Gelukkig was de eerste eigenaar een goed onderlegt iemand, hij heeft zelfs schemaatjes opgenomen in het bestuurdersboekje.
De blauwe blokjes zijn “ officieel “ ook bedoelt voor dit soort aftakkingen, maar ja om nu te zeggen dat het kwaliteit is….. Wink

Ben in ieder geval erg blij met het ‘ simpel ‘ oplossen van deze storing.

Op naar de volgende!

Volgende puntje is dus het zoeken naar een infrarood ontvanger / zender combinatie (of is een zender alleen voldoende en kan je bijvoorbeeld door jumpertjes te verzetten de zender en ontvanger aanpassen?)

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 04:48 PM
  [ # 12 ]

Ben zelf niet gek op die blauwe Scotchblokjes Neutral , het is beter om vanuit de zekeringenkast een extra draad te trekken.

Toen ik nog BX reed, heb ik altijd een infrarood ontvanger / zender combinatie gebruikt.
Heb de ontvanger weleens open gemaakt, maar zag geen jumpers op het printplaatje. Dat zal bij een ZX niet anders zijn.

Dus het zal een ontvanger / zender combinatie worden denk ik Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 02 september 2009 05:41 PM
  [ # 13 ]

Voor 100 euro koop je een radiografische kiekert plug en play + 2 handzenders bij de dealer(peugeot/citroen)

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 02 september 2009 06:33 PM
  [ # 14 ]
Citrophile schreef:

Ben zelf niet gek op die blauwe Scotchblokjes Neutral , het is beter om vanuit de zekeringenkast een extra draad te trekken.

Toen ik nog BX reed, heb ik altijd een infrarood ontvanger / zender combinatie gebruikt.
Heb de ontvanger weleens open gemaakt, maar zag geen jumpers op het printplaatje. Dat zal bij een ZX niet anders zijn.

Dus het zal een ontvanger / zender combinatie worden denk ik Wink .

Ze hebben geen jumpercodering inderdaad maar de codering wordt gerealiseerd door middel van open of dichte verbindingen aan de pootjes van de chip.

Meer informatie HIER .

Overigens is de P&P set van 100 euro natuurlijk de meest gemakkelijke maar een plip omprogrammeren is ook niet echt moeilijk te noemen.
Zo heb ik laatst voor mijn 16V een extra Plip sleutel omgeprogrammeerd zodat mijn vriendin ook een sleutel met plip voor de BX heeft.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
tmoons
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-2009

Gepost: 02 september 2009 06:49 PM
  [ # 15 ]
David01 schreef:

Voor 100 euro koop je een radiografische kiekert plug en play + 2 handzenders bij de dealer(peugeot/citroen)

Dan moet ik hem wel eerst zien te vinden!!! Very Happy

ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB Smile (nee niet beige, goud!!!)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook