34 van de 43
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

Gais zijn GTi’tje -> Einde.
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 29 augustus 2009 04:33 PM
  [ # 496 ]

Nog gelukt om ‘m gisteren weer aan de praat te krijgen?  Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 29 augustus 2009 07:38 PM
  [ # 497 ]

Ja, in de regen met onweer stond ik de dynamo en accu te wisselen Laughing Was weer erg fijn om in mijn BX te kunnen rijden, heb het echt gemist. Volgende week andere velgen met nieuwe banden, draagarmbussen vervangen (eindelijk) en nog wat dingetjes en ze is weer helemaal top.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 augustus 2009 12:48 PM
  [ # 498 ]

Goed bezig man!
very good

Als ik lees hoevaak in korte tijd sommige BiXen van eigenaar verwisselen hier, is het mooi te zien dat er ook mensen zijn die er tijd en moeite in willen investeren.
En de Alfa?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 30 augustus 2009 07:27 PM
  [ # 499 ]

Hey Pascal,

Ik koop geen voertuigen om ze daarna weer zomaar weer weg te doen Wink Heb veel te veel plezier met mijn BX, het blijft gewoon een heerlijke auto en verdiend het om gewoon goed te zijn.

Alfetta komt aan de beurt als de BX weer goed is, deze is er nogal onverwachts bij gekomen en moet dus even wachten. Tot nu toe alleen wat mee gereden (BX was tenslotte stuk) en ben er erg blij mee, ook een echte rijdersauto maar van een heel ander kaliber. Blok is ook helemaal geweldig, hele berg koppel van stationair en gewoon doorbrullen tot 6000rpm. Blok in de BX heeft ook zo’n karakter maar komt niet helemaal uit de verf door die Jetronic.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 30 augustus 2009 07:59 PM
  [ # 500 ]

Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die goed zorgen voor hun auto’s/BX’en Smile . Maar dat het soms moeilijk is kan je toch niet ontkennen Wink

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 30 augustus 2009 09:01 PM
  [ # 501 ]

Iedere gek zijn gebrek natuurlijk Wink Veel mensen zien hun auto als een ‘ding’ en verwachten dat die het altijd doet. Ik kijk er op een hele andere manier tegenaan en ga er daarom ook heel anders mee om.
De moeilijkheid waar ik (en jij waarschijnlijk ook) tegenaan loop ligt vaak in het feit dat je iets nog nooit hebt gedaan. Ik heb nogal de neiging om er dan als een berg tegenop te zien en er niet aan wilen beginnen. Pas bij dit project heb ik geleerd, ook door het werk wat ik ervoor deed, om er toch gewoon aan te beginnen en stapje voor stapje richting het eindresultaat te werken. En nu ga ik weer een stap verder door de Alfa, zal ook moeilijke klus worden maar hoe leer je iets door het nooit te doen?

Daarbij heb ik ook het geluk dat ik vrijwel overal zelf wel uit kom en anders altijd mijn pa kan vragen om hulp, toen ik afgelopen vrijdag met een lekke koelslang in Belgie stond (met de Berlingo van mijn pa notabene) was ik toch blij dat ik met een binnenbandje, spanband en een kan water na een uurtje mijn reis zonder problemen kon vervolgen terwijl ik net zo goed de ANWB had kunnen bellen.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 30 augustus 2009 09:09 PM
  [ # 502 ]

Sla je de nagel mee op de kop… alles wat ik zelf gedaan heb kan ik nu. Ontsteking kapot? De oorzaken zijn op 1 hand te tellen. Lampjes van het dash vervangen? Uurtje werk.

Olie van de ATF verversen? Heb ik gisteren in Gent nog even op straat gedaan voor ik naar huis reed. Kon ik de motor warm rijden en meteen peilen + bijvullen. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets ooit ging doen/kunnen. Nu draai ik er mijn hand niet meer voor om.

Én, ik geniet er nog van ook Very Happy . Toch zalig Cool

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 31 augustus 2009 12:40 PM
  [ # 503 ]
Gais schreef:

Iedere gek zijn gebrek natuurlijk Wink Veel mensen zien hun auto als een ‘ding’ en verwachten dat die het altijd doet.

Dat zijn de meeste mensen intussen: onderhoud? Doet de leasemaatschappij/ garage toch?!
En-passant er jouw op aankijken dat je nog zèlf sleutelt aan je “ouwe lijk”...
Krijg jij ook altijd zoveel commentaar als je bezig bent?

-“wordt het geen tijd voor een nieuwe?” of
-“wat is er nóu weer kapot?” of
-“je moet wel vaak sleutelen hè?!”

Zucht…. Sad

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 september 2009 01:57 AM
  [ # 504 ]

Nee, nog helemaal niet gehad eigenlijk. Scheelt natuurlijk dat ik redelijk beschut sta en iedereen die hier over de vloer komt kan het wel waarderen.
Alleen vrijdagavond had ik wel een opmerking (of de politie Laughing) verwacht.

Vandaag op en neer naar Arnhem geweest met de BX en het was heerlijk, ze lijkt met verse accu en dynamo weer een stukje fijner te zijn geworden. Mag natuurlijk niet zo hard maar ik tik regelmatig de 180 aan Rolling Eyes Doet ze zo verschrikkelijk makkelijk en soepeltjes dat het lastig is om langzaam te rijden. En wat mijn dag helemaal goedmaakte is dat een Prius mij bij probeerde te houden in een bocht Laughing
En nog iets waar ik stiekem al op hoopte, starten met warm blok is nu ook geen enkel probleem meer.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 01 september 2009 12:44 PM
  [ # 505 ]

Smooi!

very good

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 september 2009 12:59 PM
  [ # 506 ]
BunnY schreef:

Sla je de nagel mee op de kop… alles wat ik zelf gedaan heb kan ik nu. Ontsteking kapot? De oorzaken zijn op 1 hand te tellen. Lampjes van het dash vervangen? Uurtje werk.

Olie van de ATF verversen? Heb ik gisteren in Gent nog even op straat gedaan voor ik naar huis reed. Kon ik de motor warm rijden en meteen peilen + bijvullen. Ik had nooit gedacht dat ik zoiets ooit ging doen/kunnen. Nu draai ik er mijn hand niet meer voor om.

Én, ik geniet er nog van ook Very Happy . Toch zalig Cool

Kijk es aan… Het leuke is, de kennis en ervaring werkt cumulatief. Je wordt steeds sneller in het begrijpen en handelen, het wordt inzicht en uiteindelijk intuïtie.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 01 september 2009 01:00 PM
  [ # 507 ]
Pascal schreef:
Gais schreef:

Iedere gek zijn gebrek natuurlijk Wink Veel mensen zien hun auto als een ‘ding’ en verwachten dat die het altijd doet.

Dat zijn de meeste mensen intussen: onderhoud? Doet de leasemaatschappij/ garage toch?!
En-passant er jouw op aankijken dat je nog zèlf sleutelt aan je “ouwe lijk”...
Krijg jij ook altijd zoveel commentaar als je bezig bent?

-“wordt het geen tijd voor een nieuwe?” of
-“wat is er nóu weer kapot?” of
-“je moet wel vaak sleutelen hè?!”

Zucht…. Sad

Wink

En als je ze dan uitlegt wat je per jaar kwijt bent…

Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 01 september 2009 03:16 PM
  [ # 508 ]

Dan geloven ze je niet.
Net zoals je kunt blijven roepen dat je het gewoon leuk vind om ermee bezig te zijn.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 01 september 2009 03:50 PM
  [ # 509 ]
Hilko16TZI schreef:

Dan geloven ze je niet.
Net zoals je kunt blijven roepen dat je het gewoon leuk vind om ermee bezig te zijn.

Oh daar heb ik geen last van. Mij geloven ze wel.

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 september 2009 09:53 PM
  [ # 510 ]

Ik kreeg vandaag mijn nieuwe draagarmbussen maar nu blijkt dat ik vier dezelfde heb gekregen. Is het erg als er geen opstaand randje aanzit?

Profiel  

34 van de 43
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook