renz schreef:groetjes vanuit een nog steeds warm Afghanistan!
Kun je niet een beetje van dat warme weer meenemen
Morgen nog 3,5 dag….en dan zie je je HDI voor het eerst in het echie !
Als je dit leest zul je of in Kaboel of al in Cyprus zitten.
Bram schreef:Als je dit leest zul je of in Kaboel of al in Cyprus zitten.
En ik stiekem aan het scheuren ben in je hdi
Ow, Renz, alvast welkom thuis!
PS hij trilt bij 195!
René van Maren schreef:PS hij trilt bij 195!
Klopt….maar dat is weer voorbij als je 220 aan het rijden bent.
Ja….en pas je onderschrift eens aan, Renz….want daaruit zou blijken dat je nog 2 weken in Afghanistan zit
Dit Turbobuis waar Renz het over heeft, is trouwens een slang…blijkbaar is die toendertijd al gescheurd….toen hij opeens uit zichzelf vol toeren ging draaien.
Het is het lange stuk slang die op de intercooler zit aangesloten en met een bocht over de motor heen loopt.
Ah je ben alweer thuis, Ik ben wel benieuwd wat je nu zelf van je Xantia vind?
We weten inmiddels wel wat Bram ervan vindt
Ducktape op turboslangen werkt niet lang is mijn ervaring
En als je gefluit hoort komt dat omdat ie dan waarschijnlijk langs de ducktape blaast. Hihi… Gelukkig ben ik met mijn wagen het stadium voorbij dat de turboslangen mij om de oren vlogen.
Veel plezier met de wagen.
Komt nog bij dat Johan met spray de hele onderkant moest schoonmaken omdat door het spontaan op toptoeren draaien van 1.5 maand geleden er blijkbaar flink wat olie door de turboslang en/of intercooler is gegaan….en ook eruit geperst was onderaan.
Gelukkig kan je op die Citroen computer heel wat aflezen…..er stond iets in van : turbodruk lekkage of zo ?
Bram schreef:Komt nog bij dat Johan met spray de hele onderkant moest schoonmaken omdat door het spontaan op toptoeren draaien van 1.5 maand geleden er blijkbaar flink wat olie door de turboslang en/of intercooler is gegaan….en ook eruit geperst was onderaan.
Gelukkig kan je op die Citroen computer heel wat aflezen…..er stond iets in van : turbodruk lekkage of zo ?
Op toptoeren draaien :S Voor de roetmeting?
Een turbodiesel heeft altijd een enorm nat inlaattraject door olie die uit de turbo lekt. Mensen schrikken er altijd van, maar is weinig bijzonders aan. Ook de caterventilatie kan wel eens wat olie het inlaattraject ingooien. Bij BX turbodiesels waar de carterventilate uittblaast in het luchtfilter zie je vaak dat de eerste 2 of 3 lamellen helemaal nat en zwart van de olie zijn. Niet van schrikken dus.
mpostma schreef:Op toptoeren draaien :S Voor de roetmeting?
Zie ook in deze draad :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164042&postdays=0&postorder=asc&start=0
Daar staat het beschreven wat er 1.5 maanden geleden gebeurde.
Bram schreef:mpostma schreef:Op toptoeren draaien :S Voor de roetmeting?
Zie ook in deze draad :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164042&postdays=0&postorder=asc&start=0Daar staat het beschreven wat er 1.5 maanden geleden gebeurde.
Nu weet ik het weer!
Zo, even live vanuit een internet caf….eh..pizzeria..MOOIE LIJSTEN HE?????
:51 :51 :12 :17
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dus nog steeds vakantie
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
René van Maren schreef:Zo, even live vanuit een internet caf….eh..pizzeria..MOOIE LIJSTEN HE?????
:51 :51 :12 :17
Ik zat al druk SMS’jes te versturen naar je…komen ze wel aan ??
Iets met een Mobieltjes provider en zo.
Mooi zo, kun je weer lekker karren
De vering is ook dik in orde, was bij Chyparse gisteren ochtend en daar hadden we het over je Xantia en die van Bram, klein wereldje he zij de monteur