2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
TGI
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 15 augustus 2005 04:50 AM
  [ # 16 ]
karel schreef:
voge schreef:

Dat is zeker waar, heb ik meerdere keren zelf ververst bij een Chevy V8… Maar door de hogere bedrijfstemperatuur heb je toch ook wel weer wat andere aandachtspunten?

Over die hogere bedrijfstemperatuur lopen de meningen uiteen. Er zijn meer factoren die een rol spelen (verbrandingstemperatuur is er maar eentje, en die ligt voor gas dus juist lager) waardoor de balans niet per se negatief uitvalt voor LPG.

Een 1400 kan op LPG in ieder geval probleemloos stokoud worden, zoveel is me wel duidelijk geworden. Ik heb in de tijd dat er nog heel veel BX-en reden vaak genoeg mensen gesproken die een nog prima rijdende LPG-bx hadden met hoge kilometrages (met duidelijk veel meer dan 2 ton, toen ze nog niet stokoud waren). Zo’n 2.5 ton was zeker geen uitzondering.

Op benzine komen ze niet vaak net zover als op LPG omdat dat nou doorgaans niet voor de echte kilometervreters is….

Denk dat je met een LPG auto toch langer kan rijden dan met een benzine auto Rolling Eyes In sommige gevallen moet de kop vervangen worden door de hogere (??) verbrandingstemperatuur. Maar ik meen dat de 1.4 verharde kop heeft ?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 augustus 2005 04:05 AM
  [ # 17 ]
Ijs schreef:
karel schreef:
voge schreef:

Dat is zeker waar, heb ik meerdere keren zelf ververst bij een Chevy V8… Maar door de hogere bedrijfstemperatuur heb je toch ook wel weer wat andere aandachtspunten?

Over die hogere bedrijfstemperatuur lopen de meningen uiteen. Er zijn meer factoren die een rol spelen (verbrandingstemperatuur is er maar eentje, en die ligt voor gas dus juist lager) waardoor de balans niet per se negatief uitvalt voor LPG.

Een 1400 kan op LPG in ieder geval probleemloos stokoud worden, zoveel is me wel duidelijk geworden. Ik heb in de tijd dat er nog heel veel BX-en reden vaak genoeg mensen gesproken die een nog prima rijdende LPG-bx hadden met hoge kilometrages (met duidelijk veel meer dan 2 ton, toen ze nog niet stokoud waren). Zo’n 2.5 ton was zeker geen uitzondering.

Op benzine komen ze niet vaak net zover als op LPG omdat dat nou doorgaans niet voor de echte kilometervreters is….

Denk dat je met een LPG auto toch langer kan rijden dan met een benzine auto Rolling Eyes In sommige gevallen moet de kop vervangen worden door de hogere (??) verbrandingstemperatuur. Maar ik meen dat de 1.4 verharde kop heeft ?

Kan best wezen dat de 1400’s bestendiger zijn dan de 1600’s of 1900’s, al zijn die er ook genoeg met forse kmtrages.

Hoe dan ook, de motoren kunnen er best wel goed tegen. Benzine verbanden heeft andere nadelen zoals de vuilere verbranding, en dat nekt een motor soms ook.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook