Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het is jammer als het definitief is dat er geen C6 opvolger komt.
Bij de volgende facelift mag er toch wel wat veranderd worden aan de C6. Zoals de achterste wielkasten , de Audi look a like zijflanken, de achterlichten dunner, sierlijker maken en de ronde achterklep.
Het C6 interieur oogt ook heel erg saai voor een Citroën, het interieur van een SM, CX en XM ogen veel karakteristieker en hebben passie/sensatie. Het digitale instrumentenpaneel oogt heel erg gedateerd en het stuurwiel van de C5 overzetten.
Plastic afwerkingslijstjes en paneeltjes in het interieur moeten ook veel mooier en netter worden en dat rare boomschors structuur van het dashboard en deurpanelen .
Kortom het C6 interieur opnieuw futuristisch, maar wel karakteristiek vormgeven. Het interieur van de Renault Vel Satis geeft mij meer sensatie dan het C6 interieur, terwijl ik de Vel Satis niet mooi vind maar wel apart en gedurft.
Verder is de C6 een zeer betrouwbare auto met heel veel hoge rijkwaliteiten, die door niemand anders aangeboden worden.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Arjan Verkade schreef:Voor de XM kwam ook geen opvolger, een paar jaar later was daar de C6
Het bericht zegt ook “voorlopig” geen opvolger.
Zo denk ik er ook over. Ook al zal de productie van de C6 stoppen en komt er geen directe opvolger, dan nog ben ik ervan overtuigd dat als het straks weer wat beter gaat met het concern, Citroën zeker zal gaan werken aan een nieuwe Grande Routière. Dat zit ze toch in het bloed.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Vergeet niet dat de C6 Lignage prototype in 1999 was voorgesteld en in 2000/2001 eigenlijk uitgebracht moest worden. Door o.a. allerlei electronische storingen en bagger onderdelen waar de o.a. 1e C5, C8 en 307 mee te kampen hadden werd de C6 introductie iedere keer uitgesteld.
Het heeft niet met emotie te maken (emotie kennen de pragmatische PSA directie leden al helemaal niet), maar er waren teveel kinderziekten waardoor de C6 te laat kwam.
Toen de C6 werd geïntroduceerd was die al verouderd tov C4 Picasso en C5-3 die net daarna kwamen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Gelukkig is er een knopje ( stoelverwarming ) in de C6 dat ergonomisch niet zo juist gemonteerd zit. Laat zo goed zien hoe wel doordacht de rest is. Knoppen daar waar je ze nodig hebt en bovendien al degene die je zou willen gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Hebben ze nou echt goed nagedacht over de knoppenkermis op het middenconsole? Dat is me een partij druk met die kleine knopjes.
Het middenconsole van de C6 is hetzelfde als van de 407 en C5-2, puur uit kostenoogpunt.
Dat het anders en mooier kan, is bij de C5-3 te zien.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Op autoweek zie ik nu een bericht dat PSA wel in het hoge segment wil blijven, maar geen sedans meer willen maken.
Ik ben blij dit te horen, want Citroën hoort in het hoge luxe segment een model of meerdere modellen te hebben en eindelijk geen sedans meer .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
graddus schreef:Het VRT radiojournaal was gisteren een stuk minder genuanceerd: “Het Franse autoconcern PSA heeft bekend gemaakt te stoppen met de productie van haar topmodellen van Peugeot en Citroen. Dit nadat de andere Franse autoconstructeur Renault al had laten weten geen opvolgers in de pijplijn te hebben voor de grote modellen Vel Satis en Espace. De Franse autoindustrie gaat zich volledig concentreren op kleinere en zuiniger modellen.”
Dat is ook wat ik gehoord heb. Met andere woorden: de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.
Laat ons hopen dat over een aantal jaren als de economie weer goed op gang is de gedachten veranderen. Want een luxe slede hoort idd bij een merk als Citroën.
Voorlopig is het met pijn in het hart afscheid nemen van een prachtwagen. Gelukkig is er de C5 nog
Always Smile
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
graddus schreef:Zomaar even iets, hierboven wordt er ‘enorm’ afgegeven op ‘Audiweek’, maar de berichtgeving wordt wel klakkeloos geaccepteerd?
Dat klopt, waar rook is, is vuur. Verder moge het duidelijk zijn dat ze bij Autoweek een voorkeur hebben voor Audi en BMW. En dat Citroens over het algemeen niet goed zouden rijden omdat ze niet een rotsvaste wegligging hebben. Dat er smaken verschillen wordt niet over gepraat, zij gaan er vanuit dat iedereen met belachelijk hoge snelheid door een bocht wil.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is ook wat ik gehoord heb. Met andere woorden: de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.
Waarom? Toen de C5 kwam werd die door de Elysée niet als opvolger van de toen gebruikte XM gezien. Resultaat: men bleef de XM’s die men had gewoon gebruiken.
Voorlopig is het met pijn in het hart afscheid nemen van een prachtwagen. Gelukkig is er de C5 nog
Nounou, hij wordt toch niet meteen uit productie genomen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Citrophile schreef:Hebben ze nou echt goed nagedacht over de knoppenkermis op het middenconsole? Dat is me een partij druk met die kleine knopjes.
......
Helemaal niet mee eens.
Zoals A.S. sl stelde er is goed nagedacht over de knoppen indeling.
Logisch opgebouwd na een tijdje vind je blindelings de knop die je moet hebben. Een gelukkig niet zo een draaiknop met een hopeloze menustructuur zoals in de BMWs etc.
Voor de rest staat er nergens dat ze de productie stoppen, enkel dat er voorlopig geen nieuw model komt. Wat mij betreft mag de C6 even lang leven als de DS en de CX. De C6 veroudert m.i. niet
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Double Chevron schreef:de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.
Dat zal echt niet gebeuren…
Uiteindelijk zou hij zelfs de presidentiële DS uit het Conservatoire terug kunnen verordeneren… Dat zou pas klasse zijn!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik las gisteren in het Belgische DS/SM-clubblad ‘Citroglycerine’ dat er per 2011 een ECO-C6, of C6 cx komt met lage CO2-uitstoot van minder dan 100 gr/km: 2.2 HDi met kleine electroaandrijving op de achteras (Hybrid4) met robot 6-bak, banden met lage rolweerstand en aerodynamische verbeteringen van de bodemplaat en dichte wielkasten achter, waardoor de Cw-waarde 0,24 moet zijn. Dit zou wel passen in de deze tijd, al lijkt me een hybride weinig voordeel bieden bij een voiture pour l’autoroute.
Bron: Autocar (GB)
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Klopt, de eco C6 c.q. C6 CX was een tijdje geleden even in het nieuws. Wellicht dat het prototype in IAA Frankfurt staat.
Theoretisch zou PSA zo`n C6 kunnen uitbrengen, maar of het ook werkelijk gaat gebeuren : .
Net wat je zegt, een hybride is nuttig voor in de stad. Op de snelweg rij je vooral op je verbrandingsmotor.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
GeraldDSuper schreef:Ik las gisteren in het Belgische DS/SM-clubblad ‘Citroglycerine’ dat er per 2011 een ECO-C6, of C6 cx komt met lage CO2-uitstoot van minder dan 100 gr/km: 2.2 HDi met kleine electroaandrijving op de achteras (Hybrid4) met robot 6-bak, banden met lage rolweerstand en aerodynamische verbeteringen van de bodemplaat en dichte wielkasten achter, waardoor de Cw-waarde 0,24 moet zijn. Dit zou wel passen in de deze tijd, al lijkt me een hybride weinig voordeel bieden bij een voiture pour l’autoroute.
Bron: Autocar (GB)
dit is een prototype. Niets zegt dat de wagen wel degelijk op de markt komt… betwijfel het ten zeerste trouwens…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Peteryed schreef:graddus schreef:Zomaar even iets, hierboven wordt er ‘enorm’ afgegeven op ‘Audiweek’, maar de berichtgeving wordt wel klakkeloos geaccepteerd?
zij gaan er vanuit dat iedereen met belachelijk hoge snelheid door een bocht wil.
Ik geef de doorsnee chauffeur meer kans om vlekkeloos aan hoge snelheid door een bocht te gaan met een C5 of C6 dan met een BMW.
Always Smile