weet iemand of er al ontwikkelingen zijn waardoor ik toch de motorcomp uit kan lezen? het betreft een 1996 2.0i TCT (in 1995 gemaakt volgens organummer..).
de bewuste pin doet niets, geeft zelf al een vaag schijnsel als het kontakt niet eens aan staan. de VC gaat prima.
trouwens, nou ik toch een vraagje stel, weet iemand waar de uitleesconnector zit voor de Xantia? een 2.0i activa 1996
m vr gr
en dank voor al jullie hulp, perfect!
Bert
XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
VC is bij mij ook geen probleem, maar ABS en Airco wel. Blijft vaag hoe dat kan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bij mij lukt het ook niet
Zelf ben ik ook in bezit van TCT uit 1996 (kenteken januari). VC en ABS kan ik wel uitlezen, maar airco (doet het niet…) en motormanagement niet. Als ik het stekkertje aansluit krijg ik ook een vaag schijnsel, verder blijft het donker.
Ik heb trouwens zelf een snoertje + LED gemaakt van wat oude spullen die ik nog had liggen en dat werkt voor de VC en ABS dus prima.
Het schijnt dat de TCT vanaf modeljaar 1996 een programmeerbare chip heeft, misschien dat het daar aan ligt?
C5 HDi Break Exclusive Automaat 2002 - leer
XM Turbo CT VSX 1996 - leer
knoal
Ha nog iemand ``oet knoal``
Hee dat is leuk! Moi zoln moar zeggn!
toevallig…..Antoniusschool?
Misschien moeten we een XM club Stadskanaal en wijde omgeving oprichten..haha. Of een grote XM meeting met twee XMmen
kom eens op de koffie zou ik zeggen. Kunnen we onderdelen uitwisselen…grijns..
Bert
XM Gris CREPUSCULE
Mercedes 1969 250
Xantia Activa aut 2.0 1998
zitmaaier Briggs & Stratton 125 CC 5 versn.
midibike Harley - midibike cross
Enige dat ik nog kan opperen, is het een aantal keren achter elkaar te proberen en heel secuur het aantal seconden dat je het knopje indrukt af te wisselen. De ene computer reageert makkelijker dan de andere. De veercomputer ‘tussen de 3 en 5 seconden’, maar mijn ABS kreeg ik ook pas aan de praat na tig keer proberen, en met exact 5 seconden knopje ingedrukt houden…...
Ohja, en natuurlijk kan je alleen uitlezen als je net het contact het aangezet (blijven proberen met contact aan heeft dus geen zin).......
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Volgende stap
Het is me inmiddels gelukt om het MM uit te lezen. Met het lampje was geen succes. Als alternatief heb ik een poging gedaan om het met een massadraadje te proberen en dan te kijken of er een lampje op het dashboard ging knipperen. Eerst geen reactie, maar nadat ik de startbeveiliging had uitgeschakeld (pincode), bingo!
Alleen, van de codes die ik krijg kan ik nog geen tabak maken…..
Een startcode krijg ik niet, dus geen 12.
De de reeks startte meteen met 83, gevolgd door 84, 85, 88 en als laatste 82. In plaats van de te komen met een eind code begint dan het hele riedeltje opnieuw. Ik heb dat riedeltje drie langs laten komen en had stiekem gehoopt dat de vierde keer zou eindigen in een eind code of misschien helemaal niets. Nee hoor, de vierde keer kwam ook gewoon het hele rijtje weer langs. Nog geprobeerd om twee keer opnieuw op te starten en de codes langs te laten komen, maar ook de vierde keer stonden alle meldingen er nog gewoon in.
De codes die ik kreeg kan ik niet herleiden uit het lijstje dat bij een TCT hoort. Dat lijstje gaat niet verder 74.
Op 15 seconden het knopje ingedrukt houden wordt trouwens ook niet gereageerd.
Het is dus mogelijk om iets uit te lezen, nu alleen nog achterhalen wat ik uit heb gelezen.
C5 HDi Break Exclusive Automaat 2002 - leer
XM Turbo CT VSX 1996 - leer