voorbumper
tonnyboy2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 30 augustus 2009 07:32 PM

Hoi mede Xsarafreaken ,,,,vrijdagmiddag ben ik met een automonteur bezig geweest om de lampjes van de koplampen te vervangen ,,,ik weet er is al meer over geschreven maar weet nu werkelijk niemand hoe je de voorbumper zonder te beschadigen er af haalt ,,het gevolg is ,,,ik heb een phaseII !!!! , dat ik nu helemaal geen mistlampen meer heb , want tijdens de poging om deze via de achterzijde te vervangen ( gemonteerde koplampen !!!) is er een beugeltje wat de lamp op zijn plaats moet houden weg gesprongen ,,waarschijnlijk ligt deze onderin de koplamp…....WAT NU !!!!!!!  groeten Ton

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 30 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 1 ]

Re: voorbumper

Gewoon kijken waar de bestigings punten zitten voor de bumper, als je alles los hebt met 2 man er af pakken.

Voor dat veertje moet je de unit uitbouwen Wink. dan kun je he mweer terug monteren

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 augustus 2009 08:15 PM
  [ # 2 ]

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=200906

In deze topic, wordt vermeld hoe je zo’n bumper los maakt.

maar ik hoor vaak dat het toch een beetje uitscheurd.. Dat had ik ook met de vorige bumper..

Succes..

Profiel  

tonnyboy2
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 augustus 2009 08:31 PM
  [ # 3 ]

voorbumper

Ja , oké ,,, ik heb gelezen met een kentekenplaat ..een stuk aluminium ergens tussen , dan klikt de bumper , maar WAAR tussen , we hadden de binnenschermen open ,,en nog steeds lees ik “beschadigingen “.. wie verzint zoiets ,,wat is Citroën rijden toch ,,,,uhhhhh apart….!!!!  Ton

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 30 augustus 2009 09:43 PM
  [ # 4 ]

Mag ik ondertussen even opmerken dat je schrijfstijl nogal erh, ADHD overkomt? Zoveel punten, komma’s en uitroeptekens hoeft niet hoor.

Ok, dat gezegd hebbende, ben ik ook benieuwd naar foto’s die aangeven waar precies de klik-verbindingen/klemmen zitten die de boel op z’n plek houden. Op het moment dat je wel al alle bouten hebt losgehaald moet je kunnen vaststellen waar de klemmen zitten. Vervolgens zal je met iets als een plamuurmes de naad vanuit de wielkast af kunnen tasten en zo de plekken met klikverbinding kunnen vinden. (Eventueel met tape rond de rand zodat je krassen voorkomt. Alhoewel, binnenkant wielkast en krassen? Niet erg.) Met datzelfde plamuurmes kan je dan de klemmen open duwen/schuiven.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27939

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2009 10:25 PM
  [ # 5 ]
Technoloog schreef:

Mag ik ondertussen even opmerken dat je schrijfstijl nogal erh, ADHD overkomt? Zoveel punten, komma’s en uitroeptekens hoeft niet hoor.

idem

Lastig lezen en heeft verder geen enkele toegevoegde waarde.

Profiel  

jan b
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

- Xsara Citroen Xsara Break 1.4 HDI Différence 2
Gepost: 01 september 2009 01:40 PM
  [ # 6 ]

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb toch nagenoeg geen problemen om lampen te vervangen bij mijn Xsara van 2001. Ja je moet er even rustig de tijd voor nemen. Zaterdag beide stadslichten vernieuwd omdat er 1 stuk was en 1 mistlamp vervangen. Alleen even die grote stekker loshalen bij de linker koplamp dan kan ik er echt wel bij hoor. OK er had wel wat meer ruimte mogen zijn. Ik moet er niet aan denken zeg, de hele bumper loshalen. Oh ja, ik had de stadslichten een tijdje terug vervangen door die mooie LED lampjes met 5 LED’s, schreeuwend duur en niks lange levensduur hoor. 1 voor 1 gingen de LED’s kapot. Daarom maar weer gewone gloeilampjes geplaatst.

Met vriendelijke groet,
      Jan

Citroen Xsara Picasso 1.8i 16V LPG

Ik had: Citroen Xsara break 1.4 HDI Différence 2
      Saxo 1.1i SX
      Xsara Coupe VTR 1.6
      Xsara Break 1.9D

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 01 september 2009 03:46 PM
  [ # 7 ]

mja je kan er inderdaad bij als je de abs stekker los maakt, maar daar is het nu te laat voor, gewoon de bumper losmaken, wanneer alle schroeven en boutjes eruit zijn, ga je gewoon aan de zijkant ff trekken en hij klikt er gewoon uit.. je moet er wel redelijk aan trekken hoor… dit doe je ook best met 2 , elk aan een kant… maar als je een hefbrug hebt is de bumper er in 20 minuten af, je moet dan natuurlijk alle materiaal bij de hand hebben en de bevestigingspunten vanbuiten weten zitten… je hebt in ieder geval een dopsleutel van 10 nodig, en een torx van 40 heb de mijne er vorige week nog moeten afdoen voor een herselling… het is echt wel niet zo moeilijk hoor!! en zonder beschadigingen, want het is nu de derde keer geweest dat hij eraf ging van mij dusja… alles past nog perfect

Profiel  

tonnyboy2
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 september 2009 11:57 PM
  [ # 8 ]

Bumper

Xsaravrienden , Ik ga nog een keer een poging doen om de bumper te verwijderen , het plamuurmes lijkt me een goed optie , en durf.Ik weet alleen nog niet wanneer !
Jullie krijgen zeker te horen of het al of niet gelukt is.  Groeten Ton

(en netjes aan één stuk geschreven)

In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook