Hi,
ik heb net de ( ont) koppelingscilinder vervangen omdat de vorige lekte.
Als ik nu de versnelling in zn eerste zet, of als ik aan kom rijden met de versnelling nog in zn twee,knippert het acculampje op het dashboard en voelt het of de versnelling *te veel trekt*
moet ik dit afstellen door de stelbout bij de koppelcilinder losser of vaster te draaien of moet dit aan de centrifugaalregelaar afgesteld worden?
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je centrifugaalregelaar zou ik maar met rust laten: Het enige dat veranderd is is je koppelingscilinder. Ik zou de stelbout iets losser zetten en dan eens kijken wat ie doet.
Citroen!
Hi,
Ik heb wat LHM lekkage en het lijkt vanaf de ontkoppelingscilinder te komen.
Het lekt op het zilverkleurige benzine filter /pompje (?) eronder….
Het is een DS20 BHV .
Is er iets wat ik kan aandraaien, vastzetten, afstellen om de lekkage te verhelpen?
http://myalbum.com/album/WJSuuLMrU1v3
Ook vraag ik me af waar het losse kontaktje aan vast hoort te zitten? ( zwart draadje met wit schuif kontakt blokje links in het midden van de foto)
Groet
Joost
keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!
BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is niet de ontkoppelingscilinder, maar de koppelingsregelaar.
Stekkertje: is de dynamo vervangen door een exemplaar met ingebouwde regelaar? Dan zou het kunnen zijn dat je een draad over hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.