Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Alleen het CO gehalte in de uitlaatgassen moet wel goed zijn en niet te hoog! Wel leuk project dit by the way.
der zijn eigenlijk voor zover ik weet maar 2 koppen: de kop van de oude gti, sport, trs en tri en de kop van de nieuwe gti die ronde schuin staande inlaatpoorten heeft.
ik heb de rechte poorten nodig en deze zijn dus die van de oude gti of andere 1.9 blokken.
ik heb alles liggen van electronica van de gti maar de overbouw van de electronica wordt wat teveel werk naar mijn goesting. gewoon een bx kop met een scherpere nokkenas (sport ) zou al wel leuk moeten zijn.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Ik had ergens gelezen dat de kop van een 1.6 of 1.9TZi zou moeten passen.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
streetfighter schreef:der zijn eigenlijk voor zover ik weet maar 2 koppen: de kop van de oude gti, sport, trs en tri en de kop van de nieuwe gti die ronde schuin staande inlaatpoorten heeft.
Dit lijstje word nog wat langer:
Kwa inlaatspruitstuk aansluiting zijn er 2grote verschillen.
De BX Gti motor met motorcode D6A(oude, NL en B) en de D6D(nieuwe B). D6B dacht ik ook maar denk niet dat die in een BX ligt.
Deze koppen hebben de stortkoker injectie waarbij de inlaat onder grote hoek tov de klep staat, heel gunstig dus.
Dan heb je, kwa inlaat, al de rest….
1.6, 1.6, GTi, Sport, allemaal hetzelfde.
Oude 1.6en hebben kleine kleppen, voor de rest zijn ze gelijk.
Sport heeft scherpere nokkenas dan GT en heeft basis flowing, echter is het verschil niet voelbaar(enkel met die kopwijziging).
Bij de nokkenas denk ik dat ze allemaal een nok hebben voor de benzinepomp maar bij U dus niet van toepassing.
De verschillen van inlaat kanaalvorm zijn heel simpel carbu of injectie afhankelijk.(al hebben ze er nog wat in veranderd)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Eigenlijk niet zo heel veel werk. Cilinderkop van de Xantia1800 eraf. Alle elctronica, inlaat- en uitlaatspruitstuk eraf en monteren op de cilinderkop van een BX19TZi (DDZ-motorcode). Dit is dan gewoon plug and play. Past allemaal en je bent van het kleppenstellen grotendeels verlost.