Hoeveel Lampjes in BX Chic (Veglia) Dashbord?
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- BX Biarritz
Gepost: 01 september 2009 01:22 AM

Hi,

Ongetwijfeld zal er op dit forum al een draadje lopen over het vervangen van de lampjes in je BX Dashbord, maar deze kon ik via de zoekfunctie niet vinden. Daarom ff een nieuw draadje.

Ik wil alle lampjes in het dashbord van mijn citroen Bx Chic vervangen. Weet iemand hoeveel lampjes dit zijn? Via de mooie handleiding van Roel Tiemersma ( klik ) heb ik al achterhaald dat het er voor een Veglia dashbord ongeveer 20 stuks (Philips) van 1,2 watt zijn.

vraag 1: Weet iemand hoeveel lampjes in citroen BX Chic dashbord exact zitten?  Ik hoef dan niet heen en weer naar de automaterialen boer.  Cool

Vraag 2. Heeft iemand nog aanvullende tips om deze klus goed te klaren?

Thanks!

Rob

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 01 september 2009 12:19 PM
  [ # 1 ]

Weet iemand welke lampjes ik hebben moet? Met of zonder fitting? De onderdelen in het kartonnetje zijn zonder fitting.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 september 2009 12:27 PM
  [ # 2 ]

Je moet de lampjes zonder fitting hebben, de fitting kan hergebruikt worden. Het zijn iets meer dan 20 lampjes, als je er 30 haalt heb je genoeg. Test de lampjes wel even voordat je de boel vastschroeft, soms doet een lampje het nog niet en moet je er even aan wiebelen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 01 september 2009 12:31 PM
  [ # 3 ]

Je moet de lampjes zonder fitting hebben, de fitting kan hergebruikt worden. Het zijn iets meer dan 20 lampjes, als je er 30 haalt heb je genoeg. Test de lampjes wel even voordat je de boel vastschroeft, soms doet een lampje het nog niet en moet je er even aan wiebelen.

Thanks voor je reactie, dan weet ik hoeveel en welke ik er halen moet.
Ook dank voor de tip. Lullig als je net alles hebt vastgeschroefd en er blijkt er nog 1tje niet goed vast te zitten.  Shocked

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 01 september 2009 12:38 PM
  [ # 4 ]

Soms ligt het niet aan het lampje maar aan de contacten op het circuitbord. Vuil kan zich lekker ophopen. Soms is het dan ook genoeg om een lampje weer werkend te krijgen door de fitting een aantal malen te verdraaien op het bord, zodat het vuil weggeschraapt wordt en het contactmateriaal weer bovenkomt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 01 september 2009 03:57 PM
  [ # 5 ]

Test de lampjes wel even voordat je de boel vastschroeft, soms doet een lampje het nog niet en moet je er even aan wiebelen.

Bekend probleem, dat had ik dus… Lampjes allemaal vervangen, het hele dash in elkaar, ik start en ga een stukje rijden, werkt het lampje van het licht niet, dat was dus ook een kwestie van eventjes een beetje aan de fitting draaien en hij deed het weer… Ik heb die dag 3x het klokkenspel eruit geknutseld..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 01 september 2009 04:41 PM
  [ # 6 ]

En hoe test je die lampjes voor je het dashboard weer inbouwd? En ik kwam met 20 lampjes nét niet toe voor het klokkenspel.

Die van het dash heb ik nog niet gedaan omdat ik de knoppen van de verwarming er niet deftig uit krijg Rolling Eyes

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 september 2009 07:14 PM
  [ # 7 ]
BunnY schreef:

En hoe test je die lampjes voor je het dashboard weer inbouwd? En ik kwam met 20 lampjes nét niet toe voor het klokkenspel

De stekkers erin hengsten zonder eerst de module weer terug te schroeven in de cockpit, en dan kijken Smile.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 01 september 2009 08:28 PM
  [ # 8 ]

En hoe weet je dan welke werken en welke niet? Of moeten bij het inschakelen van het contact alle lampjes branden?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 september 2009 10:33 PM
  [ # 9 ]

Dat is een goede.. Bij mij brandt er wel een hoop als je het contact op de eerste stand zet. Wat je anders nog kan doen is even het elektrische schema erbij pakken en met een accu aan de gang, even snel op de stekkeraansluitingen wat voltage zetten.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 september 2009 11:13 PM
  [ # 10 ]

De meeste lampjes die niet tijdens de lampentest werken kan je laten branden door de stekkers op je sensors te verbinden met massa.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 02 september 2009 12:27 AM
  [ # 11 ]

Dus inderdaad niet zo simpel Wink ...

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 02 september 2009 03:26 AM
  [ # 12 ]

..en dus inderdaad ook niet zo heel erg moeilijk Wink.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook