Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik denk dat een ID uit 1956 wellicht een tikje te vroeg is….....
Volgens mij waren ze bij Citroën toen nog druk bezig om de eerste DS-en in de markt te proppen…....
Het kan wel, maar zou denk ik redelijk uniek zijn.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
De eerste ID’s waren van modeljaar ‘57, dus vanaf eind ‘56. Zou dus inderdaad kunnen, maar dan hebben we het over één van de eerste ID’s.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Tussen Diemen en Amsterdam
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
nog even een fotootje uit Noorwegen, heb mijn eigen DSuper5 gespot in Geiranger. wou jullie het plaatje niet onthouden.
weinig citroens gezien in frankrijk. wij hebben met onze gele HY (Dubbus)
heel frankrijk doorkruist van noord naar zuid maar verder dan 3 DS-en 1 DS break 3 HY’s, 3 besteleenden en een handvol gewone eenden en 1 traction ben ik niet gekomen. En ik heb er toch echt een neus voor.
Wel leuk, de DS die ik in Briancon tegenkwam, de enige rijdende was natuurlijk een nederlander. fotos volgen nog later.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
mooi plaatje, doet mij meteen denken aan mijn handremblokken
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Een mooie DS23ie Pallas BVM in de parkeerkelder van het World Port Centre vanmorgen:
57-YB-62
Volg je hart, gebruik je hoofd.
GW-tje schreef:Ik denk dat een ID uit 1956 wellicht een tikje te vroeg is….....
Volgens mij waren ze bij Citroën toen nog druk bezig om de eerste DS-en in de markt te proppen…....
Het kan wel, maar zou denk ik redelijk uniek zijn.
Lange achterschermen, reflectors, wielkappen….. allemaal na augustus ‘59
Salut
In een van de Carglass-filmpjes met een te hoog nep-gehalte zag ik een prachtige donkerblauwe DS in hun garage staan. Helaas nog niet terug kunnen vinden op youtube .
Proud owner of a 71’ Citroen DS
super.alexander schreef:GW-tje schreef:Ik denk dat een ID uit 1956 wellicht een tikje te vroeg is….....
Volgens mij waren ze bij Citroën toen nog druk bezig om de eerste DS-en in de markt te proppen…....
Het kan wel, maar zou denk ik redelijk uniek zijn.Lange achterschermen, reflectors, wielkappen….. allemaal na augustus ‘59
Salut
Ik geloof de kenners onmiddellijk. Mijn Frans is niet zo best, dus het zou best één tussen de 66 en 69 kunnen zijn…
Effin, het blijft een mooi exemplaar zonder 1 spatje tectyl
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
En een nieuwe op de Wibautstraat, reed een dame in ..
kenteken : 74-FH-DX
type : DS4BC DS20 (DS4BC ??)
jaartal : 1973
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
DS met xm interieur…......... voor een “zacht prijsje”
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Wat zonde zo’n interieur er in..
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Molenaar schreef:Ongeveer 4 weken geleden in Coupiac regio de Tarn in Frankrijk een plaatselijke liefhebber met een 100% gerestaureerde ID. Ik begreep uit 1956. Een plaatje ! http://www.mijnalbum.nl/Album=NFSERRNW
GW-tje schreef:Ik denk dat een ID uit 1956 wellicht een tikje te vroeg is….....
Volgens mij waren ze bij Citroën toen nog druk bezig om de eerste DS-en in de markt te proppen…....
Het kan wel, maar zou denk ik redelijk uniek zijn.
Brian schreef:De eerste ID’s waren van modeljaar ‘57, dus vanaf eind ‘56. Zou dus inderdaad kunnen, maar dan hebben we het over één van de eerste ID’s.
super.alexander schreef:GW-tje schreef:Ik denk dat een ID uit 1956 wellicht een tikje te vroeg is….....
Volgens mij waren ze bij Citroën toen nog druk bezig om de eerste DS-en in de markt te proppen…....
Het kan wel, maar zou denk ik redelijk uniek zijn.Lange achterschermen, reflectors, wielkappen….. allemaal na augustus ‘59
Het kenteken komt in ieder geval uit 1961. Dat lijkt me aannemelijker dan 1956.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Daan88 schreef:Wat zonde zo’n interieur er in..
Toch niet heel onverdienstelijk gebeund en als hij die prijs beurt…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
citroen23 schreef:DS met xm interieur…......... voor een “zacht prijsje”
Waarom? De lekkerste stoelen zijn de fauteuils van een DS. Die ga je toch niet vervangen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.