2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Geen C6 opvolger
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 september 2009 01:45 PM
  [ # 16 ]

Het is jammer als het definitief is dat er geen C6 opvolger komt.

Bij de volgende facelift mag er toch wel wat veranderd worden aan de C6. Zoals de achterste wielkasten Rolling Eyes , de Audi Mad look a like zijflanken, de achterlichten dunner, sierlijker maken en de ronde achterklep.

Het C6 interieur oogt ook heel erg saai voor een Citroën, het interieur van een SM, CX en XM ogen veel karakteristieker en hebben passie/sensatie. Het digitale instrumentenpaneel oogt heel erg gedateerd en het stuurwiel van de C5 overzetten.

Plastic afwerkingslijstjes en paneeltjes in het interieur moeten ook veel mooier en netter worden en dat rare boomschors structuur Shocked van het dashboard en deurpanelen Mad .

Kortom het C6 interieur opnieuw futuristisch, maar wel karakteristiek vormgeven. Het interieur van de Renault Vel Satis geeft mij meer sensatie dan het C6 interieur, terwijl ik de Vel Satis niet mooi vind maar wel apart en gedurft.

Verder is de C6 een zeer betrouwbare auto met heel veel hoge rijkwaliteiten, die door niemand anders aangeboden worden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 01 september 2009 02:25 PM
  [ # 17 ]
Arjan Verkade schreef:

Voor de XM kwam ook geen opvolger, een paar jaar later was daar de C6 Wink
Het bericht zegt ook “voorlopig” geen opvolger.

Zo denk ik er ook over. Ook al zal de productie van de C6 stoppen en komt er geen directe opvolger, dan nog ben ik ervan overtuigd dat als het straks weer wat beter gaat met het concern, Citroën zeker zal gaan werken aan een nieuwe Grande Routière. Dat zit ze toch in het bloed.  Cool

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 september 2009 02:37 PM
  [ # 18 ]

Vergeet niet dat de C6 Lignage prototype in 1999 was voorgesteld en in 2000/2001 eigenlijk uitgebracht moest worden. Door o.a. allerlei electronische storingen en bagger onderdelen waar de o.a. 1e C5, C8 en 307 mee te kampen hadden werd de C6 introductie iedere keer uitgesteld.

Het heeft niet met emotie te maken (emotie kennen de pragmatische PSA directie leden al helemaal niet), maar er waren teveel kinderziekten waardoor de C6 te laat kwam.

Toen de C6 werd geïntroduceerd was die al verouderd tov C4 Picasso en C5-3 die net daarna kwamen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2009 02:59 PM
  [ # 19 ]

Gelukkig is er een knopje ( stoelverwarming ) in de C6 dat ergonomisch niet zo juist gemonteerd zit. Laat zo goed zien hoe wel doordacht de rest is. Knoppen daar waar je ze nodig hebt en bovendien al degene die je zou willen gebruiken.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 september 2009 03:12 PM
  [ # 20 ]

Hebben ze nou echt goed nagedacht over de knoppenkermis op het middenconsole? Dat is me een partij druk met die kleine knopjes.

Het middenconsole van de C6 is hetzelfde als van de 407 en C5-2, puur uit kostenoogpunt.

Dat het anders en mooier kan, is bij de C5-3 te zien.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 01 september 2009 03:30 PM
  [ # 21 ]

Op autoweek zie ik nu een bericht dat PSA wel in het hoge segment wil blijven, maar geen sedans meer willen maken.

Ik ben blij dit te horen, want Citroën hoort in het hoge luxe segment een model of meerdere modellen te hebben en eindelijk geen sedans meer Very Happy .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 01 september 2009 08:19 PM
  [ # 22 ]
graddus schreef:

Het VRT radiojournaal was gisteren een stuk minder genuanceerd: “Het Franse autoconcern PSA heeft bekend gemaakt te stoppen met de productie van haar topmodellen van Peugeot en Citroen. Dit nadat de andere Franse autoconstructeur Renault al had laten weten geen opvolgers in de pijplijn te hebben voor de grote modellen Vel Satis en Espace. De Franse autoindustrie gaat zich volledig concentreren op kleinere en zuiniger modellen.”

Dat is ook wat ik gehoord heb. Met andere woorden: de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.

Laat ons hopen dat over een aantal jaren als de economie weer goed op gang is de gedachten veranderen. Want een luxe slede hoort idd bij een merk als Citroën.

Voorlopig is het met pijn in het hart afscheid nemen van een prachtwagen. Gelukkig is er de C5 nog cry

Always Smile Smile

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 september 2009 11:01 PM
  [ # 23 ]
graddus schreef:

Zomaar even iets, hierboven wordt er ‘enorm’ afgegeven op ‘Audiweek’, maar de berichtgeving wordt wel klakkeloos geaccepteerd?

Dat klopt, waar rook is, is vuur. Verder moge het duidelijk zijn dat ze bij Autoweek een voorkeur hebben voor Audi en BMW. En dat Citroens over het algemeen niet goed zouden rijden omdat ze niet een rotsvaste wegligging hebben. Dat er smaken verschillen wordt niet over gepraat, zij gaan er vanuit dat iedereen met belachelijk hoge snelheid door een bocht wil.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 september 2009 11:06 PM
  [ # 24 ]

Dat is ook wat ik gehoord heb. Met andere woorden: de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.

Waarom? Toen de C5 kwam werd die door de Elysée niet als opvolger van de toen gebruikte XM gezien. Resultaat: men bleef de XM’s die men had gewoon gebruiken.

Voorlopig is het met pijn in het hart afscheid nemen van een prachtwagen. Gelukkig is er de C5 nog cry

Nounou, hij wordt toch niet meteen uit productie genomen…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 02 september 2009 04:24 AM
  [ # 25 ]
Citrophile schreef:

Hebben ze nou echt goed nagedacht over de knoppenkermis op het middenconsole? Dat is me een partij druk met die kleine knopjes.
......

Helemaal niet mee eens.

Zoals A.S. sl stelde er is goed nagedacht over de knoppen indeling.
Logisch opgebouwd na een tijdje vind je blindelings de knop die je moet hebben. Een gelukkig niet zo een draaiknop met een hopeloze menustructuur zoals in de BMWs etc.
Voor de rest staat er nergens dat ze de productie stoppen, enkel dat er voorlopig geen nieuw model komt. Wat mij betreft mag de C6 even lang leven als de DS en de CX. De C6 veroudert m.i. niet

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 september 2009 11:20 AM
  [ # 26 ]
Double Chevron schreef:

de Franse president zal straks uit pure merde met een Duits onding moeten rondrijden.

Dat zal echt niet gebeuren… Cool

Uiteindelijk zou hij zelfs de presidentiële DS uit het Conservatoire terug kunnen verordeneren… Dat zou pas klasse zijn! Laughing

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 02 september 2009 11:51 AM
  [ # 27 ]

Ik las gisteren in het Belgische DS/SM-clubblad ‘Citroglycerine’ dat er per 2011 een ECO-C6, of C6 cx komt met lage CO2-uitstoot van minder dan 100 gr/km: 2.2 HDi met kleine electroaandrijving op de achteras (Hybrid4) met robot 6-bak, banden met lage rolweerstand en aerodynamische verbeteringen van de bodemplaat en dichte wielkasten achter, waardoor de Cw-waarde 0,24 moet zijn. Dit zou wel passen in de deze tijd, al lijkt me een hybride weinig voordeel bieden bij een voiture pour l’autoroute.

Bron: Autocar (GB)

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 12:16 PM
  [ # 28 ]

Klopt, de eco C6 c.q. C6 CX was een tijdje geleden even in het nieuws. Wellicht dat het prototype in IAA Frankfurt staat.

Theoretisch zou PSA zo`n C6 kunnen uitbrengen, maar of het ook werkelijk gaat gebeuren Confused: .

Net wat je zegt, een hybride is nuttig voor in de stad. Op de snelweg rij je vooral op je verbrandingsmotor.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 02 september 2009 12:19 PM
  [ # 29 ]
GeraldDSuper schreef:

Ik las gisteren in het Belgische DS/SM-clubblad ‘Citroglycerine’ dat er per 2011 een ECO-C6, of C6 cx komt met lage CO2-uitstoot van minder dan 100 gr/km: 2.2 HDi met kleine electroaandrijving op de achteras (Hybrid4) met robot 6-bak, banden met lage rolweerstand en aerodynamische verbeteringen van de bodemplaat en dichte wielkasten achter, waardoor de Cw-waarde 0,24 moet zijn. Dit zou wel passen in de deze tijd, al lijkt me een hybride weinig voordeel bieden bij een voiture pour l’autoroute.

Bron: Autocar (GB)

dit is een prototype. Niets zegt dat de wagen wel degelijk op de markt komt… betwijfel het ten zeerste trouwens…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-05-2006

Gepost: 02 september 2009 09:05 PM
  [ # 30 ]
Peteryed schreef:
graddus schreef:

Zomaar even iets, hierboven wordt er ‘enorm’ afgegeven op ‘Audiweek’, maar de berichtgeving wordt wel klakkeloos geaccepteerd?

zij gaan er vanuit dat iedereen met belachelijk hoge snelheid door een bocht wil.

Ik geef de doorsnee chauffeur meer kans om vlekkeloos aan hoge snelheid door een bocht te gaan met een C5 of C6 dan met een BMW.

Always Smile Smile

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook