3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
vering Stalsie’s XM
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 september 2009 12:12 PM
  [ # 31 ]

Ben je wel zeker dat er 12V op de klep komt te staan in normaal aangesloten omstandigheden? Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 12:28 PM
  [ # 32 ]

Ja, bij hydractive 1 wel. Die heeft een enkele grote elektroklep die op 12V werkt en stuurt beide hydractiveregelaars aan.

Hydractive 2 heeft een kleine elektroklep in ieder hydractiveregelaar. Dit systeem wordt met tussen 5V tot 6V pulsen aangestuurd omdat het kleine elektrokleppen betreft en daardoor fijner en sneller te regelen, dus meer rekenregels mogelijk dan hydractive 1. Bij hydractive 1 is het een simpele “aan/uit” regeling.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 september 2009 12:30 PM
  [ # 33 ]

Dan is zo ‘n relais wel een deugdelijke oplossing. Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 12:32 PM
  [ # 34 ]

Zeker weten Cool . Het comfort verschil is aanmerkelijk.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 02 september 2009 01:21 PM
  [ # 35 ]

is dit dan de groene relais die standaard in de computerbak zit?

En hoe weet ik wat 30,85,86… is? Bij de relais in de computerbak staat enkel 1,2,3,4

Gr

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 01:44 PM
  [ # 36 ]

Het is een universele losse relais en zit niet standaard in de computerbak Laughing .

Het is hetzelfde type relais met 4 en soms 5 pootjes als boven de koplampen voor het schakelen van het dimlicht en koelvinnen etc. Bij 5 pootjes gebruik je de middelste niet.

Op het relais zelf staan de nummers bij de pootjes en op de voorkant van het relais staan de nummers ook bij het “schemaatje”. Heb er een foto van genomen maar was onduidelijk.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 01:51 PM
  [ # 37 ]

De groene relais is een Franse Cartier, die je overal in je XM aantreft. Het mag ook een ander merk en kleur relais zijn Wink , zolang het hetzelfde type is met 4 pootjes.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 02 september 2009 04:18 PM
  [ # 38 ]

Ik denk dat hij wil vragen of dat relais er al in zit of dat ge dit moet bij plaatsen? Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 04:33 PM
  [ # 39 ]

.Het relais moet bijgeplaatst worden. Origineel stuurt de veercomputer de elektroklep aan, deze gele draad moet doorgeknipt worden en het relais ertussen Wink .

Het is misschien verwarrend met mijn foto`s, omdat bij mijn XM al een relais is geplaatst bij de vorige eigenaar.

Verder lijkt het me wel duidelijk toch en anders hoor ik het wel Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 september 2009 12:03 AM
  [ # 40 ]

Ok, heb de schakeling deze morgen gemaakt zoals gegeven.

Nu merk ik niet direct iets qua verschil, wel dat hij nog steeds schakelt tussen soepel en hard en als ik het knopje verschuif voel ik ook verschil.

Wat wel veranderd is, is dat ik nu geen geklik meer hoor bij het openen van de deur, en ook geen klik meer hoor als ik de auto heb stilgelegd en een minuutje wacht. kan dit kloppen?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 september 2009 01:15 AM
  [ # 41 ]

Bij deze XM heb ik vanaf aanschaf ook nooit een klik gehoord bij het openen van de deuren, dus dat kan idd kloppen. De vorige XM van mij met hydractive 2 klikten wel bij het openen van de deuren.

Nu weet ik niet in hoeverre de elektroklep werd aangestuurd bij uw XM, bij mij was dit verschil wel duidelijk na het aansluiten met het relais.

Maar veert de XM nu wel lekker soepel in de soepele stand? Daar draait het toch om. Gelukkig is het verschil met de sportstand merkbaar.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 september 2009 08:51 PM
  [ # 42 ]

Stalsie, de aansturing van de elektroklep heb je nu opgelost.

Pas na het vervangen van o.a. de rempedaalschakelaar etc. en het wissen van de veercomputer storingen kun je eigenlijk wat zeggen over hoe de XM veert.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 september 2009 09:58 PM
  [ # 43 ]
stalsie schreef:

Nu merk ik niet direct iets qua verschil, wel dat hij nog steeds schakelt tussen soepel en hard en als ik het knopje verschuif voel ik ook verschil.


Iets in mij zegt dat bovenstaande bewering niet kan…....

Je hebt door het plaatsen van het relais de veercomputer naar de electroklep buiten werking gezet, dus sport/comfort stand kan éénvoudigweg niet meer werken.

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 september 2009 11:00 PM
  [ # 44 ]

als ik de uitleg wat snap, heb ik de werking van de VC niet uitgeschakeld, maar wel de aansturing van de elektroklep versterkt, niet?

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 04 september 2009 01:03 AM
  [ # 45 ]

Ja inderdaad, na nog een keer gelezen te hebben, inderdaad ja.

Moi excusé.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook