oudelut schreef:ghulst schreef:Jammer dat de advertentie al weg is…
Want? Foto’s stonden daar niet bij… Die heb ik later via de e-mail ontvangen.
Kijk, dat wist ik dus niet, want de advertentie was al weg.
Post je de foto’s dan hier?
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Oh ja, dat zou ik nog doen, die andere werkten alleen met log-in, hè...
Bij deze dan (al zijn ze niet schokbarend groot EDIT: heb ze even moeten vergroten omdat MIJNALBUM ze anders niet wilde pakken…):
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het blijft een wazig verhaal.
Maar weet je nou waar die auto staat?
Het lijkt me goedkoop om voor zo’n prijs dat ding uit Afrika te laten komen. Of begrijp ik er nou helemaal niets meer van?
Daar ben ik het wel mee eens. Op de foto’s ziet dat er helemaal niet verkeerd uit. Weet je verder wat over de uitvoering (motor etc) en de rest van de staat (roest in Afrika)? €355 lijkt hij me in onderdelen al wel dubbel en dwars waard.
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, en dan betaal je dat en zie je nooit een auto komen.
garagestmarien schreef:Ja, en dan betaal je dat en zie je nooit een auto komen.
Ja, daar moet je wel wat mee doen. Iets met bankgaranties oid.
- BX 1.9 TURD, de Euro
Laat maar weten als je haar voor de deur hebt staan.
garagestmarien schreef:Laat maar weten als je haar voor de deur hebt staan.
Oei, dit klinkt als een publieke uitdaging.
Voor het transport van Afrika naar Frankrijk is al betaald (€ 1250 of zo als ik het mag geloven). Het gaat om formaliteiten om het transportbedrijf de mogelijkheid te bieden de auto af te leveren aan de nieuwe eigenaar (en ook meteen officieel bewijs dat de auto overgedragen is aan de nieuwe eigenaar).
De bedoeling is ook om rechtstreeks aan het transportbedrijf te betalen, dus dat haalt dan weer de schijn van oplichting weg.
Mij is het echter teveel moeite voor een impuls-aankoop, weet sowieso niet wat ik er mee zou moeten doen, heb nog genoeg projecten staan waar ik niet aan toe kom, en rijd ook al een belastingvrije diesel.
Het zou overigens gaan om een 25 TRD ui 1982 met 8 zitplaatsen op het kenteken, dus wel een interessante uitvoering. Er schijnt onlangs ook nog wel het een en ander aan vervangen te zijn, vermoed dat er ook nog sprake is van een geldige CT. Het betreft de auto van een overleden vader/opa, waarbij het bewaren teveel emotie teweeg zou brengen bij de nabestaanden.
Maar nogmaals, iemand die er serieus mee aan de slag wil hoeft maar een seintje te geven, dan krijg je van mij het e-mailverkeer…
EDIT: dubbelposts weggehaald. Ter aanvulling: de auto heeft nog een Frans (en dus Europees) kenteken, geen Afrikaans!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
And now for something completely different:
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:Toch nog even terug naar die CX: KIJK!
Ah, dus toch het geld kwijt.
Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Passen we wel een beetje op met auto’s die in een Afrikaans land te koop staan? Zonder de eerlijke mensen af te willen zeiken natuurlijk, maar er staan de laatste tijd (weer) veel gekloonde advertenties op diverse verkoopsites, waarbij men gewoon een advertentie kopieert en dan alleen iets toevoegd over te betalen transportkosten of iets dergelijks. En altijd een mooi dan wel vaag verhaal erbij over een transporteur die contant geld aanneemt, of een bankgarantie of zelfs een broer die eerst even op bezoek komt.
Zo was er laatst zelfs een DAFje in Ghana te koop voor iets meer dan de transportkosten, terwijl de echte auto gewoon in Frankrijk stond, voor een heel andere prijs.
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
bleudelta schreef:Passen we wel een beetje op met auto’s die in een Afrikaans land te koop staan? Zonder de eerlijke mensen af te willen zeiken natuurlijk, maar er staan de laatste tijd (weer) veel gekloonde advertenties op diverse verkoopsites, waarbij men gewoon een advertentie kopieert en dan alleen iets toevoegd over te betalen transportkosten of iets dergelijks. En altijd een mooi dan wel vaag verhaal erbij over een transporteur die contant geld aanneemt, of een bankgarantie of zelfs een broer die eerst even op bezoek komt.
Zo was er laatst zelfs een DAFje in Ghana te koop voor iets meer dan de transportkosten, terwijl de echte auto gewoon in Frankrijk stond, voor een heel andere prijs.
Daarom ook mijn opmerking “toch nog het geld kwijt”.
Bankgaranties zouden wel kunnen, want die worden pas vrijgegeven als er geleverd is. Een standaard import/export methode.
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Nou kan ik niet precies beoordelen wat de staat van de auto is (mijn frans is ook niet zo goed) maar het lijkt me toch een niet duur voor zo’n auto.