Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik ben het met Ree eens, als Citroën dit wil inzetten als een “premium” model, dan moeten de 185pk/200pk/200+ pk THP`s en de sterkere 1.6HDi`s er in zitten.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
een 150pk THP in een goed geprijsd premium model lijkt me toch voldoende : qua verkoopaantallen waarschijnlijk beter dan een 200 +pk overpriced premium model.
volgens mij wil Citroen premium ook gaan bieden voor de normalen mens
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Zowel de nieuwe Fiat 500 als de nieuwe Mini Cooper (volgens mij de concurenten van de nieuwe “DS”) zijn leverbaar met een motor met meer dan 200 pk. Daarmee kom je in Top Gear, in de autobladen en daarmee kweek je een imago.
Ik ben bang dat de DS3 snel vergeten gaat worden
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat niet is kan nog komen.
De mini werd in eerste instantie ook niet met deze motor geleverd. Die supersnelle versie is pas later gekomen zoals bij zoveel modellen.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Bij PSA is het altijd lang leve de middelmaat…......, dus de 156pk THP zal als topversie aangeboden worden.
PSA zal niet van een marginaal bedrijf veranderen naar een ambitieus bedrijf . Dat past niet bij de burgelijke Peugeot achtergrond.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ach wellicht rallye uitvoerinkje ertegenaan Wkaatje winnen…
Ach, Peugeot had ook leuke 16s jes, MI16, noem maar op… Maar m.i. gaat het niet op de pk’s, snelle uitvoeringen worden toch maar mondjesmaat verkocht. Liever een kwalitatief goed product dan iets snels… Vind het wel een gaaf ding, maar ver boven m’n budget…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree schreef:Zowel de nieuwe Fiat 500 als de nieuwe Mini Cooper (volgens mij de concurenten van de nieuwe “DS”) zijn leverbaar met een motor met meer dan 200 pk. Daarmee kom je in Top Gear, in de autobladen en daarmee kweek je een imago.
Ik ben bang dat de DS3 snel vergeten gaat worden
Ree
Daarbij heeft citroën een imago van papier maché... bij citroën denkt men: Pech, lekkages, ellende, geitenwollen sokken, baarden, pijp roken, bloemetjes jurken, sandalen en bx…
Niet bepaald zaken waarmee een premium-koper zich mee verbonden voelt. De premium-koper is van het type: Prada, Jamie Oliver, Gucci, BMW, PC hooft. Bmw heeft met mini een héél knappe marketing gevoerd, net als Fiat handig gebruik heeft gemaakt van de naam van de 500 van weleer. Citroën moet mij nog maar eens bewijzen dat ze dat ook kunnen. Ik geloof er niet in. Helaas.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik vind de DS3 echt een leuk model, maar premium….nee daarvoor komt het allemaal te geforceerd over. Verder sluit ik me aan bij het verhaal van waterman.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
waterman771 schreef:Ree schreef:Zowel de nieuwe Fiat 500 als de nieuwe Mini Cooper (volgens mij de concurenten van de nieuwe “DS”) zijn leverbaar met een motor met meer dan 200 pk. Daarmee kom je in Top Gear, in de autobladen en daarmee kweek je een imago.
Ik ben bang dat de DS3 snel vergeten gaat worden
Ree
Daarbij heeft citroën een imago van papier maché... bij citroën denkt men: Pech, lekkages, ellende, geitenwollen sokken, baarden, pijp roken, bloemetjes jurken, sandalen en bx…
Niet bepaald zaken waarmee een premium-koper zich mee verbonden voelt. De premium-koper is van het type: Prada, Jamie Oliver, Gucci, BMW, PC hooft. Bmw heeft met mini een héél knappe marketing gevoerd, net als Fiat handig gebruik heeft gemaakt van de naam van de 500 van weleer. Citroën moet mij nog maar eens bewijzen dat ze dat ook kunnen. Ik geloof er niet in. Helaas.
Als het goed is dan krijgt de DS3 een BMW/PSA motor. Daar heb je je premium.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Met alleen een motor die samen is ontwikkeld is de DS3 nog niet automatisch premium. Het totaalplaatje van de auto moet een premium uitstraling hebben.
Fransen hebben altijd moeite gehad met afwerking bij hun eigen modellen, ze zitten altijd zo op de centen te letten . Terwijl Faurecia, een onderdeelleverancier en eigendom van PSA juist complete interieurs maakt voor….....Audi.
Audi komt weg met de naam op het gebied van afwerking, terwijl dit eigenlijk deels door PSA is gerealiseerd.
Het verschil tussen PSA en de VAG groep is dat de Duitsers relatief veel willen betalen voor een zeer goede afwerking en PSA genoegen neemt met een goedkope middelmatige afwerking.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
De Fiat 500 loopt ook als een trein, toch? En om Fiat nou als hoogstaand (o nee sorry, ik krijg het bijna niet uit mijn mond, premium) merk te betitelen? Deze aangepaste panda wordt wel als hoogstaand alternatief verkocht.
Ik zie voor die DS3 wel een een markt. Hij ziet er goed uit en is gelukkig niet gebaseerd op een model uit het verleden zoals de 500 of die stuiterbal van BMW, onder de naam mini.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bij Fiat denken velen aan roest, rammels, slecht starten, knipperende dashbord lampjes, snelle afschrijving, ANWB goldmember en de oude Panda, Tipo, Regata, Tempra of Ritmo. Toch wordt de 500 als leuk betiteld door de meerderheid. Ik denk dat het Citroen siert om het te proberen en in landen ten zuiden van ons het volgens mij wel aan gaat slaan.
Ik moet zeggen dat ik de DS3 een enorm gave auto vind om te zien zo op de foto’s. Als ik moest kiezen tussen een mini en dit dan wist ik het wel!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
metro2005 schreef:Als ik moest kiezen tussen een mini en dit dan wist ik het wel!
Ik ook: dan kocht ik de mini. Betere auto, betere motoren, zuiniger, betrouwbaar en een mini heeft WEL een restwaarde…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste