![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1510.jpg)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Bij mij, een TCT uit ‘93.
1 ventilator ingeschakeld: Gaat direct uit na uitschakelen van contact.
2 ventilatoren ingeschakeld: Blaast nog een tijdje na uitschakelen.
2 ventilatoren gaan pas draaien bij temperatuur van 95 graden ongeveer. Meestal draait maar 1 ventilator en die schakelt ook direct uit na uischakelen van contact. Het heeft ook geen enkele zin deze te laten nadraaien.
See, buy, fly C5 V6
Het verhaal van xm_turbo lijkt mij heel logisch, in de zin van dat ik het zelf ook zo zou ontwerpen.
Ik had deze week al willen kijken of dat ene pootje wel of niet is aangesloten (tip van Blooper). Echter, ik heb me op m’n werk vrijwillig aangemeld om voor een 25 jarig jubileum te gaan photoshoppen. Op zich geen probleem, alleen heb ik het nog nooit gedaan
Maar ik ben te nieuwsgierig om het te laten rusten. Wordt vervolgd….
Wim,
Disciplus Simplex
Bij m’n 24V uit ‘96 draaien de fans ook niet na, maar ik heb ze ook nooit in de 2e versnelling zien/horen draaien.
M’n ‘95 12V automaat draait wel na, en daar krijg ik de KVS-temp ook niet boven de 95 graden, en is meestal gewoon tegen 90 graden. En de 24V loopt rustig naar 110+ graden met een beetje filerijden… misschien heb ik een ander probleem, het is ook lastig zoeken nu de airco defect is, deze heeft idd ook invloed op de fans, maar het oplopen in temperatuur deed ie ook met werkende airco.
Groetjes Erik!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3163.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ook bij mijn 24v draaien de ventilatoren niet na, maar wel de lage en hoge stand meegemaakt.
Lijkt mij dat het origineel met 2 ventilatoren bij een 24v ook nog hoort na te draaien bij afgezet contact?
Dankzij de 0W40 motorolie en katvervangers komt mijn koelwater- en olietemperatuur niet hoger dan 90 graden met filerijden, onder normale omstandigheden niet hoger dan 80 graden.
Met de 5W40 motorolie en kats tot max 100 (koelwater en motorolie) graden tijdens filerijden.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!