2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
GS uit frankrijk importeren
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2009 02:39 AM
  [ # 16 ]

GS als dagelijkse auto kan prima, ook ‘s winters (doen wij ook). Wel goed tegen roest beschermen en verder lekker rijden (is ie voor gemaakt en is beter dan stilstaan).

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2009 03:00 AM
  [ # 17 ]

En voor degene die het heiligschennis vindt om ‘s winters met een GS rond te rijden: We rijden ‘s winters ook met een Panhard 17 Break (net ff zeldzamer dan een GS). Smile
Als je een GS in concoursstaat hebt, zal je die niet zo snel bij slecht weer gebruiken misschein, daar heb ik begrip voor. Uiteindelijk ligt de keuze bij de eigenaar van de auto….

Citroen!

Profiel  
 
Papa G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-09-2009

Gepost: 02 september 2009 04:54 PM
  [ # 18 ]

GS palas

Heren,

Bedankt voor jullie enthousiasme, daarom vraag ik weer wat advies!!
Ik ben straks wezen kijken bij een GS palas zie advertentie

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lfttq3qhhymp

C-matic half automaat, zilvergrijs metalic (1977)
Import uit frankrijk. De verkoper Bieberg Klassiekers gaf aan dat hij de laatse jaren weinig heeft gereden en adviseerd de distributie riem(en?) te vervangen.
Er zat een gat (2 cm) door roest op de bovenzijde van de achterklep (door ingespoten purschuim). De onderzijde en kofferbak onder de mat was goed hard. In de wielkappen en onder de voobumper zat oppervlakkig roest door steenslag. Accuzuur heeft wat sporen achtergelaten. Onder de protieren zat ook licht oppervlakkige roest.
Raam rubbers zijn allemaal goed.

Een lichte deuk zonder krassen of roest op het voor spatbord, een knipperlichtje eruit en een stukje sierstrip zat los. 1 koplamp had aan de binnenzijde wat roest zitten. Interieur had 1 scheur (8 cm) en was gebruikt, niet versleten. Ramen gingen goed open en dicht. Alleen de zonnekappen waren poreus van binnen.

De auto startte in 1 keer (30-40 sec). Duurde wel een ruim een minuutje voordat het hydrolische systeem begon te tikken en de auto keurig omhoog ging.

Zag er prima uit naar mijn bescheiden mening.
De prijs (2250,-) is zoals hij nu staat, maar de verkoper heeft aangegeven zeker richting mijn budget kan gaan (mijn budget is 1500-1700 euro)

Ik heb een paar vragen voor de kenners,
Als jullie dit lezen lijkt het de moeite waard en zijn er nog zaken die ontbreken?
Lijkt de prijs in verhouding? De prijs is zonder keuring of beurt en distibutie riem vervanging. Als ik hier 300 euro voor reken is dit reeel?
Is een distributieriem zelf te vervangen, ik beschouw mezelf als redelijk handig en zie het wel als een leuke uitdaging…..

Alvast bedankt

Groeten Geert

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 02 september 2009 05:23 PM
  [ # 19 ]

1500/1700 voor deze auto lijkt me niet gek. Wel gebaseerd op de foto’s die ik zo zie. Ik ga er maar even vanuit dat Bieberg geen verrotte auto’s uit Frankrijk haalt.
Reken wel op veel inhaal onderhouds werk. De auto zou de laatste tijd niet veel gelopen hebben, ik lees dan, heeft jaren stilgestaan en inderdaad gereden de autotransporter op en af.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2009 05:49 PM
  [ # 20 ]

Halfautomaat is leuk, maar onderdelen ervoor vind je minder gemakkelijk. Gebruikt wel meer brandstof (koppelomvormer).
Er zit nogal wat roest aan de auto (bijvoorbeeld onder de motorkap), dan ga ik me afvragen hoe de bodem/kokers/subframe’s zijn.
Het accuzuur-verhaal (morsen onder accu) is bekend. Kan wel laswerk inhouden.
PUR zit standaard in bovenrand achterklep, doorgerotte exemplaren heb ik niet vaak gezien.
Distributieriem vervangen is goed te doen, dan zou ik meteen de motor “droogmaken” in geval van olielekkage.

Auto lijkt me nogal aan de prijs, gezien het voorgaande.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2009 05:52 PM
  [ # 21 ]

Auto komt niet uit Zuid-Frankrijk, maar uit Bourgondië (Côte d’or). Dat is zeker geen garantie voor een roestvrije auto….

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 september 2009 07:56 PM
  [ # 22 ]
DriverD schreef:

GS als dagelijkse auto kan prima, ook ‘s winters (doen wij ook). Wel goed tegen roest beschermen en verder lekker rijden (is ie voor gemaakt en is beter dan stilstaan).

Jij weet net als ik dat je vroeg of laat laswerk krijgt als je er s’winters mee doorrijd. En hoe je hem ook behandeld met tectyl maakt weinig uit.
En dat is niet alleen zo met een GS , alle Citroen’s uit die tijd doen dat.
Andere merken trouwens ook.

Ik denk dat er wel voorbeelden genoeg binnen de verreniging zijn die we samen kennen waarbij het mis is gegaan.

Tuurlijk zijn GS’en gemaakt om te rijden en technisch is het ook geen probleem.
De vraag is alleen of je een kei gave GS aan de winter moet blootstellen met als laswerk of erger als gevolg.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 september 2009 08:01 PM
  [ # 23 ]

Als ik het zo lees en de foto’s bekijk is het niet verkeerd als je de GS voor 1500/1700 in handen krijgt.

Maar vergeet dan niet een bedrag van zo’n 500 euro of meer achteruit te leggen voor onderhoud.

Zoals je al zei heeft de GS lang stil gestaan. Distributie met spanrollen is het eerste en niet zo’n hele moeilijke klus.
De uitlaat zal ook wel gaar zijn net als alle 5 de veerbollen.

Banden controleren op droogte scheuren , nieuwe kosten zo’n 110/125 euro per stuk.

En dan tikt het wel aan…

En wel even lid worden van de verreniging he. Altijd makkelijk voor onderdelen en leuke toerritten/bijeenkomsten.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 september 2009 08:01 PM
  [ # 24 ]

Bij Bons in Kropswolde staat ook nog een erg leuke gave voor weinig.

Is wel eens vaker voorbij gekomen hier:

http://www.bronsautomobielen.nl/

Die 950 euro is wel onderhandelbaar en dan heb je een erg leuke GS en nog geld achter de hand om de techniek te fixen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 september 2009 08:22 PM
  [ # 25 ]

Niet iedereen vindt die oudere typen GS leuk…

Citroen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 04 september 2009 01:27 AM
  [ # 26 ]

Die GS stond vorig jaar november op de Autotronbeurs in Eelde. Van binnen volledig uitgewoond exemplaar, je moet gauw eenzelfde extra budget incalculeren om daar weer wat moois van te maken. Ik heb helaas alleen onderstaand plaatje door de achterruit, in mijn herinnering buitenom nogal wat vliegroest, en met in gedachten dat de wagen sindsdien buiten heeft gestaan is dat er vast niet beter op geworden.

 

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2009 01:34 AM
  [ # 27 ]

Ziet er niet “fris” uit, eerder een uitgewoond hok.

Citroen!

Profiel  
 
Papa G
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 01-09-2009

Gepost: 04 september 2009 11:18 AM
  [ # 28 ]

Heren, bedankt

Het exemplaar is Kropswolde ziet er niet best, daar hoef ik niet naar toe. Ik krijg volgende week nog wat foto’s van een exemplaar in frankrijk. Een even kijken wat daar nog van over is…..
In iedergeval goed om te weten dat ik nog rekening houd met een paar honderd euro kosten bij de GS palas. Nog eens even goed overwegen. Ik krijg volgende week nog een aantal foto;‘s van een franse GS. Hopelijk zijn deze duidelijk genoeg om eens even op en neer te rijden.

Groeten

Geert

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 september 2009 02:03 PM
  [ # 29 ]

“Pallas” aub, geen Palas.. Smile

Citroen!

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 04 september 2009 03:46 PM
  [ # 30 ]

Als hij een Spaande GS haalt klopt het weer wel Wink

Heb je als eens nagedacht over een GSA? Zeker als je dagelijks wilt gaan rijden misschien nog iets praktischer als een GS, vanwege de vijfde deur.

Hier staat in ieder geval een goede http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=5474, over de prijs valt zeker nog wel te praten…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook