2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Stuurdemping Diravi
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2009 05:26 PM
  [ # 16 ]
bonang schreef:
waterman771 schreef:

In ‘t engels dan maar? Laughing

There is a “divider-unit” mounted to the gearbox, from which 2 cables go upwards toward the firewall. One drives the speedo, the other one drives the powersteering-regulator fitted under the spare tire. Make sure you get the right divider, as there a two versions. You’ll need the one made of plastic from 1986 and on.

Kom maar met je engels Laughing —ik herken in jou “divider-unit” wat wij dan noemen een “splitter” (= loopwerkaftak?). Dus de “splitter” zal wel de schuldige dan zijn—hartelijk dank.

Splitter… dat is het woord wat ik niet kon vinden Surprisedops:  Goed dat je in ieder geval weet wat ik bedoel Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bonang
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 14-05-2008

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 25 augustus 2009 10:26 PM
  [ # 17 ]
waterman771 schreef:

Splitter… dat is het woord wat ik niet kon vinden Surprisedops:  Goed dat je in ieder geval weet wat ik bedoel Laughing

...en wij zijn allebei een woord rijker!  Rolling Eyes  Gisteren avond wezen kijken naar de ‘lagere’ speedo kabel (vanaf de CR naar de loopwerkaftakdingetje). Kabel is goed, wat verder duidt op de loopwerksplittertje…alleen, ze zijn niet meer verkrijgbaar voor de S2 CXen (althans, niet hier in de VS.)

Sorry dat ik dit onderwerp ‘leende’ voor mijn CX—ik probeer goede inlichtingen te pakken voor zowel de XMen alsmede de CX waar dan ook mogelijk.

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 31 augustus 2009 09:01 AM
  [ # 18 ]

Hallo Harm,
Een beetje laat… maar ja…

Harm schreef:

bij mij zit het probleem anders.. bij stilstand heeft de diravi soms de neiging om zwaar te sturen, bijvoorbeeld als ik stuur meer dan 90° wil draaien, of aan het inparkeren ben.

Dat deed de mijne ook. Ik had hoop dat ‘t met het vervangen van de diravibol over zou zijn, maar dat was dus niet zo.

Ik heb dat ook gehad. Bij mij was het stuurhuis zo lek als een mandje…
Er zit nu een nieuwe-2e-handse in en sturen bij stilstand is nu OK…
Uhh… vergeet niet dat als je erg brede sloffen hebt en de banden zijn een beetje zacht, de boel ook behoorlijk zwaar kan sturen bij stilstand.

Oh ja… lekkage van de stuurhuiscilinder(s) hoeft niet persee aan de buitenkant te zien zijn… de lekolie kan ook terugstromen via de retourleiding die op het stuurhuis zit…

groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 02 september 2009 07:56 PM
  [ # 19 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Onderdeel no. 3 zal defect zijn, het heet; loopwerkaftak, onderdeel nummer 96 142 040, € 86, = incl ex arbeid.
In mijn topic   vind je verder alle info, maar ik ben er zeker van dat dit het euvel is.

reparatie gaat het makkelijkst op een brug met koude motor (het loopwerkaftak zit nl vlak boven de uitlaat) dan is het met 30 min gefixt

Ha die Mark,
Het heeft even geduurd, maar…. vandaag is ie gemonteerd en ze stuurt weer zoals het hoort..!!
Moet nu alleen mijn inmiddels aangeleerde stuurstijl weer aanpassen…. gôh wat een verschil…
Je advies was helemaal goed…. hardstikke bedankt.
Groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook