3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
bx opvoeren
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 augustus 2005 10:17 PM
  [ # 31 ]
metro2005 schreef:
paso schreef:

je vliegwiel afdraaien doet vaak wonderen maar dan moet hij wel heel goed afgesteld staan, ik heb het nog nooit geprobeert met een BX maar wel met de kever 1.3 een Hyundai Pony 1.4 en een Toyota Starlet 1.0 12v

Zitten volgens mij wel wat nadelen in, filerijden bv schijnt wat minder fijn te zijn met een afgedraaid vliegwiel.
je schijnt inderdaad wel een stuk harder op te kunnen trekken Smile

je kan hem best 100 rpm sneller op ralentie zetten dan

en trekt sneller en je hebt meer motorrem

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 augustus 2005 10:18 PM
  [ # 32 ]

ga dan beginnenn met de kat eronder heen en een sport eind demper.(als ik me kochte eind demper krijg Twisted Evil )
en een green open luchtfilter denk ik dan.

is dat vliegwiel iets afdraaien en 100rpm opschroeven niet iets leuks om met een sleutel meeting een keertje te doen? Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 16 augustus 2005 10:30 PM
  [ # 33 ]
McDean schreef:

ga dan beginnenn met de kat eronder heen en een sport eind demper.(als ik me kochte eind demper krijg Twisted Evil )
en een green open luchtfilter denk ik dan.

is dat vliegwiel iets afdraaien en 100rpm opschroeven niet iets leuks om met een sleutel meeting een keertje te doen? Laughing

Dat vliegwiel kun je niet zo even op een meeting afdraaien hoor Laughing
Je RPM 100 hoger zetten is 10 sec. werk Wink

Ik zat trouwens ook te denken om mijn openluchtfilter op de BX te schroeven maar aan de andere kant hou ik weer niet zo van dat gebrul aan me harses dus ik koop binnenkort denk ik een k&n vervangingsfiltertje, daar heb ik goede ervaringen mee.

Naar aanleiding van dit topic heb ik trouwens eens even mijn luchtfilterbak + aanzuigbuizen ed schoongemaakt. Kwam echt een complete zandbak uit Shocked Zaterdag maar even een nieuw filtertje erin leggen want dat ding was echt ranzig. Tevens ben ik gelijk wat minder onder de indruk van frans plastic en rubber Rolling Eyes  Het breekt en scheurt waar je bij staat.
maar tis iig weer netjes schoon Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 17 augustus 2005 01:29 AM
  [ # 34 ]

Ik heb nu dus ook een openluchtfilter op mijn 16v.
Ik ben niet echt onder de indruk ervan, vind hem niet eens voor het idee sneller.
Het geluid valt reuze mee, alleen als je het gas flink intrapt hoor je een asociaal aanzuiggeluid, maar bij normaal rijden hoor je hem niet.
Pas in combinatie met een middendempervervanger krijg je echt herrie.
Overigesn best leuk, bij 2500 toeren in de drie of vier in een smalle straat met huizen eromheen, dan vol gas geven, dan heb je echt een lekker geluid, Cool  alleen de teleurstelling van de omstanders als blijkr dat het geen dikke v8 is maar slechts een bx 16v Surprisedops:  Razz

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 augustus 2005 02:00 AM
  [ # 35 ]

over aanzuig geluid, een standaard BMW heeft zijn karakteristiek geluid hierdoor
je moet maar eens opletten een BMW hoor je het beste als hij naar je toe rijd, niet als hij van je weg rijd

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 augustus 2005 02:12 AM
  [ # 36 ]
paso schreef:

over aanzuig geluid, een standaard BMW heeft zijn karakteristiek geluid hierdoor
je moet maar eens opletten een BMW hoor je het beste als hij naar je toe rijd, niet als hij van je weg rijd

AAnzuiggeluid heb je alleen last van als je flink gas geeft.

16v met open filter klinkt erg leuk in een tunnel. Meja, daar staan er wel een hoop kleppen te gorgelen met een mooi geluid. Met een 14 is dat toch weer wat minder helaas. Wel geluid maar weinig actie.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 17 augustus 2005 03:06 AM
  [ # 37 ]

Niet zomaar je vliegwiel laten afdraaien. Begin daar pas aan als je meer onderdelen aangepast hebt en gaat aanpassen. Alleen je vliegwiel afdraaien is heel slecht, deze moet ook gebalanceerd worden etc.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 augustus 2005 03:08 AM
  [ # 38 ]
WYD schreef:

Niet zomaar je vliegwiel laten afdraaien. Begin daar pas aan als je meer onderdelen aangepast hebt en gaat aanpassen. Alleen je vliegwiel afdraaien is heel slecht, deze moet ook gebalanceerd worden etc.

zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter Laughing
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer mee Shocked

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 17 augustus 2005 03:11 AM
  [ # 39 ]
paso schreef:

zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter Laughing
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer mee Shocked

Als je de machines er voor hebt kun je het zelf doen. Als jij het beter kunt dan een specialistisch bedrijf, dan ben je of HEEL goed, of je loopt bij de verkeerde garages/bedrijven!  Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 augustus 2005 03:28 AM
  [ # 40 ]

uuh ok geen goed idee dus Laughing  maar kat eronder heen en een andere carb ? wat voor carb en helpt dat wel?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 augustus 2005 03:29 AM
  [ # 41 ]
WYD schreef:
paso schreef:

zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter Laughing
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer mee Shocked

Als je de machines er voor hebt kun je het zelf doen. Als jij het beter kunt dan een specialistisch bedrijf, dan ben je of HEEL goed, of je loopt bij de verkeerde garages/bedrijven!  Wink

tja ben er nu al een paar jaartjes uit maar normaal “ben” (of is het : “was”?) ik een goede draaier Surprisedops:
ik heb enkel het verkeerde diploma en krijg binnen die wereld dan ook het verkeerde loon Evil or Very Mad  moeten zij dan maar weten, ga ik wel ramen lappen of zo dan heb ik hetzelfde loon Shocked

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 17 augustus 2005 02:02 PM
  [ # 42 ]

Ik heb mij eens iets laten vertellen over het gebruik van een motorblok van een ax geloof ik.
Staat wel een en ander geschreven op bxsportief hierover.
Ik denk trouwens dat er op dit forum ook wel mensen zijn die daar meer vanaf weten, of niet aldo Wink

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 17 augustus 2005 07:43 PM
  [ # 43 ]
BX-Chique schreef:

Wil je meer, dan kun je nog denken aan het re-mappen van de injectiecomputer, ook bekend als het Chiptunen.

Een carburateur kun je niet chippen… Shocked

Maar als ik dit draadje zo lees:   ... dan heeft een BX helemaal geen tuning nodig!  Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 17 augustus 2005 08:59 PM
  [ # 44 ]
citrofiel!ik? schreef:

Ik heb mij eens iets laten vertellen over het gebruik van een motorblok van een ax geloof ik.
Staat wel een en ander geschreven op bxsportief hierover.
Ik denk trouwens dat er op dit forum ook wel mensen zijn die daar meer vanaf weten, of niet aldo Wink

Bij een BX 1.4 zou je een saxo 1.6 16V blok erin kunnen lepelen. Voor deze blokken is een kant en klaar turbo-setje te koop.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 02 september 2005 10:39 PM
  [ # 45 ]

nu kan ik mogelijk aan een dubbele carb van een AX sport 1.3 kopen (MP)
en inlaatcollecteur.

Mischien wel de complete kop.

kijken wat hij er voor vraagt.

heel mischien de complete AX

Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook