Spoed - Bestuurdersraam onderin het portier
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 31 augustus 2009 09:35 PM

Crosspost van het Xantiaforum, alvast bedankt!

Hallo mensen,

Na 2 dagen wat knarserig open en dicht gaan, wil het raam nu niet meer dicht. Het raam zit wel in de verbindingen, maar wil maar 1 cm omhoog komen en loopt daarna vast.

Is het dezelfde constructie als bij de BX of zoals bij de XM met die onmogelijke kabeltjes? Iemand enig idee of ik dit vanavond ga fixen zonder reserveonderdelen?

Owja, hoe gaat dat paneel eraf? Ik heb 2 schroefjes in de middenarmsteun gevonden en verder? Achter het luidsprekerpaneel vast nog 1, maar is de rest geklikt of zitten er nog meer schroeven?

Alvast bedankt!
Jan

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 31 augustus 2009 09:39 PM
  [ # 1 ]

Over het mechanisme van de xant kan ik je niets nuttigs vertellen maar ik ben vandaag toevallig op de sloop geweest in de buurt en daar staan twee mooie xants op elkaar gestapeld. Mocht je onderdelen nodig hebben dan laat maar even weten, deze week heb ik nog vakantie en kan ik even langsrijden om wat je nodig hebt er uit te trekken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 01 september 2009 12:00 AM
  [ # 2 ]

Zucht, wat erg. Motortje vastgelopen, waarschijnlijk doordat het kabeltje over het bovenste katrolletje eraf gegaan is en opgerold of dubbel in het motortje terecht is gekomen.

Constructie van het deurpaneel is vrij gelijk aan die van de BX, valt me alleszins mee. Maar die kabeltjes, erg.

@Tonie: wanneer zou je kunnen? Ik wil proberen morgen wat eerder te beginnen en dan rond vier uur nog naar een sloperij te gaan, mocht ik nu morgenvroeg al weten dat dat niet lukt, zou ik graag gebruik maken van je aanbod!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 september 2009 12:11 AM
  [ # 3 ]

Deze hele week nog, behalve het weekend.
Kijk maar of je wat nodig hebt, ik hoor het dan wel van je, ik PB je trouwens mijn telefoonnummer even dan kun je me bellen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Chinco
> 700 berichten

Gepost: 03 september 2009 12:57 AM
  [ # 4 ]

Met dank aan Han van het Xantia-clubforum was het geheel vanavond in een uurtje weer in elkaar, dat ging weer lekker! Mag slotje op, iedereen bedankt voor de input!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook