lichte schokken bij gas los laten
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 29 augustus 2009 11:53 PM

Hallo allemaal,
ik heb dit probleem al gepost,en ik heb ondertussen een complete remrevisie laten doen en het luchtfilter schoongemaakt injectiereiniger gebruikt en de motorsteun gecontroleerd door er een wig tussen te steken maar het probleem blijft,is er mischien iemand die nog een andere oplossing heeft,de remrevisie heb ik moeten doen 4 weken na de apk de handremkabel was gebroken en de remcilinders lekte en voor de remblokken waren slecht dit is toch niet normaal als je auto net gekeurd,de garage komt ons niet tegemoet ze hebben volgens afspraak een auto geleverd mat apk en een apk is een momentopname,dit gebeurd dus gewoon bij een citroendealer dit geintje heeft ons 550euro gekost,de remmen zijn volgens mij toch wel het belangrijkste bij een apk,zijn er mensen die weten wat je hier aan kunt doen,of staat de garage in hun recht.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,Bianca en Hans

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 augustus 2009 01:09 PM
  [ # 1 ]

Dag Hans & Bianca,

aan welk eerder genoemd probleem refereer je, want ik kan geen ouder topic terugvinden zosnel…?
EDIT: topictitel lezen Pascal… Surprisedops:
Een schokkende motor/auto als het afremt op de motor (dus gas-los) kan aan een vervuild injectiesyteem liggen, heb je mono- of multipoint?

Voor wat betreft jullie pech en APK-perikelen:
inderdaad is een APK een momentopname, waar helaas géén rechten aan kunnen worden ontleend;
De auto kan worden goedgekeurd,maar bij het van de brug afrijden kan bijvoorbeeld al iets kapotgaan zonder dat dat tijdens keuring problemen gaf.
Ontzetend lullig, maar helaas waar…
Zolang de remwerking volgens eis is, wordt er niet gekeken naar de staat van de onderdelen; zelfs al zijn de remschoenen/-blokken zo goed als op.
Een remcylindertje kan gewoon gaan lekken, daar kun je helaas niets aan doen.
Als bij demontage blijkt dat de rest verder goed is, hoef je in principe maar alleen dat kapotte remcylindertje te vervangen.
Dat remmen de belangrijkste onderdelen zijn op een voertuig ben ik helemaal met je eens, dat móet gewoon in orde.
Erg vervelend dat dit jullie zo kort na aankoop moet overkomen, want het bleek een redelijke aderlating.
Niet dat ik de dealer het brood uit de mond wil stoten, maar ik zou eerst eens prijsvergelijken bij (merkloze) garages voor dit soort karwijtjes.
Heel veel probleemloze toekomstige kilometers toegewenst: geeft de ZX een kans want het zijn fijne stuurauto’s!
Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 31 augustus 2009 03:37 PM
  [ # 2 ]

Hoi,Pascal
Sorry voor de late reactie maar we hebben kermis in ons dorp.
Ik heb nog gekeken naar het injestiesysteem,ik weet niet zeker wat het is,er staat op magnet mirelli en op de zijkant staat weber solex.
Het is inderdaad een fijne auto we zijn er mee naar luxemburg geweest en je kunt er lang mee reizen zonder moe te worden en lekker zuinig 700 km met volle tank,maar de bx reed echt super,jammer we hadden te veel onkosten voor de apk 1500 euro,en voor volgend jaar de distributie en de koppeling.

Bedankt voor je reactie en groetjes vanuit kekerdom(bij nijmegen)

Bianca en Hans

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 03 september 2009 01:49 AM
  [ # 3 ]

Sinds kort voel ik een schok in de auto, als ik het gas loslaat. Dus zeg maar ik rij 50 in de 3e versnelling, dan moet ik afremmen wat ik doe door het gas los te laten, en dan voel ik zon schok vergelijkbaar met wat je voelt als je de koppeling laat opkomen zonder gas te geven. Wat is hier de oorzaak van?

Het hart van de koppelingsplaat heeft een groot rubber, net als de 911 Turbo en de 3.2 met G50 versnellingsbak. Grote kans dat de koppelingsplaat gescheurd is.

hans , bovenstaande vond ik op het porsche forum, kan he misschien te maken hebben met de koppeling zoals ik al eerder dacht?
Idea

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 03 september 2009 03:58 PM
  [ # 4 ]

Kunnen ook versleten motorsteunen zijn…
Kijk ze maar eens goed na

Wink

een koppelingsplaat van een ZX heeft geen rubber hart, enkel radiaalveren om het aangrijpen wat minder schokkerig te laten verlopen.
En van een gescheurde koppelingsplaat op een niet-hoog-vermogende auto heb ik zelden gehoord…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2009 04:19 PM
  [ # 5 ]

Zonder al teveel verstand van zaken te hebben zou ik dit toch in de injectie of ontsteking zoeken, misschien zelfs in de klepspeling. Het komt er op neer dat bij gas los de overgang van belast naar onbelast niet helemaal soepel verloopt. Dit klinkt mij niet echt als een mechanisch probleem, maar dus eerder iets in de regeling van de verbranding.

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 september 2009 08:50 PM
  [ # 6 ]

De motor draait lekker soepel bij optrekken en stationair totaal geen haperingen ook niet op de lange route,dus ik weet niet of het dan aan de onsteking ligt,is kleppenstellen goed te doen of kun je dit beter aan een prof overlaten

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 september 2009 08:52 PM
  [ # 7 ]
Pascal schreef:

Kunnen ook versleten motorsteunen zijn…
Kijk ze maar eens goed na

Wink

een koppelingsplaat van een ZX heeft geen rubber hart, enkel radiaalveren om het aangrijpen wat minder schokkerig te laten verlopen.
En van een gescheurde koppelingsplaat op een niet-hoog-vermogende auto heb ik zelden gehoord…

Versletenmotorsteunen is dat normaal voor deze kilometerstand?

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 03 september 2009 08:56 PM
  [ # 8 ]
snoek1 schreef:

Sinds kort voel ik een schok in de auto, als ik het gas loslaat. Dus zeg maar ik rij 50 in de 3e versnelling, dan moet ik afremmen wat ik doe door het gas los te laten, en dan voel ik zon schok vergelijkbaar met wat je voelt als je de koppeling laat opkomen zonder gas te geven. Wat is hier de oorzaak van?

Het hart van de koppelingsplaat heeft een groot rubber, net als de 911 Turbo en de 3.2 met G50 versnellingsbak. Grote kans dat de koppelingsplaat gescheurd is.

hans , bovenstaande vond ik op het porsche forum, kan he misschien te maken hebben met de koppeling zoals ik al eerder dacht?
Idea

Heb ik dan toch een porschemotor erin liggen ik vondt 1 op 3 ook wel veel verbruik. Laughing

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook