Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Goed bezig Wouter,
Ik had gisteravond geen tijd om je vorderingen te bewonderen, maar respect voor je werk tot nu toe.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hmmpf, vanavond flink aan het frutten geweest om dat blok weer voor de bak te krijgen… wil maar niet op zijn plaats vallen.
Weet iemand daar wellicht nog een handigheidje voor, behalve een motortakel?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja: Krik/Assteun onder bak, zodat bak en motor in 1 lijn komen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb je de koppeligsplaat wel gecentreerd?
Als die een beetje scheeft zit dan gaat ie nooit over de priseas van de bak.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er zat zo’n centreerding bij de koppelingsset (ja, dus toch een nieuwe…) en die kan ik er gewoon in steken zonder weerstand.
Bij de pogingen ging de as ook nog niet ver genoeg in het gat om het probleem te zijn. Hij blijft ergens anders op steken.
Volgende keer maar een poging doen om de bak nog iets hoger te krijgen. Probleem is dat je er in de laagste stand geen krik o.i.d. onder kunt krijgen dus het is improvisatietoneel met blokjes hout enzo.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Blijven je motor steunen niet steken tegen je subframe omdat je de motor niet hoog genoeg optilt?
soms moet je het vliegwiel wat verdraaien als de vertanding van de koppelingsplaat en priseas niet goed staat.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er zaten te grote ringen achter de bouten van de motorsteunen, die pasten niet bij het belhuis langs…
De eerste paar pogingen waren vanavond ook niet meteen geslaagd. Wat een gedoe. Eigenlijk hadden we het al opgegeven. Maar toen ik het toch nog een keertje eigenwijs in m’n eentje probeerde was het ineens ‘klok’ en schoof de boel op z’n plek.
Geen idee wat er nou precies anders was aan deze poging maar allee.
De volgende keer alles weer aansluiten en dan kijken of de motor het nog steeds doet en of de koppeling werkt. En dan kan de voorkant weer in elkaar worden gezet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Goed gedaan Wouter!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Goed man!! Nu weer de boel in elkaar en karren met die handel . Ben benieuwd hoe het draakje straks brult.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hopelijk is ze de stijve rugspieren waard.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vanavond weer even verder geknutseld.
Struikelpunten: de aansluiting van de HD leiding wil er niet op… schijnt een bekend lastig ding te zijn maar misschien hebben jullie nog tips.
En de koppelingskabel ligt nog los. Voor ik alles er voor bouw wil ik eerst toch wel weten of de koppeling werkt. Toen ik even ging kijken hoe het e.e.a. aan zou voelen kwam ik er pas achter dat ‘t pedaal op de grond lag… [homer modus] D’oh! [/homer modus]
Volgende keer even terugstellen en dan het kabeltje er weer op. Lukt zo nét niet.
Volgende keer weer verder.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, ben ik weer.
- HD leiding zit vast
- Koppelingskabel zit vast
- Motortje heeft alweer even gelopen. Blijft ook stationair draaien. Bij gas geven wil ze nog wel eens vuur spugen of bruut afslaan maar dat is een kwestie van afstelling. Dat de uitlaten er nog niet aan zitten helpt ook niet echt.
- De koppeling reageert. Ik kon d’r vrij makkelijk af laten slaan door de koppeling te laten komen met de handrem vast.
Het HD systeem is nog niet op druk gekomen maar da’s waarschijnlijk een ontluchtingskwestie. Zonder uitlaat geeft ‘t alleen te veel herrie om daar mee aan de slag te gaan.
En toen wilde ik dus de uitlaatdelen gaan monteren… @)($*&)#*! D’oooh! Ben ik wéér in die snert-koelbeplating getrapt! Deze keer de warmtevangers die tussen de uitlaatpijpjes en de koelvinnen horen te zitten.
Eentje (de rechter van voren gezien) heb ik er met een hoop gewurm tussen gekregen door het blok aan een kant wat op te lichten met een krik. De andere kant lukt helaas niet op die manier… Dus dat wordt óf het blok er weer af óf de uitlaatpijp loshalen. Het laatste lijkt me het minste gedoe, al is dat ook niet fijn.
Allee, wordt dus vervolgd. Het gaat de goede kant in elk geval wel op met ons Draakje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het blijven uitdagende appareten….
Citroen!