Op een citroen nieuwsgroep vraag iemand (aan de naam te zien een Duitser), waar de olie vuldop bij een Visa 11 RE zit. Lijkt mij dat dit de meest makkelijke en voor de hand liggende vuldop is. Zit deze echt verstopt : , of is dit zo iemand die gerust een jerrycan koelvloeistof in de olievul opening gooit en motorolie in de radiator
Had een visa niet gewoon luchtkoeling en een olievulpijp ? Ik dacht dat n.l. dat het gewoon een meer geavanceerde Eendenmotor was met meer cc’s, soms meer cylinders (dacht dat alleen de eerste Visaas een t-cyl. hadden en later een 4 -cyl.) en een groter vermogen e.d..
Dit is btw een Visa-onderwerp, dus maar in het Visa-subforum geparkeerd
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de latere hadden een soort bx blok met 1100 cc. Zit de dop ook recht voor je giegel.
Mischien is die man blind?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mischien is die man blind?
Zou kunnen, het is een Duitser, een bal in het doel schieten kunnen ze ook al niet
En anders ben ik gisteren wel een beetje blind geweest, ik zag het Visa subforum echt over het hoofd. Zocht onderaan de rij met modellen, op de V.
Ik heb ook even gezocht hoor ops:
Schijt aan originaliteit.
De jonge visa’s hadden inderdaad een 652cc luchtgekoelde boxermotor,
met standaard elektronische ontsteking…
een soort opgefokte eendenmotor.
later kregen ze “gewone” blokken.
jij bedoelt vast de axelletjes met 1015cc luchtgekoelde boxer GSblokken, LE?
Ik denk de watergekoelde 1100 cc. Peugeotblokken (uit de 104,205 en ook geplaatst in de R14 en Samba)
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
YEP die!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
rocco schreef:De jonge visa’s hadden inderdaad een 652cc luchtgekoelde boxermotor,
met standaard elektronische ontsteking…een soort opgefokte eendenmotor.
later kregen ze “gewone” blokken.jij bedoelt vast de axelletjes met 1015cc luchtgekoelde boxer GSblokken, LE?
Uh, kgeloof van wel. GS blokken zijn toch een soort dubbele Eendenblokken ?
Schijt aan originaliteit.
dacht ik ook…
maar toen zag ik plots een plaatje van een GSA-blok waar 2 kleppendeksels boven elkaar staan…
iemand uitleg?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Had een visa niet gewoon luchtkoeling en een olievulpijp ?
Lelijke Eend en Rocco: het is al eerder tegen een van jullie gezegd, maar als je er geen verstand van hebt, aub ook niet antwoorden. Giswerk helpt een ander niet echt en kan zelfs lijden tot rampzalige gevolgen.
De vulpijp van een 1.1 en 1.4 Visa zit bovenop het kleppendeksel. Nu ligt het motorblok 72 graden achterover gekanteld in de motorruimte en het kleppendeksel dus bijna zo goed als tegen het schutbord. Zoek dus achterop de motor. Aan het dopje zitten twee carterontluchtingslangetjes.
rocco schreef:De jonge visa’s hadden inderdaad een 652cc luchtgekoelde boxermotor,
Vanaf het begin tot aan het eind waren Visa’s leverbaar met de tweecilinder 652cc en de 1.1 4-cil. lijnmotoren. Vrijwel kort daarna kwam ook de 1.2. Later kwam daar 1.4, 1.6 en 1.7 diesel bij (en nog 1.3 sport).
rocco schreef:dacht ik ook…
maar toen zag ik plots een plaatje van een GSA-blok waar 2 kleppendeksels boven elkaar staan…iemand uitleg?
Je zag dus een plaatje van een Visa met een GSA-blok?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
neen, van een kaal GSA blok. (uit een auto gesloopt)
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
rocco schreef:neen, van een kaal GSA blok. (uit een auto gesloopt)
Wat is de link met de Visa dan?
eigenlijk niets, (naar aanleiding van de virtuele dubbele eendenmotor van LE)
dit is te ver off-topic…