metro2005 schreef:paso schreef:je vliegwiel afdraaien doet vaak wonderen maar dan moet hij wel heel goed afgesteld staan, ik heb het nog nooit geprobeert met een BX maar wel met de kever 1.3 een Hyundai Pony 1.4 en een Toyota Starlet 1.0 12v
Zitten volgens mij wel wat nadelen in, filerijden bv schijnt wat minder fijn te zijn met een afgedraaid vliegwiel.
je schijnt inderdaad wel een stuk harder op te kunnen trekken
je kan hem best 100 rpm sneller op ralentie zetten dan
en trekt sneller en je hebt meer motorrem
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ga dan beginnenn met de kat eronder heen en een sport eind demper.(als ik me kochte eind demper krijg )
en een green open luchtfilter denk ik dan.
is dat vliegwiel iets afdraaien en 100rpm opschroeven niet iets leuks om met een sleutel meeting een keertje te doen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ga dan beginnenn met de kat eronder heen en een sport eind demper.(als ik me kochte eind demper krijg )
en een green open luchtfilter denk ik dan.is dat vliegwiel iets afdraaien en 100rpm opschroeven niet iets leuks om met een sleutel meeting een keertje te doen?
Dat vliegwiel kun je niet zo even op een meeting afdraaien hoor
Je RPM 100 hoger zetten is 10 sec. werk
Ik zat trouwens ook te denken om mijn openluchtfilter op de BX te schroeven maar aan de andere kant hou ik weer niet zo van dat gebrul aan me harses dus ik koop binnenkort denk ik een k&n vervangingsfiltertje, daar heb ik goede ervaringen mee.
Naar aanleiding van dit topic heb ik trouwens eens even mijn luchtfilterbak + aanzuigbuizen ed schoongemaakt. Kwam echt een complete zandbak uit Zaterdag maar even een nieuw filtertje erin leggen want dat ding was echt ranzig. Tevens ben ik gelijk wat minder onder de indruk van frans plastic en rubber Het breekt en scheurt waar je bij staat.
maar tis iig weer netjes schoon
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik heb nu dus ook een openluchtfilter op mijn 16v.
Ik ben niet echt onder de indruk ervan, vind hem niet eens voor het idee sneller.
Het geluid valt reuze mee, alleen als je het gas flink intrapt hoor je een asociaal aanzuiggeluid, maar bij normaal rijden hoor je hem niet.
Pas in combinatie met een middendempervervanger krijg je echt herrie.
Overigesn best leuk, bij 2500 toeren in de drie of vier in een smalle straat met huizen eromheen, dan vol gas geven, dan heb je echt een lekker geluid, alleen de teleurstelling van de omstanders als blijkr dat het geen dikke v8 is maar slechts een bx 16v ops:
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
over aanzuig geluid, een standaard BMW heeft zijn karakteristiek geluid hierdoor
je moet maar eens opletten een BMW hoor je het beste als hij naar je toe rijd, niet als hij van je weg rijd
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:over aanzuig geluid, een standaard BMW heeft zijn karakteristiek geluid hierdoor
je moet maar eens opletten een BMW hoor je het beste als hij naar je toe rijd, niet als hij van je weg rijd
AAnzuiggeluid heb je alleen last van als je flink gas geeft.
16v met open filter klinkt erg leuk in een tunnel. Meja, daar staan er wel een hoop kleppen te gorgelen met een mooi geluid. Met een 14 is dat toch weer wat minder helaas. Wel geluid maar weinig actie.
Niet zomaar je vliegwiel laten afdraaien. Begin daar pas aan als je meer onderdelen aangepast hebt en gaat aanpassen. Alleen je vliegwiel afdraaien is heel slecht, deze moet ook gebalanceerd worden etc.
WYD schreef:Niet zomaar je vliegwiel laten afdraaien. Begin daar pas aan als je meer onderdelen aangepast hebt en gaat aanpassen. Alleen je vliegwiel afdraaien is heel slecht, deze moet ook gebalanceerd worden etc.
zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer mee
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer mee
Als je de machines er voor hebt kun je het zelf doen. Als jij het beter kunt dan een specialistisch bedrijf, dan ben je of HEEL goed, of je loopt bij de verkeerde garages/bedrijven!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
uuh ok geen goed idee dus maar kat eronder heen en een andere carb ? wat voor carb en helpt dat wel?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
WYD schreef:paso schreef:zelf afdraaien, wat je zelf doet doe je beter
en inderdaad balanceren anders gaan de lagers niet lang meer meeAls je de machines er voor hebt kun je het zelf doen. Als jij het beter kunt dan een specialistisch bedrijf, dan ben je of HEEL goed, of je loopt bij de verkeerde garages/bedrijven!
tja ben er nu al een paar jaartjes uit maar normaal “ben” (of is het : “was”?) ik een goede draaier ops:
ik heb enkel het verkeerde diploma en krijg binnen die wereld dan ook het verkeerde loon moeten zij dan maar weten, ga ik wel ramen lappen of zo dan heb ik hetzelfde loon
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb mij eens iets laten vertellen over het gebruik van een motorblok van een ax geloof ik.
Staat wel een en ander geschreven op bxsportief hierover.
Ik denk trouwens dat er op dit forum ook wel mensen zijn die daar meer vanaf weten, of niet aldo
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Ik heb mij eens iets laten vertellen over het gebruik van een motorblok van een ax geloof ik.
Staat wel een en ander geschreven op bxsportief hierover.
Ik denk trouwens dat er op dit forum ook wel mensen zijn die daar meer vanaf weten, of niet aldo
Bij een BX 1.4 zou je een saxo 1.6 16V blok erin kunnen lepelen. Voor deze blokken is een kant en klaar turbo-setje te koop.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nu kan ik mogelijk aan een dubbele carb van een AX sport 1.3 kopen (MP)
en inlaatcollecteur.
Mischien wel de complete kop.
kijken wat hij er voor vraagt.
heel mischien de complete AX
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!