lek in diesel tank
Gepost: 03 september 2009 02:22 PM

Eergisteren morgen toen ik bij de wagen kwam merkte ik een donkere plek onder de wagen . (bijna zo groot als de wagen zelf)
Gisteren was ik gaan tanken , dus ik onder de wagen gekropen , blijkt dat het van tussen de tank en de bodem van de koffer komt .
Daarna de pechdienst laten komen en die vermoed het ook dat de tank stuk is .
Auto afgesleept naar de garage .

Iemand die dit al is tegen gekomen ?

Auto is net 2 jaar en 3 maanden , ben benieuwd of citroen dit nog onder garantie gaat nemen .

Profiel  

Gepost: 03 september 2009 02:26 PM
  [ # 1 ]

Als het er van tussen komt, lijkt het me op een lekkende verbinding ter hoogte van de aansluitingen met slagen e.d. te komen. Die tank zelf is kunststof, dus als dat al lek gaat, dan logischerwijs aan de onderkant door bv een steen ofzo, maar niet aan de bovenkant waar niets of niemand er bij kan. Gewoon domme pech vrees ik, even afwachten wat het verdict is maar?

Profiel  

Gepost: 03 september 2009 02:38 PM
  [ # 2 ]

Garage heeft al kunnen bevestigen dat het wel degenlijk de tank is dat open gescheurd is bovenaan , garagist vermoed door de warmte geweest van de ofgelopen maand .
Maar vreest dat het geen garantie zal zijn .
Prijs tank 460 € zonder btw

Profiel  

Gepost: 03 september 2009 02:50 PM
  [ # 3 ]

Tank opengescheurd door de warmte? Right, dat er wat druk opbouwt in je tank bij hogere temperaturen wil ik best geloven, maar daar mag zo’n tank toch niet door scheuren, is toch geen hermetisch afgesloten vat dat een eventuele overdruk niet kwijt kan?

Profiel  

Gepost: 03 september 2009 02:55 PM
  [ # 4 ]

Ja dat dacht ik er ook van , da maakt dat het diene druk niet zou aan kunnen .
Kan wel aannemen dat het openscheurd als er een fout in zit , maar dar kan ik niets aandoen , dus hoop toch op een tussenkomst van citroen want het zal een aardige factuur zijn .

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 03 september 2009 06:00 PM
  [ # 5 ]

Vraag een bestek aan de garage mèt de vermelding van het opgelopen euvel.
Speel dit door aan de invoerder met de vraag of zij dit normale ‘slijtage’ vinden en hoe zij dit gaan oplossen ...

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

HAUG
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 03 september 2009 10:21 PM
  [ # 6 ]

Hoi Xsara

Ik kocht in april 2007 een Berlingo First 1.6 HDI van 02/2006 met 23.000 Km over van mijn neefje die er enkel enige dozen mee vervoerd had.

Bij willen oppompen van reservewiel, merkte ik druppeltjes diezel onder aan de plastic naftbak en vochtigheid errond.  Niet echt lekken dus.
Dacht dat het de slang aan/naar de naftbakstop was en bracht hem binnen bij Citroën.
Citroën belde me een halve dag later op dat het de naftbak was die (in elk geval niet onderaan) stuk was en plaatste me er onder waarborg een nieuwe onder.

HAUG
03-09-2009

Berlingo Fresh 1.6 HDi 55KW/75PK (van 02/2006)

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 03 september 2009 10:36 PM
  [ # 7 ]

Pin je niet vast aan de garanties van Citroën als deze niet toereikend is.
Mocht de tank zelf gebarsten zijn aan de bovenkant bij normaal gebruik van je auto (abnormaal gebruik is haast niet mogelijk), dan is Citroën Nederland toch verplicht het kosteloos te herstellen.
Je hebt namelijk een product gekocht waarvan je er vanuit mag gaan dat het desbetreffende onderdeel van dat product een veel langere te verwachten levensduur heeft (voor dit onderdeel zeker >3jaar), aangezien dit geen normaal slijtage onderdeel is.
Dit is bij wet (in Nederland) vastgelegd!
Het zal niet het eerste bedrijf zijn die alsnog kosteloos iets moeten repareren/vervangen ondanks dat er niet aan hun eigen garantietermen wordt “voldaan”.

Profiel  

Gepost: 04 september 2009 01:43 AM
  [ # 8 ]

Auto heeft nog geen 30dkm , vandaag wist de garage nog niets of citroen zal tussen komen of niet .
Auto is wel al hersteld en kan die morgen al gaan ophalen , maar zelf wens ik er toch niet voor te betalen .
Weet er ienamd waar ik terecht zou kunnen als ik slecht nieuws van de garage zou krijgen , ben wel woonachtig in Belgie

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 04 september 2009 02:46 PM
  [ # 9 ]

Mocht je toch zelf de reparatie moeten betalen en het daar niet mee eens zijn, dan lijkt het me dat je eerst de geschillencommissie van Citroen Belgie moet aanschrijven.

Profiel  

Gepost: 05 september 2009 09:47 PM
  [ # 10 ]

Heb de auto van gisteren terug , citroen komt wel tussen , de wisselstukken krijg ik maar de werkuren moet ik wel zelf betalen .
Werkuren zullen een 5 a 6 uur bedragen volgens de garage , factuur wordt naar huis gestuurd.
Maar hoor nu van verschillende mensen da ik dit ook eigenlijk niet zou moeten betalen , nu dit neem ik mijn garagist nu ook wel niet kwalijk daar kan hij niets aandoen .

Zou ik nu zelf nog iets kunnen bereiken moest ik zelf met citroen belgie contact opnemen ?
Iemand ooit al gedaan ?

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 september 2009 10:22 PM
  [ # 11 ]

Dat kan je proberen.
En blijven aandringen,want anders vrees ik dat je een lange baard
zal hebben eer ze U helpen. cheese

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook