Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Robin Visser schreef:cx25gtit2 schreef:dit is een gave diesel. niet over nadenken, maar halen !!
Lijkt inderdaad een mooie kar. Stond een paar maanden geleden ook al te koop.
Inderdaad een erg mooie auto. Maar helaas een ietsepietsie boven het budget ops:
We blijven zoeken
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

- CX GTi
Hoi, hoi, hoi, het forum leeft weer. Einde van het surrogaat tijdperk. (smile)
Deze ook maar weer even afstoffen.
Morgen vertrekken we (wimb en ik) dus naar Frankrijk om deze te bekijken, kopen, mee terug nemen.
http://www.leboncoin.fr/vi/65992119.htm?ca=19_s
Nee, het is geen diesel geworden. Dit vind ik gewoon een erg mooie auto (op de plaatjes iig, hoop dat dat in real life ook nog zo blijft).
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Is idd een prachtige wagen met dat zwarte dak en beige leer! Succes met de aankoop
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Mooie auto, en niet eens duur! Veel plezier bij het halen.
Voor het geval dit door het tijdelijke forum niet is doorgekomen, ik ben een tijdje terug bezig geweest met deze auto en heb een hoop detailfoto’s. Als je me een PB’tje stuurt, kan ik ze op de mail zetten. Het zijn eerlijke foto’s die een goed beeld laten zien van de auto. Vergis je niet in het plaatwerk, dat er aan zit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
CXArnomaat schreef:Mooie auto, en niet eens duur! Veel plezier bij het halen.
Zou dat ook kunnen duiden op verborgen gebreken? Daar ben ik altijd zo bang voor…
Anyway, on topic: ik kan zien waarom je ‘m direct gaat halen, práchtige auto! Gefeliciteerd. Nu hopen dat ‘ie inderdaad in ook echt zo mooi is als op de foto’s!
Way out in the water, see it swimming.

- CX GTi
Robin Visser schreef:Voor het geval dit door het tijdelijke forum niet is doorgekomen, ik ben een tijdje terug bezig geweest met deze auto en heb een hoop detailfoto’s. Als je me een PB’tje stuurt, kan ik ze op de mail zetten. Het zijn eerlijke foto’s die een goed beeld laten zien van de auto. Vergis je niet in het plaatwerk, dat er aan zit.
Je eerdere post in het tijdelijk forum had ik inderdaad al gezien en ook op geantwoord. Vlak voordat het weer verdween.
Waarschijnlijk heb ik dezelfde set foto’s ontvangen dus dat gaat wel goed komen.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
we zijn benieuwd wat deze zondag heeft gebracht….!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX GTi
Nou, we zijn alweer terug. Zonder CX, het is hem dus niet geworden. Helaas ziet de auto er lang niet zo mooi uit als op de foto’s. Maar dat is nog niet het enige.
Er missen een paar onderdelen ops: O.a. binnenspiegel en sproeitankje.
Het vinyldak zit vol met scheuren en scheurtjes. Ook zijn er gewoon een paar stukjes uit.
Zowat alles wat open kan is krom. Het linkervoorportier het ergst. Bovenzijde ligt dieper als het achterportier en de onderzijde steekt ca. 1 cm uit. De voorkant ligt wel in lijn met de carosserie.
De dorpel is ook behoorlijk gedeformeerd. Het linker achterportier zit ook enigzins scheef. Evenals de kofferklep en de motorkap. Het lijkt alsof de laatste is kromgetrokken door extreme hitte. De blanke lak is hier ook behoorlijk aangetast cq afgebladderd en de binnenzijde bijna zwart geblakerd.
Daarbovenop vertrouw ik de remmen niet. Het rempedaal heeft nauwelijks slag, dat ken ik van vroeger. Maar ik ben daarbij dan gewend dat je maar naar het pedaal hoeft te kijken of de ankers gaan al uit. Zo niet bij dit exemplaar. Eerst na het uitoefenen van véél kracht begint enige vertraging op te treden. Als dan nog iets meer kracht wordt uitgeoefend glijdt de auto direct naar rechts. Dat laatste kan natuurlijk worden veroorzaakt door de oude uitgedroogde banden. Maar dat verklaart niet waarom er zo hard op het pedaal gedrukt moet worden. Is m.i. niet normaal.
Wel was ik blij dat wimb met mij mee was gegaan. Mijn frans is niet zo best (het zijne trouwens ook niet ) en dan is het toch prettig als je je gedachten met iemand kan delen. De technische kennis van wim is overigens zeer acceptabel. Wim nogmaals bedankt in ieder geval.
Dus zoeken we vrolijk verder. Van deze heb ik inmiddels een grote set foto’s ontvangen maar nog geen info omtrent CT. Heb de beste man nog maar eens een email gestuurd. Ziet er op de foto niet slecht uit, afgezien van de binnenbekleding. Maar dat krijg ik wel voor elkaar met veel gepiel
Hier de foto’s: http://tinylink.com/?kxvONLFXq0
Uw aller mening is zoals altijd weer hoogst welkom.
Groet, Henk.
Lt.Gen. George S. Patton

- CX GTi
Nog even een vraagje betreffende een stukje dashboard (?) dat los in de vandaag bekeken CX rondzwierf. Het had in ieder geval dezelfde uitstraling als het dash en er zat een knop (pompje?) in met een icoon van een oliekan. Verder zat er een peilglaasje naast waar een olieniveau gecontroleerd kan worden? Daarnaast bevond zich een vakje. Het geheel had ongeveer de afmeting van het gat linksonder naast het stuur. Kon daar ons inziens echter niet passen omdat de ECU (?) daar een plaats heeft gevonden.
Rara wie weet wat dit is geweest? Op de foto’s is het ook niet terug te vinden.
Lt.Gen. George S. Patton

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat pompdingetje, links naast het stuur is inderdaad een olieniveaumetertje dat niet te vertrouwen is.
Het vakje is gewoon een vakje. Daar ligt bij mij bijvoorbeeld mijn logboek dat ik na elke rit even bijwerk. Lijstjes, nietwaar?
Die andere auto. Lijkt me een erg net exemplaar. Nergens lekkages te zien, alleen hier en daar wat vliegroest, maar zodanig, dat je daar nog kunt ingrijpen zonder ingrijpende maatregelen als lassen en akeligheden.
Als ik het goed zie is het organummer 2155: 2 oktober 1982. Met een kilometerstand van 92k en het uiterlijk van het innerlijk lijkt me dat die stand toch echt wel klopt.
Een interieur zonder echte slijtage.
Mooi ding.
Alleen de wielen zijn dus van later datum en ik weet niet of je nou echt blij moet zijn met TRX. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
(Dan toch nog een vraag. Die auto ernaast, weet iemand wat voor wielen dat zijn?)

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:Dat pompdingetje, links naast het stuur is inderdaad een olieniveaumetertje dat niet te vertrouwen is.
Het vakje is gewoon een vakje. Daar ligt bij mij bijvoorbeeld mijn logboek dat ik na elke rit even bijwerk. Lijstjes, nietwaar?Die andere auto. Lijkt me een erg net exemplaar. Nergens lekkages te zien, alleen hier en daar wat vliegroest, maar zodanig, dat je daar nog kunt ingrijpen zonder ingrijpende maatregelen als lassen en akeligheden.
Als ik het goed zie is het organummer 2155: 2 oktober 1982. Met een kilometerstand van 92k en het uiterlijk van het innerlijk lijkt me dat die stand toch echt wel klopt.
Een interieur zonder echte slijtage.
Mooi ding.Alleen de wielen zijn dus van later datum en ik weet niet of je nou echt blij moet zijn met TRX. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
(Dan toch nog een vraag. Die auto ernaast, weet iemand wat voor wielen dat zijn?)
jammer van die ene. vinyl mag na 30 jaar er wat minder uit zien, maar alles schots een scheef…. dan wordt een een bijzonder (restauratie-)exemplaar. moet je zin in hebben…
die GTi ziet er netjes uit !!
mooie kleur licht blauw met passend blauw interieur. en cruise control af fabiek en airco !
als ze het doen, nog leuker
zeker waard om te gaan kijken. beetje historie erbij zou leuk zijn. prijs ?
en die er naast staat is (mogelijk) een leuke GTi Turbo (2) met zwart leer.
het lijkt alsof er zelf een << op de velg staat. maar ken ze verder niet. ben ook benieuwd !
kan Henk dat niet even vragen als ie daar is ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
@ Hendrik69: Dank voor je vertrouwen in mijn kennis
Zelf vond ik het een interessante missie, hoewel het doel niet gerealiseerd is.
Wat betreft dat oliepomp-peilglaas-nogwat-dingetje, waar is die nou voor? Voor het controleren van het motoroliepeil? En is dat dan net zo’n vage indicatie als die elektrische uit de XM, die je eigenlijk alleen maar kunt gebruiken om te zien dat je niet droog staat? Of (wilde gedachte) voor LHM-controle?
En wat mij nog meer intrigeert: hoe werkt het? Want behalve het peilglas en een pompje, zit er ook nog een balgje met een stelschroef…..
Wim,
Disciplus Simplex

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij die lichtblauwe Gti zit het linker mistlampglas op zijn kop gemonteerd. Wat een jetsers, die Fransen…
Citroen!
De velgen komen van een “top of the range” Evasion uit voor zover ik weet de eerste serie.
Jammer dat ‘t ‘m niet geworden is, maar er zaten zo te lezen wel erg veel minpunten aan.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos