5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
1978 GS Club in Finland
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 september 2009 07:09 PM
  [ # 61 ]

Denk wel dat het helpt om een extra filter te plaatsen. De benzineslangen geven ook wel rotzooi af en er zit een metalen leiding onder de gehele auto door.
Denk niet dat de brandstofpomp zoveel druk levert dat het vuil door de filter gedrukt word.

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 03 oktober 2009 10:54 PM
  [ # 62 ]

Deze week kreeg ik van CitroWorld mijn Ligarex tang en toebehoren.


Vandaag de hele dag door gewerkt en alle slangen zitten nu weer op hun plek, en de motor heeft al weer gelopen en de auto heeft zichzelf al weer van de grond getild.

Morgen de remmen nog even “ontluchten” om de oude LHM uit de remleidingen te krijgen (en de nieuwe hydrauincage er in). En dan de rest van de onderdelen weer op de auto schroeven.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 oktober 2009 01:07 PM
  [ # 63 ]

Goed bezig! Keep up the good work!

Citroen!

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 04 oktober 2009 05:16 PM
  [ # 64 ]

Iets minder goed resultaat: Ik heb alles weer gemonteerd, en de hydrauliek functioneert naar behoren. Helaas loopt de motor vééél te rijk. Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gemonteerd bij het opnieuw opbouwen van de carburateur want hij loopt zo rijk dat hij nauwelijks op de mengsel stelschroef reageert.

CO is nu dik 7%, HC is meer als de schaal van de meter aan kan (>2000ppm) gulp

Komt wel weer goed, maar vandaag niet meer Wink

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 04 oktober 2009 06:13 PM
  [ # 65 ]

Met één minuut google’n denk ik dat ik het probleem al heb gevonden: Ik had na het opbouwen van de carburateur één veertje over, en ik kon nergens op de foto’s die ik tijdens demontage had gemaakt vinden waar dat ding dan moest zitten. Toen heb ik eerst maar aangenomen dat die niet bij mijn carburateur hoorde. Nu zie ik dat er ook een veertje hoort te zitten achter het membraam van de acceleratiepomp en die zit er dus nu niet… Very Happy

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 05 oktober 2009 11:12 PM
  [ # 66 ]

Ondertussen heb ik mijn domme fout opgelost door het veertje terug te plaatsen. Daarna het stationair toerental afgesteld en het CO op 2,5% gezet. De auto rijdt nu heerlijk!

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 11 oktober 2009 09:55 PM
  [ # 67 ]

Ik heb helaas nog wat problemen met een retourleiding die blijft lekken… Toen ik de slangen heb vervangen wilde ik de 4-weg splitsing onder de kachel los halen om de nieuwe slangen er fatsoenlijk op vast te kunnen zetten. In plaats van de klemmen los te halen op de slangetjes die de twee stalen retourleidingen daar aan de onderkant aan verbinden heb ik ze doorgesneden denkend dat ik toch nieuwe slang genoeg had… Later kwam ik er pas achter dat deze stukjes slang van ongeveer 5cm lengte een soort verloopstukjes zijn die van ongeveer 4mm binnendiameter naar ongeveer 2mm diameter gaan. Het is nog niet goed opgelost. Ik ga eerst wel weer bij de technische groothandel waar de slangen ook weg komen kijken of daar iets ligt dat geschikt is, zo niet dan trek ik wel iets van een sloop BX ergens of probeer ik ze ergens als originele GS delen te krijgen (dat wordt dus wederom in Nederland Wink).

Ondertussen heb ik m’n trekhaak gemonteerd.

Op advies van een Citroen specialist heb ik buisjes om de bouten, tussen de plaat aan de trekhaak en de plaat onder de vloerbedekking zitten. Deze moeten er voor zorgen dat krachten op de trekhaak niet het plaatstaal van de balk aan de achterkant van de auto vervormen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 oktober 2009 11:38 PM
  [ # 68 ]

Aparte trekhaak. Komt het trekgewicht in Finland ook op het kenteken te staan?

Citroen!

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 12 oktober 2009 10:21 AM
  [ # 69 ]

De trekhaak is van het Finse merk Kovil, ik geloof dat dat hier de marktleider is op het gebied van trekhaken.

Op het type plaatje staat overigens GS - break. Geen idee of ik dat moet lezen als GS & GS Break, of als gewoon “GS Break”, maar het past in ieder geval Smile

De constructie is het zelfde als beschreven door het forumlid uit Delft die een GS break uit Frankrijk haalde: Hij hangt achter aan die balk, aan bouten die vanaf een plaat onder de vloerbedekking naar beneden steken. Daar tussen zitten dus buisjes om vervormen van de balk te voorkomen. Vervolgens steekt de hele constructie nog onder de uitlaatdemper door naar voren, en zit dan vast aan de achterste balk van het subframe, aan de boutjes waar de beschermplaat onder de tank ook aan hangt.

Het gewicht dat de TREKHAAK mag hebben is 1000kg. Volgens mij mag de auto dat ook hebben, want het maximum gewicht met aanhanger (“P.T.R”) is volgens het typeplaatje als ik me niet vergis 2135kg en de auto zelf weegt minder als 1000kg. Niet dat ik van plan ben het er ook daadwerkelijk aan te hangen… De hydraulische remmen en wielophanging zullen er vast voor zorgen dat het niet eens idioot onveilig is, maar ik denk niet dat ik ook nog echt lekker weg kom bij het stoplicht Wink En zo sterk zijn die bevestigingspunten nou ook weer niet.

Of ik het gewicht op het kenteken moet laten bijschrijven is een goede vraag. Niemand heeft me er tot dusver op gewezen, maar dat betekend niet dat het niet hoeft. Wijzigingen worden hier over het algemeen wel opgeschreven maar dat hoeft pas bij de eerst volgende periodieke keuring te gebeuren. Het leuke is dat je van alles op papier kunt laten veranderen door het keuringsstation: Extreme verlagingen, extreem grote wielen, en tot op zekere hoogte ook andere motoren etc…

In Nederland hoeft het overigens niet als je geen aanhanger met een eigen kenteken gaat trekken, en dat zul je waarschijnlijk niet doen met een GS… Helaas gaat dit niet op in Finland want alle aanhangers hebben hier een eigen kenteken.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 oktober 2009 05:37 PM
  [ # 70 ]

Dit is inderdaad wel een erg aparte trekhaak.

Was het niet zo dat een GS 850 kg mag trekken en een GSA 1000 kg? Zal het eens nakijken.

Of het verstandig is om het er achter te hangen is een 2e punt. Trekkracht hebben de GS’jes al niet veel als er niets achter hangt.
Qua ervaring met GSA en trekhaak is redelijk. Die hebben iets meer trekkracht dan een GS.

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 19 oktober 2009 11:00 PM
  [ # 71 ]

Zaterdag de trekhaak bedrading aangesloten, ik maak graag ingewikkeld wat simpel is, dus hier ook: Alles via relais om het originele elektrisch circuit van de auto niet te belasten.

Zondag twee Peugeot 309 achterassen gehaald voor onderdelen, licht aanhangertje en weinig lading gaat in ieder geval prima.

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 21 oktober 2009 09:28 AM
  [ # 72 ]

Ziet er leuk uit!

Ik heb dus ook zo’n aparte trekhaak op de GS, die van mij is weer anders. Heb er tot op heden niks aangehangen. Volgens mij ook zo’n soort bevestiging als die jij hebt. Die van mij ziet er zo uit:


niet de beste kwaliteit foto.

En wat betreft de GSA, dat gaat prima. Daar heb ik pas nog een dubbelasser met bouwafval mee naar het grofvuil gebracht. Ik had hem wel even een stukje op de hogere stand gezet anders hing hij wel heel erg achterover. En zowiezo om hem aan te koppelen Smile

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 21 oktober 2009 10:06 AM
  [ # 73 ]

Die van mij is toch weer net even anders bevestigd maar wel op ongeveer dezelfde plekken… ik zal er toch even foto’s van moeten maken Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 oktober 2009 12:24 PM
  [ # 74 ]

Hoi Siert,

Waar heb je de dikke plusdraad vanaf de accu langs/doorheen gelegd op weg naar het achterlicht? Is die dikke draad gezekerd? Hoe zwaar?

Citroen!

Profiel  
 
Siert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 21 oktober 2009 02:40 PM
  [ # 75 ]

Die dikke plusdraad begint niet op de accu zelf, maar het andere uiteinde van de accukabel, waar die aansluit op de startmotor, daardoor zie je hem niet onder het reservewiel.

Er zit direct een steekzekering in van 20A. Aan de onderkant van het reservewielrek zitten twee relais voor de radio, die zijn ook op deze draad aangesloten. Ik heb daar al eerder of gepost, maar die posts zijn verdwenen toen het forum is gecrasht. Die rode draad gaat vervolgens samen met een gele draad (de geschakelde plus voor de radio) door een bestaand gat in het schutbord (van de kilometerteller kabel geloof ik).

De twee draden gaan uit het zicht onder het dashboard langs het middenconsole in. De rode draad splitst onder de radio in een deel dat via een 10A steekzekering naar de radio gaat, en een deel dat samen met de luidsprekerkabels mee naar achteren gaat. Aan de achterkant van het middenconsole gaan de luidsprekerkabels en de rode draad onder de vloerbedeking tot onder de achterbank.

Achter het schot dat achter de achterbank zit gaan de kabels omhoog. De luidsprekerkabels lopen dan de hoedenplank op. De rode draad komt aan de rechterkant boven het schot uit, nog net onder de hoedenplank, en gaat dan achter de bekleding langs door een bestaand gat in de holle ruimte achter het rechterspatbord.

Zo komt die rode draad bij het rechterachterlicht, waar er een steekzekering van 15A in zit. Daarna splits de draad wederom, eentje die naar de 4 relais gaat (links knipper, rechts knipper, rem, stadslicht). En eentje die naar een schakelaar gaat. Die schakelaar hangt rechtsachter in de kofferruimte net boven de bekleding aan de zijkant. Daarmee kan ik de 12V op de mistachterlicht aansluiting schakelen (een enigsinds overbodige functie maar ik was toch bezig Wink).

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook