Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik ben al een poosje op zoek naar een goede tweede hands trekhaak voor mijn Xsara, nu zijn die hier in de buurt redelijk zeldzaam, nu was ik vanmorgen op de sloop, en zag er een ZX break met trekhaak staan, verbeeld ik het mij of is de trekhaak van de ZX identiek aan die van de Xsara.
Weet iemand dit?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Vaak lijken de trekbaken nagenoeg gelijk maar qua ophanging kan het nog wel eens verschillen. Ik geloof dan ook niet dat ze zomaar uitwisselbaar zijn.
Daarnaast lijkt de kogel van een xsara hoger te zitten net opzichte van de bocht in de trekhaak. Mijn vorige auto was een ZX break, nu rijdt een xsara break. Onder beide auto’s zit/zat een trekhaak. Bij het monteren van de steun voor de fietsendrager op de xsara (phase3) past die niet zoals op de ZX.
Ik denk dus niet dat het past. Maar als je het zeker wilt weten kunnen ze je dat bij de automaterialenhandel (zoals brezan bijvoorbeeld) zo vertellen denk ik.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
markwerkman schreef:Ik ben al een poosje op zoek naar een goede tweede hands trekhaak voor mijn Xsara, nu zijn die hier in de buurt redelijk zeldzaam, nu was ik vanmorgen op de sloop, en zag er een ZX break met trekhaak staan, verbeeld ik het mij of is de trekhaak van de ZX identiek aan die van de Xsara.
Weet iemand dit?
En je hebt twee soorten voor een break,bevestiging zal hetzelfde zijn maar de hoogte van de haak daar zit verschil in dit merkte ik met het plaatsen van fietsdrager mijn oude steun was de langste versie van twinny load,voor de break die ik nu heb is de standaard steun voldoende Dus mensen ik heb nog een langere versie voor een twinny load over
Totaal aantal Berichten: 678
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Oke, ik heb reeds een haak gevonden, komt van een auto met hetzelfde bouwjaar, dus moet goed zijn volgens mij.
Zit al bijna een jaar gemonteerd nu en bevalt prima!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
markwerkman schreef:Oke, ik heb reeds een haak gevonden, komt van een auto met hetzelfde bouwjaar, dus moet goed zijn volgens mij.
Zit al bijna een jaar gemonteerd nu en bevalt prima!
Dat het al een jaar geleden was had ik gezien maar voor degene die er 1 zoeken is het toch wel nuttige informatie dacht ikzelf omdat er degelijk verschil in hoogte zit.