Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inmiddels een update: het vervangen zelf van de koppakking is goed verlopen, alleen na een testrit blijkt de motor geen power te hebben. Uit een compressietest bleek 1 zuiger op 7.5 bar te zitten, terwijl de anderen tussen de 10-11 zitten. Ik heb daarna wat olie in de cilinder gegooid en de zuiger haalde toen wel 11 bar. Als het goed is is dit de zuigerring die versleten is?
Het is wel een beetje een domper na een hoop uren sleutelen (en geld). Zeker als de kop er nu weer af zou moeten voor die zuiger, dan gooi ik de motor liever bij het oud vuil.
Gelukkig rijdt de tri nog steeds en heb ik in ieder geval één BX die mij nog van dienst kan zijn . Ik zit nu een beetje te dubben wat ik met de break ga doen. Ik ga denk ik achter een ander motortje aan (als iemand nog een losse 16v motor heeft hoor ik het graag ).
Verder over mijn type1: ik wist dat er voor wat schade was en ik heb nu onder de bumper gekeken, en hij heeft wel een aardige klap gehad. Misschien ga ik hier proberen om m’n las-skills te gaan upgraden en proberen een nieuw voorstuk erin te zetten.
Opkomende zon:
Deukje in de deur:
Gedeukte voorbalk:
Beter te zien:
Af en toe vraag ik mezelf af waarom ik niet één BX heb waaraan nÃks mankeert . Zolang ik lol heb in het sleutelen vind ik het wel goed zo. Wordt tijd om met een 16v te gaan rijden!
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Leuk de bxjes te zien met de zon. De type 1 vind ik de leukste!
Zuigerveer kan idd zo zijn. Jammer van de tijd.
Ik heb evt nog een 19 gti blok
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Volgens mij is het veel makkelijker en sneller om die balk gewoon weer terug te buigen. Parkeer je BX voor een boom, zet hem op de handrem en in de versnalling (motor uit uiteraard) en ga wat klooien met een stevige spanband. Na deze treksessie alles goed insmeren met anti-roest-meuk want staal dat gebogen is roest sneller en klaar ben je.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De type 1 is ook eigenlijk de leukste . Ik ga de motor van de break eruit halen en kijk dan wel wat er aan de hand is. Misschien dat ik m’n 16v motor erin leg, al weet ik nog niet of ik dat zonde vindt.
Wat betreft verbuigen van de balk, ik ga inderdaad eerst eens kijken wat ik zo met brute kracht (en spanbanden ) kan doen voordat ik de slijptol erin gooi.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wat was er ook alweer mis met de 16v?
Een 16V break is natuurlijk wel gaaf! (skirts ook overbouwen)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
16v koets is een beetje aan het ontbinden. Misschien gaat ‘ie nog een jaartje door de APK, binnenkort misschien maar eens proberen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Kan je zuigers van onderen vervangen? Of moet per se de kop eraf?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb je ook foto`s van de roest perikelen van de 16v?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nee, maar het vált opzich wel mee, de bestuurdersdeur is bijvoorbeeld al een aantal keer gelast en deze valt er nu bijna uit. Ik heb daar wel een nieuwe stijl voor, maar ik heb niet de kennis en ervaring om dat te gaan lassen. En zeker nu er zoveel BX’en aangeboden worden is het in mijn ogen wijzer om een andere nette koets te vinden (of bijvoorbeeld mijn break).
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat is inderdaad wel een goed idee!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een break met een 16V motor is wel vet natuurlijk!
krijg je zoiets
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die gast rijdt behoorlijk door over die sneeuwweggetjes!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
16v blok erin! skirts eraan en deze achterverbreding:
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=381363&from;=#
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mócht ik die 16v motor in de break bouwen dan doe ik het natuurlijk zonder skirts en andere hints dat hij snel moet zijn .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zo, de 16V heeft apk, en man man man wat rijdt dat door. Ik wilde eerst even met deze auto kunnen rijden zodat ik zeker weet dat de motor en bak de moeite waard zijn om eventueel later over te bouwen. De hd-regelaar tikt als dolle, deels slechte voorraadbol waarschijnlijk en veel interne lekkage. Het ABS lampje ging tijdens de apk mooi uit, en nu blijf hij aanstaan. Dit zal wel te maken hebben met de sensoren?
Ik heb de BX 19 tzi van BxBandit overgenomen. Er zit nog een keurig 16v interieur in en de motor loopt als een zonnetje. De d-riem en spanrol zijn pas vervangen. Dit is dus een leuk motortje om m’n d6a motor in m’n break te vervangen. Kan ik gelijk de automaat erop schroeven die ik van Gais heb gekocht. Komende weken ga ik een keer de BX demonteren.