Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zijn dit dan trx velgen?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
nee, dat niet, maar wel velgen waar niet een band op past breder dan 145.
Origineel zit er 135r13 op, in het garagehandboek staat dat er ook 145r13 op mag, dus dat was mijn keuzemogelijkheid.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Michiel van Ginkel schreef:nee, dat niet, maar wel velgen waar niet een band op past breder dan 145.
Origineel zit er 135r13 op, in het garagehandboek staat dat er ook 145r13 op mag, dus dat was mijn keuzemogelijkheid.
O.K. , duidelijk.
Al ik heb wel goede verhalen gehoord over nankang.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Het getik van de motor lijkt toch wel weer toe te nemen, dus ik wil de proef op de som nemen en de kleppen laten stellen. Het lijken overigens de klepstoters zelf te zijn die tikken. Het geluid is heel hard, en zit onder het kleppendeksel.
Heeft iemand van jullie ervaring met iemand die daar goed in is? Bij de uitlaatkleppen kom je natuurlijk nauwelijks, maar misschien is er iemand die er een foefje of handig tooltje voor heeft
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je hebt meer aan een goede monteur met een dito rug om dat klusje te klaren…
De uitlaatkleppen worden van onderaf gesteld volgens mijn garagemeneer
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik vind de mego toch heel stiekem de leukste van het trio…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Vanochtend heeft er iemand bij het inparkeren de achterbumper van de LNA gekraakt. Resultaat, bumperhoek gescheurd, bumpersteun krom en bumper krom… hoe is het ook mogelijk!
Voor de verzekering moet ik nu natuurlijk het geschatte schadebedrag opgeven. Nu vroeg ik me af of iemand énig idee heeft wat de prijs van een bumperhoek, bumper steun en bumper geweest zijn in de tijd dat je deze nog gewoon bij psa kon bestellen? Het zal nog knap lastig worden om namelijk iets nieuws in vergelijkbare (lees nieuwe) staat terug te vinden..!
aan de hand van eventuele prijslijsten kan ik namelijk een betrouwbare indicatie naar de verzekering sturen
van een talbot samba of 104 is natuurlijk ook prima
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zo, dit topic ook weer even uit het archief opgevist.
Mijn LNA is vandaag weer goedgekeurd
Mocht terplekke nog even het koplampbeeld afstellen en de accu vast zetten (bleek dat de pootjes aan de spatbordkant verbogen waren..)
de keurmeester zei: zal wel verrot zijn. Ik als antwoord: dat lijkt mij niet. Hup accu eruit, en ja hoor, geen roest te bekennen
Maar, dat betekent dat we weer kunnen rijden tot 9 december 2010!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuk, veel plezier ermee!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Bumper weer in orde?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zo ongeveer
Provesorisch is de boel opgeknapt. Moet nog wel vervangen worden maar het kan er mee door. Ik wacht nog op de verzekering. De rechtsbijstand is bezig het bedrag van de leasmaatschappij (zul je altijd zien) los te peuteren. Als dat deze week niet gebeurt wordt de zaak uit handen gegeven en gaat het de verzekering van de tegenpartij een behoorlijke duit kosten…
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zo, vandaag had ik een middag vrij (wat een heerlijk weer!)
En daarmee maar eens even de LNA onder handen genomen.
Allereerst de holle ruimten zo goed en kwaad als het ging uitgeblazen (kwam weinig uit) en vervolgens de ruimten weer opgevuld met een lekkere laag ML-tectyl. Ik denk dat wanneer ik dat jaarlijks doe, de auto nog wel eventjes mee kan
Een ander probleem was dat de koelventilator niet aansloeg in de file. Nu de LNA uiteraard geen koelvloeistoftemperatuurmeter (tich keer woordwaarde) heeft, had ik een nieuwe sensor gekocht. Ding gemonteerd, getest, doet het kreng het nog niet
Nu heb ik het dus maar op een rallye-manier gedaan door een knop te installeren waarmee ik de ventilator aan- en uit kan zetten. Het werk goed dus dat is fijn. Daarnaast ziet het er ook nog eens bijna origineel uit gezien het feit dat de schakelaar praktisch even breed is als de schakelaar erboven, dienend voor de kachelventilator.
Zie hier nog wat plaatjes:
na de winter:
tectyl die door een gelast plekje naar buiten druipt:
en de schakelaar voor de radiateurventilator:
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Mooi Michiel!!
Toch moet je echt ff checken waar de koelfan-storing door wordt veroorzaakt hoor…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik heb eigenlijk alle mogelijke oorzaken al nagekeken,sensor, thermostaat, pomp, maar die werken prima. Ik denk dus dat het ergens in de bedrading zit. Alleen dáár kan je in een LNA ook al niet bij.
Aangezien ik in de zomer met de LNA een uitstapje wil gaan maken naar Frankrijk vind ik het van belang dat er in iedergeval gekoeld wordt. Misschien dat ik nog een koelwatermetertje inbouw.