Kan je de C5 II iets harder maken boven 140km/u?
Ik rij regelmatig in Duitsland en vind dat mijn C5 te veel zwalpt bij ietswat snelle stuurbewegingen.
Volgens mijn garagist kan dit niet
C5 1.6HDI 04/2006 Business 04/2006 Lederen zetels Navidrive Magneti-Marelli + Clarion CD wisselaar
Hallo,
een mogelijkheid is om de Hydractief 3+ ( ik neem aan dat je dat hebt?) te forceren in de sportstand, dan rijdt hij echt wat straffer. Hoe? 1. Omprogrammeren, maar dat is niet zo eenvoudig, en 2. de computer verkeerde input geven, bijvoorbeeld door een van de sonsoren om te schakelen of 3. De verbinding naar de middenste bollen “af te schakelen”, want dat blijft de zaak in de harde stand staan. Dat laaste ijkt me het gemakkelijkst te realiseren met een schakelaar: Wat je dan waarschijnlijk wel krijgt is een foutmelding in de computer die “vering component defect” kan aangeven, als je omschakeld op een weerstand ( een “dikke” met de waarde van de spoel” d.m.v. een omschakelaar voorkom je dit misschien. Geen garanties dus.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Probeer het maar gewoon eerst eens in de “sportstand”, mijn pa heeft ook een C5, als ik daarmee moet rijden zet ik meteen alles op “sport” dan rijd die naar mijn gevoel een stuk strakker.
‘t blijft toch behelpen met een C5, doe mij maar m’n XM
helaas heb ik geen sport stand
is er nergens een regelschroefje ofzo?
C5 1.6HDI 04/2006 Business 04/2006 Lederen zetels Navidrive Magneti-Marelli + Clarion CD wisselaar
Totaal aantal Berichten: 944
Nee, dit is niet mogelijk. HP3(en hp3+) werken electronisch
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Is het mogelijk via de garagist?
Nee, dat kan niet.
Daarvoor moet je de HA3+ hebben.
Die past zichzelf aan en is op de Autobahn af en toe zelfs hard te noemen.
HA3+ zit sowieso niet op de 1.6HDI