5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
EB6V (episode 34972349792740)
jvdv
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-06-2007

Gepost: 26 september 2009 02:21 PM
  [ # 61 ]

Ik rij sinds juli 2007 in een 1,6 diesel met robotbak (inmiddels 80.000 km)
Na een paar maanden begon ook bij deze 1.6 het gedonder met schokkende motor.
Bij mij alleen bij koude motor en bij lage snelheden.
Al meerdere malen is het ding gereset, maar dat helpt slechts enkele dagen, dan begint het gedonder opnieuw. De dealer weet geen raad.

Bij achteruit rijden knarsen de remmen of iets anders, ook dat is al eens hersteld.
Dan hoor je af en toe en knal en knars, daarna knarst hij weer bij achteruit rijden.
Dus ik laat het er maar bij.

Ook heb ik een keer een bevroren airco gehad, bijzonder verschijnsel op de franse autorote.
Komt er helemaal geen lucht meer binnen in de cabine. Even stoppen met de motorkap open, dan ontdooit e.e.a. weer en is het weer ok.
Ciroen NL ontkende dit natuurlijk weer als probleem, maar bij mijn lokale dealer (niet zo groot)
had men de klacht al meerdere malen gehad.

Verder een fijne auto, maar voor daat schokken zou ik wel eens een oplossing willen.

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 28 september 2009 10:42 PM
  [ # 62 ]
GuVe schreef:

@jhvink,

Vorige maand werd de software van onze C4 Picasso ge�pdate omdat de wagen last had van schokken bij file rijden. Van een slippende koppeling was toen geen sprake.
[..]
Ik vraag me af of er mensen zijn die wel geluk hebben met hun gerobotiseerde versnellingsbak in een C4 Picasso ... of waar bepaalde aanpassingen wel (blijvend) hebben geholpen?

Nou ik ben er een die niks te klagen heeft. Die zie je weinig op forums… Mijn bak schakelt soepel, van 0 naar 1 is nog het minst glad maar als je met een handbak schakelt schokt ie ook wel eens (nou ja niet bij mij maar bij anderen dan he confused ). Nooit problemen er mee. En met het krakerige achteruitrijden: is ook door de vakgarage opgelost. eigenlijk is de dame al weken niet in de garage geweest bedenk ik me nu… het blijft een bijzondere voiture.

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Ralph88
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 29-05-2008

Gepost: 20 oktober 2009 09:09 AM
  [ # 63 ]

Ook ik had last van een schokkende motor en heb hier al eerder berichten over geplaatst. De auto is toen weg geweest voor een update en het was toen even goed. Toen weer terug gekomen, mee blijven rijden, maar toen iemand van het wagenpark met mijn auto reed moest hij direct terug. Ben mijn auto 3 dagen kwijt geweest en ze hebben de volledige drukgroep en een X aantal tandwielen vervangen. Aardige klus dus…
Nu werkt het weer fantastisch, al een maand geen last meer gehad. De koppeling werkt heerlijk en hij schakelt heel soepel en stil door naar de volgende versnelling. Ook hangt hij niet meer tijdens het schakelen…
Heerlijk bak!! Very Happy

Dus misschien voor de mensen die het nog hebben ook even een ritje naar de dealer en vragen naar opties voor drukgroep & tandwielen?

C4GP 2.0 HDIF, Exclusive, Pack HiFi, Bluetooth, Nocciola en afneembare trekhaak.
Rijden vanaf 28 juli 2008!

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 26 oktober 2009 10:49 PM
  [ # 64 ]
jhvink schreef:

Gisteren is de auto een dag naar de garage geweest voor de EB6V problemen. De software is vervangen door de laatste versie. Bak moet nu opnieuw ingeleerd worden. Moet zeggen dat-ie tot nu toe zijdezacht schakelt. Benieuwd of het zo blijft.


Tot op heden heb ik wisselende ervaringen. Er zijn goede dagen bij, dan schakelt de bak zonder horten en stoten. Soms is het echter een drama. Vooral filerijden is dan niet leuk. Het komt eigenlijk alleen voor in 1 en 2, het oppakken vanuit stilstand en doorschakelen naar 2.
Compliment voor de dealer: vandaag belde de receptionist op hoe mijn ervaringen tot nu toe waren. Als de klachten blijven dan willen ze de de drukgroep (?) vervangen. Dit moet ik wel tijdig aangeven omdat in januari 2010 de garantie vervalt werd mij medegedeeld. Ik ga er nog een weekje over nadenken.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 16 november 2009 05:59 PM
  [ # 65 ]

Bij mij heeft de importeur toestemming gegeven het druklager te gaan vervangen. Over 2 wkn. ben ik daarvoor aan de beurt, een klusje van anderhalve dag. Combineer het gelijk met 60.000 beurt, zijn we daar ook meteen vanaf.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 november 2009 06:56 PM
  [ # 66 ]

Bij mij is de drukgroep 2 maand terug vervangen, het is beter sindsdien. Maar de ene dag werkt alles prima en is het een plezier om ermee te rijden, de andere dag is het echt een ramp. Horten, stoten, slippende koppeling in elke versnelling,...
Vele denken nu picassoke is weer terug met zijn geklaag, maar het is desondanks de waarheid.
De C4 picasso is de beste mpv die je kan kopen denk ik, en als ik het morgen zou moeten overdoen kocht ik er mij weer een, maar wel met een volautomaat of manuele bak. Want verder is het eigenlijk een prima wagen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 16 november 2009 11:33 PM
  [ # 67 ]
picassoke schreef:

als ik het morgen zou moeten overdoen kocht ik er mij weer een, maar wel met een volautomaat of manuele bak. Want verder is het eigenlijk een prima wagen.

Idem hier, zeker nu er een echte manuele bak met 6 verhoudingen mogelijk is.
Ook wij hebben al ‘malheures’ gehad met de bak.
Wat bij ons soms nu nog voorvalt is dat de auto bij zachtjes aan vertrekken, vooruit stoot net alsof er tractiecontrole ingrijpt, vergelijkbaar met koppeling die iets te vroeg wordt losgelaten en je bijna stilvalt en dan toch aangrijpt, dus wat lichte horten en stoten, het is enkel bij het vertrekken, dus in 1e en stilstand. Dit vind ook enkel plaats als ik pas wegrijd, de auto koud staat en mijn vrouw recent met de auto gereden heeft, dus ik vermoed dat het zelflerend vermogen er voor iets tussen zit, zeker omdat mijn vrouw met meer gas vertrekt.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 17 november 2009 10:17 PM
  [ # 68 ]

andere auto nemen, of andere…? tongue wink

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 18 november 2009 06:02 PM
  [ # 69 ]
Taco schreef:

andere auto nemen, of andere…? tongue wink

of een extra auto voor de vrouw kopen Smile

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 02 december 2009 03:42 PM
  [ # 70 ]
jhvink schreef:

Bij mij heeft de importeur toestemming gegeven het druklager te gaan vervangen. Over 2 wkn. ben ik daarvoor aan de beurt, een klusje van anderhalve dag. Combineer het gelijk met 60.000 beurt, zijn we daar ook meteen vanaf.

Gisteren de wagen weer opgehaald. Druklager vervangen en 60k beurt. Ik moet zeggen: het rijdt weer fantastisch! Zijdezacht oppakken vanuit stilstand en ook het schakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3 is weer perfect. Ben weer helemaal blij.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 08 december 2009 12:34 AM
  [ # 71 ]

tja, moet ik nu naar de dealer om een nieuwe drukgroep te laten plaatsen met heel veel discussie ? Wanneer is het echt nodig en wanneer ligt het binnen de grenzen die Citroen heeft bepaald ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 08 januari 2010 05:25 PM
  [ # 72 ]
jhvink schreef:
jhvink schreef:

Bij mij heeft de importeur toestemming gegeven het druklager te gaan vervangen. Over 2 wkn. ben ik daarvoor aan de beurt, een klusje van anderhalve dag. Combineer het gelijk met 60.000 beurt, zijn we daar ook meteen vanaf.

Gisteren de wagen weer opgehaald. Druklager vervangen en 60k beurt. Ik moet zeggen: het rijdt weer fantastisch! Zijdezacht oppakken vanuit stilstand en ook het schakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3 is weer perfect. Ben weer helemaal blij.

Even een update: Het is nu bijna 6 weken geleden dat de druklager vervangen is, heb inmiddels weer 3.000 km gereden. Geen klachten. Koppeling en versnellingsbak functioneren prima.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 08 januari 2010 08:34 PM
  [ # 73 ]

Ik heb in november een C4GP gekocht (2,5 jaar oud) en wij hebben bewust voor een handgeschakelde bak gekozen.
Mijn vrouw wilde persé geen automaat, dan kon volgens haar nog wel als we bejaard zijn en je weet het de vrouw is de baas in huis.
Ik heb natuurlijk verder gekeken en heb veel problemen met de automaat en de EB6V gelezen, vooral in combinatie met het trekken van een caravan.

Dus bewust een handgeschakelde, het liefst hadden we er één op diesel gehad. Maar dat kon niet, want die zijn er niet.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 januari 2010 12:29 PM
  [ # 74 ]

De 1.6HDI was toch mogelijk, met manuele 5-bak?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 09 januari 2010 01:27 PM
  [ # 75 ]
picassoke schreef:

De 1.6HDI was toch mogelijk, met manuele 5-bak?

dat kan kloppen, maar dan zaten we volgens mij met het maximale trekgewicht wat te laag is.
caravan is 1350kg max, nu heb ik 1500kg

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook