Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Hai, beste citrofielen.
Is hier iemand, die weet, of het mogelijk is om de inspuitcomputer van een v6 uit te lezen en eventueel te wijzigen??
De reden, dat ik hierna vraag is, omdat ik weet, dat wanneer je de auto laat uitlopen b.v. naar een verkeerslicht. dan wordt de inspuiting wel afgeschakeld, maar bij 1500 t/min alweer ingeschakeld.
Ik zou dit willen veranderen, omdat binnen de bebouwde kom zit je eigenlijk altijd onder dit toerental.
Ik ben benieuwd naar reactie’s
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij is het motormanagement wel uit te lezen met het kastje van malle pietje en natuurlijk met de Lexia. Herschrijven is volgens mij niet mogelijk.. Dan moet je denk ik een ander motormanagement monteren, VEMS of zoiets?
Herschrijven kan alleen met de programma’s die Citroen zelf geleverd heeft. Met de Lexia kan je niet zelf at waardes ingeven.
Dan kom je inderdaad terecht bij programmeerbaar management zoals KDFI/Megasquirt, VEMS, AEM, Adaptronic, etc
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Hai, in ieder geval bedankt, voor de reactie’s.
Ik ben eigenlijk op zoek, naar iemand die grondige kennis heeft van de microcontroller die gebruikt wordt en nog mooier zou het zijn, als hij in het bezit is van een assembler/disassembler.
Het probleem is namelijk, dat je in het programma moet kunnen vinden waar zeg maar de tellers met nul geladen worden als het toerental hoger is dan 1500t/min.
Ik weet wel, dat dit zeer ingewikkeld is, maar ik weet wel waar ik het over heb, omdat ik in het verleden een electronisch inspuit systeem heb ontwikkeld voor een Yamaha tweetakt motor-fiets.
Kijk maar eens op deze link.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
RD500, mooie fiets en een mooi project Kees!
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Wat is je budget? Is het dan niet haalrbaarder om er een systeem als KDFI op te zetten? Past in je orginele ecu behuizing. Kan je ook wel iets meer aanpassen dan alleen dat dipje rond 1500rpm, en wideband lambda. Lijkt me haalbaarder dan iemand vinden die je ecu op dat niveau kan aanpassen. Ik weet nog wel iemand die ‘chipped’ in de PSA groep, die kan volgens mij ook wel een aangepast programma leveren.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Bedankt, voor je reactie.
Kijk, het is geen dipje wat ik bedoel, ieder die met een v6 rijd, weet, dat het verschil tussen binnen en buiten de bebouwde kom rijden groot is. ook al rij je rustig, dan nog ligt het verbruik op 1/7 terwijl buiten de bebouwde kom haal je makkelijk 1/12 en hoger. dit komt dus mede doordat de inspuiting al op 1500 T/min weer ingeschakeld wordt. Dit wil ik terug brengen naar 1000 T/min.
Kijk zelf maar eens wat het verschil in tijd is, als je de auto laat uitlopen, hoe veel seconden dan de inspuiting uit zou blijven.
Ik heb overigens het signaal van de druk-censor al verandert, zodat de auto al wat zuiniger loopt. Dit heb ik gedaan, door een spanningsdeler tussen de sensor en de computer te zetten.
tot zover.
groet,
Kees.