als ik in de auto ga zitten (c5 2ltr 2002) moet ik regelmatig me stoel weer opkrikken naar de hoogste stand, dit gebeurd ook als me vrouw er in heeft gereden en de stoelslee heen en weer is geschoven, wie kan mij vertellen hoe dit komt en hoe ik kan zorgen dat de stoel in de hoogste stand blijft staan
grt Kees
Na 6 andere merken mij eerste citroen { C5}
Ik veronderstel dat het geen elektrische stoelen zijn, maar handmatig te verstellen met de hendel. Ik heb nl dit ‘probleem’ ook, ook langs de passagierzijde (maar dan in mindere mate daar deze minder gebruikt wordt).
Wss komt dit door bij het in en uitstappen (ongewild) de hendel in te drukken. Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik bij het uitstappen mijn linkerbeen uit de auto zet en daarbij met mijn bil op de hendel druk waardoor de zetel zakt. Bij elektrische verstelbare zetels zou je dit probleem niet mogen hebben.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ik heb dit probleem vroeger met de dealer aangekaart, maar deze kwam enkel met het voorstel om de hoogte te blokkeren (wat ik niet gedaan heb). Van andere hendels was er geen sprake. Nu stoort het mij niet zo erg en laat ik er maar de oude (+/- 25cm)opzitten. Er ligt trouwens ook nog zo’n oud reservewiel in bij mijn C5, dit is ook nooit verwisseld (maar dit dus FF off topic). Zo is ie dus wel nog zoals ie van de band is gerold
De uittrekbare hendels van de xantia (of was het XM?)vind ik daardoor wel beter, maar of dit over te zetten is weet ik niet.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Bedankt voor jullie reacties
ik zal eens langs de dealer rijden voor die kortere handels
hopelijk probleem opgelost bedankt
Stoel op gewenste hoogte zetten en dan de hendel er af halen. Of de hendel van de passagier en de bestuurder wisselen (5 minuten werk) , maar dan staat die hendel wel een beetje in de weg.
Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Ik zie dat het een oud bericht is, maar dit had ik in mijn PH1 C5 ook; na lang aandringen (mijn C5 was er een van het allereerste uur en zelf ook nieuw aangeschaft) heeft de dealer andere handels op beide stoelen aangebracht, daarmee was het probleen definitief opgelost. De nieuwere hendels waren veel stugger, dezelfde exemplaren als op de PH2 welke nu (nog even) in mijn bezit is.
(De stoel zakt steeds verder omdat omdat je bij het uitstappen even op de hendel gaat zitten en deze dan als het ware omlaag ‘krikt’)
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
bedankt voor je reactie
ja het is wat , ik heb er maar mee leren leven
ik heb gemerkt dat de c5 ze eigen eigennaardigheden heeft
maar er zijn ergere dingen , hij laat mij niet in de steek (motor)
dus dat is ook wat waard
grt Kees