Ja mensen, het is zo ver.
Tom gaat zn eend opknappen!!!!
Ben er vandaag eindelijk eens meebegonnen!
Bumpers, bumpersteunen, koplampsteun, spatborden voor en achter, interieur (2 stoelen en een bank…haha), deuren, achterklep.
Dit is allemaal niet meer op de eend te vinden.
Bij demonteren van de lampensteun gelijk maar de hele draadboom aldaar gelabeld en tegen schutbord aan getaped…
Morgen even verder!
Dash uitbouwen, draadboom nog meer labelen, en dan hoop ik dat dan de koets ervanaf kan….
Bodem gaat iig vervangen worden, voetenbak moet ik nog even goed bekijken..
Chassis mieter ik weg, er komt een gegalvaniseerde voor in de plaats, welke ik toch goed behandel. Buitenkant krijgt een mooi kleurtje.
Draagarmen en assen worden ook goed schoongemaakt en van kleur voorzien, maar dat is nog voor later zorg..
Anyways, ik ga hier dus mijn verbouwperikelen plaatsen (het liefst met foto’s, heb nu alleen geen digicam in de buurt).
Het plan is om er een pick-up van de maken. Koets is nog hard van voor, achter is een gatenkaas!
Dus….
morgen weer een stukkie tekst
Mooi werk, Tom! Heb je er foto’tjes van, dan kunnen we meegenieten.
jaa foto’s willen we :photo
eendjes zijn en blijven cool tis jammer dat ik er geen werkplek voor heb, je zit toch altijd met roest
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
nog geen foto’s!
heb geen digi cam hier (ouders zijn op vakantie)
maar foto’s kan ik wel vanaf woensdag maken…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
dan heb je tot woensdag om hem weer inelkaar te zetten en dan netjes met een digicam bij de hand het demontage proces van het begin af aan t te leggen
hahahaha, nee!!!
opbouw is veel belangrijker…:D
ga niet weer alles in elkaar zetten…pff..
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Flauwert!!!
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Nou,nou Tom. Je hebt wilde plannen met je 2CV. Goed hoor,wat mij betreft verdiend ieder die tijd,geld en moeite stopt in het erfgoed van Citroën een lintje. Succes met opknappen van je Eend. En als je hulp nodig hebt mag je me altijd bellen. ik neem toch de telefoon niet op
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Zo, weer even wat gedaan:
Dashbord uitgebouwd, alle schakelaars zitten wel nog aan de kabels vast, die ga ik na het weekend rustig labelen, draadboom is dan ver klaar.Alleen de achterkant moet dan nog.
Accu plus accubak zitten nu ook niet meer in de eend.
Uitlaat zit er ook niet meer onder vanaf de 2de demper.
Verder niet veel gedaan, deuren op zolder gezet, beetje opgeruimd (delen die gisteren van de eend afgekomen zijn lagen er weer in), is nu helemaal leeg van binnen….
Stuurstang losgemaakt en in de kruipiolie gezet, hopen dat die maandag ook loskomt, dan is de koets klaar op van het chassis gehaald te worden!!
Yihaa, toch best leuk eigenlijk dit, had ik eerder moeten ontdekken
Uiteindelijk dus toch…?
Succes!!
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Tip, begin nu alvast met inspuiten van alle bouten en moeren waar je bij kunt. Denk hierbij aan alle delen die aan het chassis zitten. Zoals wielophanging (spuit die in vanaf de bovenkant), bevestiging veerpotten, bevestiging schokdempers enz. Nu lijkt het nog onnodig, maar als je er betijds mee begint en het regelmatig herhaalt heeft de kruipolie ruim de tijd om zijn werk goed te doen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Heb je al nagedacht over hoe je het pick-up bakje wilt bouwen ?
Schijt aan originaliteit.
rocco schreef:Uiteindelijk dus toch…?
Succes!!
Jeps, en het is nog best leuk ook..!
Punky schreef:Tip, begin nu alvast met inspuiten van alle bouten en moeren waar je bij kunt. Denk hierbij aan alle delen die aan het chassis zitten. Zoals wielophanging (spuit die in vanaf de bovenkant), bevestiging veerpotten, bevestiging schokdempers enz. Nu lijkt het nog onnodig, maar als je er betijds mee begint en het regelmatig herhaalt heeft de kruipolie ruim de tijd om zijn werk goed te doen.
Zal ik doen…
Lelijke Eend schreef:Heb je al nagedacht over hoe je het pick-up bakje wilt bouwen ?
Ja, heb een paar ideeen..Maar eerst eens de basis (koets en chassis) goed krijgen, dan pas aan de afwerking beginnen!
Mooi weer, pa is weer thuis dus….
Verder gegaan!
Van de week typte ik dat de koets klaar was om van het chassis gehaald te worden, op een paar boutjes en moeren na (o.a. die boutjes die de koets op het chassis houden)!
Vandaag begonnen met het verwijderen van het stuur, incl stuurbuis. Makkelijker gezegd dan gedaan, stuurbuis was niet van rondsel af te krijgen omdat de bout die de buis op het rondsel klemt niet los te krijgen was .
Dus na veel gehamer, gespuit met kruipolie de bout maar door gedremeld en bout viel er zo uit. Rukje aan stuur en dat kwam ook mooi los.
Daarna diverse kabels losgemaakt (koppeling, gas, choke, verwarming. De handrem ook losgemaakt.
Remleidingen uit HRC gedraaid en losgetrokken, nadat ik eerst reservoir heb verwijderd.
Klemmetjes van de remleiding op de koets losgemaakt, en de bouten die de koets op het chassis houden losgemaakt, op 1 na, die wilde niet…
In de kofferbakbodem zaten nog 4 bouten, die zaten aan de (custom)trekhaak vast.
Eend wat naar voren geduwd en met 3 man koets eraf getild.
Koets opzich is nog goed, de voorkant dan, gelukkig heb ik die ook nodig !
Chassis is beduidend minder, maar wordt vervangen.
Daarna nog even de tank verwijderd, achterschokbrekers, en her en der wat met kruipolie ingespoten en we zijn klaar voor vandaag..
Foto’s maak ik morgen even..
Ohja, chassis heeft volgens mij ooit eens een tikje gehad. Achter de vooras aan de rechterkant sotnd de plaat een beetje bol
je geeft hem toch een mooie afronding achter de cabine?
recht afzagen kan iedereen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik zou recht mooier vinden. Ook iets praktischer i.v.m. hoofdruimte en afwerking.
Schijt aan originaliteit.