Beste Visa en C15 rijders,
Een vrij recente topic is weg, dus begin ik hier opnieuw.
Ik ben in bezit van een Citroen Visa diesel. Binnenkort ga ik de versnellingsbak en koppeling vervangen. De huidige koppeling slipt vanwege een (hoogstwaarschijnlijke) lekkende krukaskeerring. Er zit een 4 bak en ik wil een 5 bak plaatsen (reeds in bezit).
Nu heeft de 4-bak een andere koppelinghevel dan de 5-bak. Ik heb even gezocht om het te visualiseren:
de 5 bak ziet er zo uit:
En de 4 bak zo: (2 plaatje…link naar adv. marktplaats.. kon niets anders vinden..4 bak hevel
Nou schijnt het zijn, dat voor elke hevel een andere koppelingskabel bestaat. Ook een ( en dat zie je niet op de foto’s) is een stang om de versnellingen in te schakelen op de bak anders van vorm, (wel op de zelfde positie).
Kan iemand mij duidelijkheid geven in deze kwestie? bijv. uitvoering hoort bij welke auto, en welke kabel hoort bij welke hevel..
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Wat leuk, nog een Viesel op het forum.
Er schijnen 2 soorten kabels te zijn. Als de ene niet past moet je dus de andere hebben. Ik heb hier waarschijnlijk nog wel een passende kabel voor je liggen van een C15D met vijfbak. Met trekhevel dus.
Als je interesse hebt, stuur je maar even een PB.
Suc6!
De ene heeft een trek koppeling en de andere een duwkoppelen.
De 5 bak die je daar hebt liggen is een duw koppeling.
Die andere advertentie van marktplaats ( grappig trouwens is een goede bekende van mij )
is voor een trekkoppeling.
Enige verschil zit hem eigenlijk in het hevel op de bak zelf en de kabel er naartoe.
Dus met een andere kabel is dat makkelijk te verhelpen.
Je herkent de trekkoppeling aan een lange kabel en een duwkoppeling ( die je moet hebben ) aan een veel kortere kabel.
Zoek anders even op hbase.nl.
Enige wat ik niet weet of er verschil in vliegwiel en startmotor enzo zit…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik kan het op die foto eigenlijk niet goed zien. Een foto van de bovenkant geeft meer duidelijkheid.
Heel makkelijk te zien, de ene heeft een vork zoals de foto in het topic zelf.
De andere echte een lepel zoals die op de foto van marktplaats.
Die lepel draait op een balletje in de bak een paar CM van de prise-as.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ja, nu snap ik het. De C15 die ik gesloopt heb (en nu als aanhanger door het leven gaat) had een bak met zo’n vork, zoals op de eerste foto.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Deze heb ik liggen:
Hij is niet als nieuw meer, ik hoef er dan ook niet veel voor te hebben.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Volgens mij is e.e.a ook op te lossen met een BX kabeltje, tenminste dat is wat men mij vertelde toen ik met diezelfde bak op het forum liep te leuren.
De garagist wilde er niet aan beginnen en heeft er een 4-bak in gelepeld…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist