Omdat de vorige thread verloren is gegaan bij het offline gaan van het forum hierbij een nieuwe start:
Plaats hier alle leuke/opvallende Traction foto’s van internet of zelf geschoten exemplaren!
Ik zal aftrappen. Hieronder de nieuwe Pilote velgen eronder:
Hey S.A.F.
Prachtige foto’s en de wagen ziet er netjes uit zo met die pilot wielen eronder. Vind je de wagen nu anders rijden met deze wielen? Merk je er iets van?
Hier wat foto’s van mij kant:
De 1ste gemaakt in Frankrijk
De 2de van afgelopen vrijdag. M’n zus trouwde:
Mooie foto’s Van Akere! Soms is het echt de moeite waard om in bijv. Photoshop een foto een oude tint mee te geven, zoals op die eerste foto!
Met de nieuwe banden (om de Pilote velgen) rijdt de Traction echt veel beter, haha. Wat wil je ook na 20 jaar op platte oude banden (zonder profiel) gestaan te hebben. We hadden ze gewoon weer opgepompt toen de motor weer liep. Uiteindelijk nog 2 weken lang korte ritjes rond het dorp mee gereden! Nu met die nieuwe banden is het dus echt een verademing. Dat soepele rubber liet me ineens denken in een Traction met stuurbekrachtiging te zitten!
Ondertussen wat nieuwe benzinefilters ertussen gezet, hier en daar een nieuwe pakking en de Traction van onderen op de brug helemaal geschoon gemaakt. Er kwamen klodders vet+zand van 53 jaar oud onderuit. Gistermiddag ben ik bezig geweest met het vervangen van het voorruitrubber. Kostte me 4 uur! Uiteindelijk wel netjes voor elkaar gekregen.
Helaas zijn mijn vader en ik er ook achter gekomen dat de olie die de Traction een klein beetje lekt dus toch komt door een oude pakking tussen de versnellingsbak en de motor… Daarmee zijn we dus nog niet jarig.
Geweldig mooi ook die Traction (Faux) Cabriolets. Ik heb er nog nooit één in het wild zien rijden. Volgens mijn vader zijn ze ook allebei aardig zeldzaam.
Wat kost een Faux Cabriolet of Cabriolet eigenlijk als ze te koop worden aangeboden (in goede staat)? Iemand een idee?
FF zoeken op diversen sites!
De prijzen voor een coupé of cabriolet verschillen nogal. Dit heeft te maken met bouwjaar, welke type 7c 11bl, 11b of de (six-cabriolet) en natuurlijk de staat van de auto.
Laatst, ik weet niet of de wagen nog te koop is, stond er in Frankrijk een 7 (A/B/C) cabriolet uit 1934. De vraagprijs was 110.000 euro en aan de foto’s te zien was er niet bezuinigd op het restauratie werk.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Tijdens het afgelopen weekend, 90 jaar Citroën een mooi plekje in de showroom
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Dyane_ac078 schreef:Tijdens het afgelopen weekend, 90 jaar Citroën een mooi plekje in de showroom
Zo dan. Alsof hij gloednieuw is. Mooie foto! Heb je hem in groter formaat voor me?
Heeft iemandd ook foto’s van de bestelversies van de tractions ? Dus zonder achterbank, maar ook zonder zijdeuren in de achterkant ?
Schijt aan originaliteit.
Hier wat foto’s van de Deense traction, de bestel traction:
Dat bedoel ik, gaaf, dankjewel
Zijn die bestellers alleen in Denemarken geleverd ?
Schijt aan originaliteit.