Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Niet zeuren Evan. Het is tijd voor foto’s. Dat je nu Wendela gehersenspoeld hebt is geen reden om geen foto’s te plaatsen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Echt niet. Die van Evan kan je echt op een veelheid meer manieren doorheen kijken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kom Sans, maakt eens een paar pics!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja Sans, doe eens een keer wat nuttigs in plaats van dromen over onmogelijke auto’s.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Niets is onmogelijk.
‘Reasonable men adjust themselves to their environment. Unreasonable men attempt to change their environment to suit themselves. Therefore, all progress is the work of unreasonable men.’
—George Bernard Shaw
Evan moet alleen wel z’n eigen foto’s posten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Evan heeft morgen eerst een CX diesel op te halen, en dan nog 135 andere dingen voordat foto’s ook maar beginnen een plaats te veroveren op het prioriteitenlijstje
sans-pareil schreef:Echt niet. Die van Evan kan je echt op een veelheid meer manieren doorheen kijken.
Er is in ieder geval sprake van een gezonde hoeveelheid gaten! En dát zorgt voor gewichtsreductie. Helaas is hoewel een laag gewicht wel een doel is van dit project, stevigheid van de constructie een hoger punt op de prioriteitenlijst.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag veel gedaan, oa mijn “nieuwe"constructielasapparaat getest, 380V verlengsneoer gehaald. De C35 3 keer verreden.
En natuurlijk wat gelast. De rechter vleugel is nu wel netjes, de vloer rechts is weer heel. Maandag de andere kant…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Die Hobart kast is echt geweldig. Last nu ook 0,6mm draad met het nieuwe draadtransportrolletje dat Willem gedraaid heeft!
Vandaag veel aandacht besteed aan de vloer en het schutbord voor de bestuurder alsook het voorscherm links. Progressie is geboekt. Af is het echter nog niet.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vloer, dak, schutbord. Steeds eens stukje verder.
Het hele stuk rondom de aansluiting van de motorkap in de vloer van de cabine is echter nog goed rot en staat als volgende op de agenda.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hanomag Henschel 508 D?
Dacht dat het een Hanomag Henschel F.5 (F45 bijvoorbeeld) OF een Mercedes-Benz 508 D was?
Citroen!
Het was weer eens tijd om naar de C35 te kijken. Ik moet tenslotte toch sneller staal blijven toevoegen dan dat het wegrot…...
Nu was de rand bij de binnen-motorkap aan de beurt. Die was errug kniftig! NU nog steeds wel deels, want het maken van de rondingen in een nieuwe rand is een vrij tijdrovend klusje. De 2 rondingen zijn gemaakt, en de rechterzijde is al geheel ingelast. onder het motto “wordt vervolgd” de volgende keer de andere ronding inlassen en doorwerken tot aan het schutbord.
Verder is er vandaag gekeken welke opties er zijn voor het inbouwen van een Turbodiesel motorblok en stuurbekrachtiging (bij voorkeur diravi natuurlijk! Daarbij komt de diravi uit de 1e serie XM als voorlopige winnaar uit de bus. Deze heeft het commando op het stuurhuis zitten en een lange kabel om de rechtuitstand af te stellen. Dit maakt het allemaal een stuk makkelijker om in te bouwen dan bijvoorbeeld het systeem uit de CX.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vorige keer de rand van de binnen-motorkap afgemaakt en het stukje schutbord achter (of voor) het gaspedaal.
Vandaag een diravi unit uit een XM v6-24 gehaald. Mogelijk past deze in de c35.
Verder begonnen met demontage van een Essence C35 die als donor gaat dienen voor de kleine dingetjes als sloten, interieur, rubbers en technische delen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Nu het weer beter weer wordt ben ik gisteren bij de C35 geweest om te kijken (voor iets anders weliswaar) maar hij staat er nog!
het betere weer is wel dE voorwaarde dat er weer aan gewerkt kan worden maar ik zie het hoopvol in. Dit jaar zal misschien zelfs het plaatwerken afkomen
(ik moet overigens wel bekennen dat beide portieren weer alvast gezond zijn qua ijzerwerk)
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Evan schreef:Vandaag een diravi unit uit een XM v6-24 gehaald. Mogelijk past deze in de c35.
Verder begonnen met demontage van een Essence C35 die als donor gaat dienen voor de kleine dingetjes als sloten, interieur, rubbers en technische delen.
Ik ben benieuwd of je uit de voeten kunt met de Diravi. Manoeuvreren is wel werken met deze wagens!
Als je na demontage nog een slotmechanisme overhoudt wil ik je daarvan wel verlossen