Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dames en heren,
momenteel ben ik in het bezit van een Citroën BX 14 Deauville.
Heerlijke auto, weinig bijzonders, maar bevalt me prima.
Nu heb ik het heugdelijke feit te vieren dat ik een nieuwe baan heb. Ook dat bevalt me prima, ben nu een maandje bezig, maar er kleeft één nadeel aan. Tis in Deventer.
Nou is Deventer zo’n ramp niet, maar dat zorgt er wél voor dat mijn ouwe trouwe Deaville 3.000 km per maand voor de kiezen krijgt. Dat vindt zij prima, mijn bankrekening waardeert het echter een stuk minder.
Vandaar: De zoektocht naar een economischer alternatief.
Heb even getwijfeld tussen een 1.4 bak op LPG en een exemplaar op Diesel. Het verbruik van een LPG valt me echter een beetje tegen, terwijl het verbruik van een diesel me enorm meevalt. Heb via de mail contact gehad met McDean en heb nu een TZD in mijn kop. En als iets eenmaal in je kop zit… Tja…
Heb nu een fraaie op het oog.
Heeft iemand wat meer informatie over een TZD Tecnic? Wat wil precies de toevoeging Tecnic zeggen?
Hoor het wel,
Groeten,
Teun
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wat een BX Tecnic is kan ik je helaas niet zeggen, wel weet ik dat er nog een hele mooie TZD automatic op het forum te koop staat, voor weinig geld.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Klopt, die heb ik gezien inderdaad.
Probleem is een beetje, ik ben geen fan van een automaat en de wagen heeft toch een lelijke schade op de neus. Opzich prima te repareren, maar dan kijk je toch al aan tegen een motorkap, bumper en spatbord…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, dat is niet handig dan. Er staat ook nog een hele mooie turbodiesel break te koop: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201604/
Eveneens ben ik tevens ook.
De toevoeging ‘Tecnic’ is afkomstig van de Duitse markt. Een TZ* had de toevoeging Tecnic, terwijl de TG* modellen de toevoeging ‘Classic’ hadden. Als het daadwerkelijk een ‘Duitser’ is, dan kan de TZD een 1.9 diesel met 65pk onder de kap hebben i.p.v. 71pk.
knäckor schreef:Nee, dat is niet handig dan. Er staat ook nog een hele mooie turbodiesel break te koop: http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/201604/
Wij van WC-eend adviseren WC-eend
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb deze BX op de meeting in Abbenes gezien en ik vond het werkelijk een be-lach-e-lijk mooie auto.
Mocht ik een diesel zoeken voor 40,000 per jaar dan had ik geen moeilijke keuze nu.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Bedankt voor de toelichting.
Het is inderdaad een ‘echte’ Duitser, 64pk volgens de advertentie. (dat zal dan wel 64,x zijn wat je ook naar 65 kunt afronden)
Het is een TZD zonder turbo, en hij claimt met normaal rijden 5.2 liter per 100 km te verbruiken.
Ik denk dat ik komende week eens naar Duitsland rij
Ik heb er ook nog eentje te koop!
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/200925/
Nouja van m’n broer dan… niet de goedkoopste BX die er bestaat, wel een hele mooie, fijne en met weinig km’s. Tenzij degene die (waarschijnlijk) morgen komt kijken ‘m wil kopen natuurlijk.