hallo allemaal,
een vriend van me is bezig met een documentaire over autorijden en alles wat daar mee te maken heeft. het gaat vooral over wat de auto, en het autorijden met een individu doet. (als ik het goed begrepen heb ops: )
nu zoekt hij een mooie struinsloperij, beetje rommelig, en allemaal lekker zelf de boel lossleutelen, zo iets. bij voorkeur in de buurt van een snelweg.
wie heeft er een suggestie? zelf ben ik hier niet zo in thuis, en ik weet dat dit forum ook op dit gebied een hoop expertise in zich heeft.
alvast bedankt, heleen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ik denk dat je in Nederland weinig kans maakt. Wanwege de verscherpte milieuwetgeving zijn autosloperijen aan banden gelegd. Meestal liggen de onderdelen nu klaar in het rek en is zelf sleutelen volledig uit den boze.
Jammer maar helaas
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
GAOS in Emmeloord. Ligt dan wel niet echt bij de snelweg, maar wel vlakbij, (A6).
Daar mag je nog lekker zelf sleutelen, en er staan duizenden auto’s. Voornamelijk Citroen en Peugeot.
Test
Thijsvandebles schreef:GAOS in Emmeloord. Ligt dan wel niet echt bij de snelweg, maar wel vlakbij, (A6).
Daar mag je nog lekker zelf sleutelen, en er staan duizenden auto’s. Voornamelijk Citroen en Peugeot.
Heleen,
Ik zou ff een regio opgeven. Er zijn ZAT van dat soort sloperijen. In de buurt van Uden en Veghel zitten er ook een paar. Ook in het midden van het land.
Jawel hoor, er zijn legio autosloperijen te vinden waar je lekker kan ronddwalen tussen de wrakken.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
nou, de randstad zo’n beetje ( rond amsterdam om meer precies te zijn).
maar als er nou echt een heeeeeeele mooie is ergens anders, dan is dat geen enkel bezwaar. alles voor de kunst, nietwaar?
overigens is een snelweg geen vereiste, maar zou mooi zijn voor de achtergrondgeluiden (dat begreep ik althans).
maar alvast bedankt dat jullie meedenken!!
heleen
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik vind tsjilpende vogels en een zoemende mug anders ook wel aardig als achtergrond..
en anders moet er maar een extra track ondergezet worden met the great sounds of the A10
De sloperijen in Rotterdam-Alexanderpolder zijn redelijk dichtbij de snelweg en je mag er zelf rondstruinen.
neeeheee, dat mag natuurlijk niet in een documentaire, een extra geluidsspoor.
hoewel, tegenwoordig wordt er ook ingegrepen in docu’s, maar goed, het is niet hetzelfde.
dan zijn de vogeltjes beter. dat van die mug weet ik niet, daar heb ik het niet zo op.
hel1 schreef:neeeheee, dat mag natuurlijk niet in een documentaire, een extra geluidsspoor.
hoewel, tegenwoordig wordt er ook ingegrepen in docu’s, maar goed, het is niet hetzelfde.
dan zijn de vogeltjes beter. dat van die mug weet ik niet, daar heb ik het niet zo op.
Akkie Stomphorst, Utrecht?
GAOS Emmeloord inderdaad.
fd Feer, Lelystad.
Dat is allemaal redelijk te berijden vanaf Amsterdam. Ik weet van wat vrienden dat er in Noord-Holland in de regio West Friesland ook nog genoeg aan sloperijen moet zitten, maar daar heb ik geen details van. Misschien anderen hier?
heeft iemand nog een suggestie, mooi schilderachtig? eventueel zonder snelweg? boris wil zaterdag gaan scouten
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Van Zutphen in Veghel is nog zo’n ouderwetse struinsloperij. Deze ligt dus in Veghel en is makkelijk te bereiken via de A50. Op deze site staat ergens een fotoserie van deze sloperij. Liggen ook veel oude wrakken. In niks geen balieverkoop of zoiets dergelijks. Gewoon zelf slopen of er ter plekke vanaf laten slopen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
bij akkie is er weinig te struinen hoor. Althans…. 9/10 heeft hij de onderdelen gewoon in de stelling staan.
Waar ik opeens aan zit te denken is die sloop bij de eerste radiator wissel in velperbroek, daar was het toch Sohail ?
daar zijn we ook op een sloop geweest, en ja, daar staat een brede kerel en zegt dat je dan “daar” moet kijken als je bepaald onderdeel wilt hebben. “daar” is in dat geval een vinger die wijst naar het totale terrein
grijnzzz, voor de oudere onder ons, Wo ist die Bahnhoff ? Do is t die Bahnhoff
gompy58 schreef:Waar ik opeens aan zit te denken is die sloop bij de eerste radiator wissel in velperbroek, daar was het toch Sohail ?
Velserbroek heet die plaats, dat is inderdaad een struinsloperij daar
Volgens mij was Bram een vaste klant daar met zijn BXen :
Laten we niet teveel GAOtische sloperijen op tv laten zien… voor je het weet gaat de milieu lobby weer op zijn achterste benen staan en wordt het helemaal verboden
Wil je een beetje een nette struinsloper laten zien dan moet je het volledig geasfalteerde terrein van v.d. Feer in Lelystad nemen. Struinen en zelf demonteren toegestaan, maar toch een beetje netjes, geen karkassen in de blubber en dat soort ongein wat je bij veel van de andere genoemde adressen wel ziet. Een enorm terrein met erg veel auto’s min of meer op merk gesorteerd, maar wel alles op asfalt. Gaan de haren van milieu freaks wat minder van overeind staan…
v.d. Feer zit 2 minuten van de afslag Lelystad Noord van de A6.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
heb je gelijk in,
maar het wordt geen docu over sloperijen, dus dat gaat wel meevallen, en buiten dat, wie kijkt er nou allemaal naar een documentaire??