distibutie riem vervangen
ambull
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 01 oktober 2009 07:18 PM

vandaag mn distributieriem vervangen al bij al nog snel gebeurt geleiderol spanrol en waterpomp vervangen en gelijk maar de multie riem meegepakt maar toen ik mn accu klem terug plaatsten en mn xsara wilde starten begon het gezeik
storing in de diefstalbeveiliging ramen werkte niet meer geen alarm lichten centrale deurvergrendeling kon niet meer ingelezen worden enz enz
de wagen dus niet meer aan de gang te krijgen de computer was alles kwijt
naar de dealer gesleept sleutels opnieuw inlezen de computer gereset en klaar was keesie Hulde aan emerpark in breda voor de verleende service gelijk geholpen en binnen tien minuten weer buiten
heeft iemand dit weleens meegemaakt
ps voor de doehetzelvers niet vergeten het koelsysteem te ontluchten was het ook even vergeten hahaha word de moter wel lekker snel warm

xsara 16I 16V 2003

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 01 oktober 2009 09:12 PM
  [ # 1 ]

na batterij af te koppelen werkt mijn centrale vergrendeling ook niet meer… kan ook niet meer ingelezen worden, maar de rest doet het voorlopig wel nog goed..

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 02 oktober 2009 10:08 PM
  [ # 2 ]

Je moet de accu niet zomaar afkoppelen. De auto moet eerst in slaap (10 minuten wachten) zijn voordat je de accu los maakt. Dus auto uit zetten en dan eerst ff een bakkie doen voordat je de accu afkoppelt.
Dat voorkomt veel problemen.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 02 oktober 2009 11:32 PM
  [ # 3 ]

ik heb zeker al 100 d-riemen gelegd, en heb dit nog nooit tegengekomen wanneer de batterij onmiddelijk word afgekoppeld… vind ik wel raar, al kan het natuurlijk wel Smile

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 03 oktober 2009 04:15 PM
  [ # 4 ]
nitRon schreef:

ik heb zeker al 100 d-riemen gelegd, en heb dit nog nooit tegengekomen wanneer de batterij onmiddelijk word afgekoppeld… vind ik wel raar, al kan het natuurlijk wel Smile

Over het algemeen kun je de accu van een Citroën met BSI niet direct afkoppelen. Dit geldt dus ongeveer vanaf bouwjaar 2000 en hoger.
Het kan natuurlijk goed gaan, maar het risico kun je beter niet nemen. De BSI moet eerst in rust zijn, anders kan deze in de diefstalbeveiliging gaan of de startcode kwijt raken. Dan moet het hele handeltje weer ingeleerd worden.. Zul je net zien dat de sleutelcode niet klopt ofzoiets..

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 03 oktober 2009 06:08 PM
  [ # 5 ]

ik kan je gedachten wel volgen want we hebben een deawoo nubira binnen gehad van 2000 en zen batterij was plat want hij had de ganse nacht de lichten laten opstaan…. ook zijn auto wilde niet meer starten, en de sleutels moesten opnieuw ingeleerd worden….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook