Deze topic geld eigenlijk voor belgen maar zeker ok voor een ieder die
me verder kan helpen.
Ik wil me begin volgend jaar een andere XM kopen.
Een zo jong mogelijk type, maar het probleem steld zich zo “mijn verzekeringsagent heeft een klant en die heeft in duitsland een citroen gekocht maar krijgt hem in belgié niet op de weg.
Wat voor citroén het is weet ik niet maar het is er een van midden de jaren negentig en daar zou het probleem zich stellen. Citroén zou papieren of iets dergelijks moeten afsturen om hem hier te laten rijden maar die man is intussen al meer dan één jaar hier op aan het wachten.
Wagens van voor ‘90 en na ‘99 zouden totaal geen problemen geven”.
Mijn vraag, 1)Klopt dit, heeft dit hier al iemand voor gehad?
2) Wat is hier eventueel aan te doen om problemen te voor komen en of te verhelpen.
Thx op voorhand al.
Grt Eddy
Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Als de papieren in orde zijn (compleet) lijkt me het geen probleem voor Nederland. Er zal wel wat spelen m.b.t. die wagen voor België.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb wel eens gelezen dat je voor invoer in Belgie een zogenaamd gelijkvormigheidsattest moet hebben. Het schijnt dat de importeur je daar aan kan helpen.
Invoer in Nederland moet inderdaad geen probleem zijn zolang de papieren (fahrzeugbrief) er maar bij zijn.
Hallo, Woon gewoon in NL maar heb nogal wat autos in belgie gekocht.
Ook wel bij handelaren etc. Zover ik altijd begrepen heb is het importen naar belgie juist heel makkelijk en kost nagenoeg niets. Dat gedoe met die BPM heb je daar niet.
Heb dan ook wel duitse import autos in belgie zien staan.
Maar goed op dit gebied is Belgie een beetje vreemd, je kunt bijvoorbeeld heel lastig een belgische auto naar nederland krijgen, export kenteken bestaat, maar is echt heel lastig!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb ook wel eens geprobeerd of ik in Duitsland een exportkenteken kon aanvragen, maar daar valt al helemaal niets over te vinden op internet.
Gewoon op een aanhanger knallen die troep, verreweg het eenvoudigste.