Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Pascal schreef:mbender schreef:Ik heb een lijst van de Bovag Rai uit 2005 “auto mobiliteit in cijfers” hierin staat dat in Nederland 241 gs/a nog bekend zijn bij de rdw.
Mmm, volgens deze site met de jongste gegevens is dat toch wel wat veranderd…
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html , kijk bij 1.5
Ik schrik trouwens ook van de hoeveelheid ID/DS-sen ; ook dat gaat hard achteruit…
Er wordt GS gezegd. Zitten daar ook de GSA’s bij?? Da’s wel heel weinig. Toch nog meer dan 2000 DS/ID , dat is meer dan alle types DAF bij elkaar, best wel veel toch?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb nog niet zolang begrepen van those-who-know dat er nog een 5500-6000 ID/DS-sen in Nederland zouden moeten zijn, al dan niet rijdend en al dan niet op nederlands kenteken.
Dan valt het officiële aantal van 2500 stuks toch vies tegen…..eigenlijk.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De vraag is dan ook: “Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers?”
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik help er aardig aan mee volgens mij om die aantallen hoog te houden
Al ben ik trouwens wel bezig om de 2e van dit jaar te slopen
DriverD schreef:De vraag is dan ook: “Hoe betrouwbaar zijn deze cijfers?”
Die cijfers komen toch gewoon van de RDW neem ik aan. Nu is dat overheid dus die verprutsen nog wel e.e.a. maar de cijfers zullen aardig kloppen. Ik weet alleen even niet of geschorste kentekens meetellen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
T(h)ijs schreef:Ik weet alleen even niet of geschorste kentekens meetellen.
Dat denk ik wel , want het overgrote deel is geschorst en wacht op reparatie/restauratie.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ergo; wie zegt dat er dan in totaal niet misschien nog wel 300 GSen/GSA’s in NL staan (geschorst of rijdend).
Ik heb van onofficiele bronnen ook een soortgelijk verhaal gehoord over het aan CXen in NL, dat zou bijna het 3voudige moeten zijn als wat de Bovag daarover zegt, wat is er waar…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik ben het wel met 25trd eens. Er is niet genoeg bekend over de betrouwbaarheid van gegevens. Iemand zegt hier “ze zullen wel de RDW geraadpleegd hebben” dat is nogal een aanname, misschien houden ze zelf ook wel een of ander duister bestandje bij…. Als je het echt zeker zou willen weten zou je de RDW moeten vragen, kun je gelijk uitzoeken hoe het nu zit met de geschorste kentekens…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008
- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Quo schreef:Pascal schreef:mbender schreef:Ik heb een lijst van de Bovag Rai uit 2005 “auto mobiliteit in cijfers” hierin staat dat in Nederland 241 gs/a nog bekend zijn bij de rdw.
Mmm, volgens deze site met de jongste gegevens is dat toch wel wat veranderd…
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html , kijk bij 1.5
Ik schrik trouwens ook van de hoeveelheid ID/DS-sen ; ook dat gaat hard achteruit…
Van 129 GS/A in Nederland schrik ik zelfs heel erg
Nog wat cijfers: Volgens CBS/RDW waren er in Nederland 2,7% minder personenauto’s dan volgens Bovag/RAI. Het CBS geeft daarbij duidelijk aan om welke registraties het gaat.
onderstaand de toelichting bij de cijfers van CBS:
Deze tabel bevat gedetailleerde gegevens over de omvang en
samenstelling van het Nederlandse park van personenauto’s op de
peildatum 1 januari. De cijfers zijn gebaseerd op de
kentekenregistratie van RDW (tot 1996 Rijksdienst voor het Wegverkeer).
Met behulp van deze registratie zijn tellingen gemaakt van alle voertuigen
met actuele, houderschapsplichtige kentekens die op 1 januari van het
betreffende jaar in het kentekenbestand voorkwamen naar kenmerken van het
voertuig (bouwjaar, merk, model en gewicht) naar tenaamstelling van de
eigenaar en kenmerken van de eigenaar (provincie en leeftijd).
einde toelichting
Houderschapsplichtig ben je ook bij schorsing. Het zijn dus alle geregistreerde kentekens.
Tel bij deze gegevens een handvol GS/GSA’s op die helemaal (nog) niet geregistreerd staan, dan blijven het er nog steeds bijzonder weinig.
Volgens het register van dit forum is 60% GS en 40% GS/A. Maar daar zou een ledenlijst nog wel wat nuance in aan kunnen brengen.
Grijze GHYS
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Blijft nog de vraag of ze onder “GS” ook GSA verstaan, of dat deze apart verdisconteert zitten in de categorie “Overige Citroën”. Het samenvoegen van deze twee categorieën ligt niet zo voor de hand als je zult denken.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
DIEHARD schreef:Blijft nog de vraag of ze onder “GS” ook GSA verstaan, of dat deze apart verdisconteert zitten in de categorie “Overige Citroën”. Het samenvoegen van deze twee categorieën ligt niet zo voor de hand als je zult denken.
Helemaal mee eens, de categorie GSA is volgens mij echt alleen GSA. De GS-en moeten dus in overigen zitten, vooral als er ook GS-en in het RDW-register zitten als GSpécial of GZ
De bak overig is zo groot omdat er bijv Berlingo Multispaces niet meegeteld worden als Berlingo en Grand C4P’s niet bij de C4P.
Verder hoop ik uiteraard van harte dat iedereen met een GS deze ook dit jaar weer netjes door de APK krijgt.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
eviltwin schreef:Helemaal mee eens, de categorie GSA is volgens mij echt alleen GSA. De GS-en moeten dus in overigen zitten, vooral als er ook GS-en in het RDW-register zitten als GSpécial of GZ
Andersom, de GSA’s moeten dus in overigen zitten.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:eviltwin schreef:Helemaal mee eens, de categorie GSA is volgens mij echt alleen GSA. De GS-en moeten dus in overigen zitten, vooral als er ook GS-en in het RDW-register zitten als GSpécial of GZ
andersom, de GSA’s moeten dus in overigen zitten.
sorry ja de lijst vermeldt idd GS, maar dat kan dus goed exclusief GSpécials etc. zijn en vrijwel zeker exclusief de GSA’s.
Overigens is 129 GS over niet opzienbarend laag. Vergelijk het eens met de Alfasud (70 exemplaren)
In verhouding tot de verkochte aantallen en de leeftijd (zelfs de allerlaatste nieuw verkochte GS is praktisch 30jaar oud!) is het ongeveer net zoveel als er Visa’s over zijn (beide rond 0,5%) De veel nieuwere BX zit op 4%.
Gemiddeld kun je iedere 5jaar minimaal een halvering van het bestand verwachten. Dus na 30jaar kom je hooguit op 1% uit.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Een post in een oud topic omdat de BOVAG RAI weer een nieuwe lijst heeft uitgebracht met de personenauto’s per merk en type in op 1 Januari 2009.
http://www.bovagrai.info/auto/2009/1.5.html
De GS en/of GSA staat nu helemaal niet meer apart vermeld…
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Dan nog een aanvulling. Geschorste kentekens zijn NIET houderschapsplichtig en worden dus ook niet meegeteld in deze aantallen. Ik heb 4 GS/A’s waarvan 2 in de APK + verzekering, 1 geschorst en 1 op frans kenteken. Dus 2 worden meegeteld, 2 zijn niet in de cijfers opgenomen. Dus 50%, maar dat is wel een hele kleine steekproef.
Thierry
Thierry