Foto 1 is met recht geil te noemen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De credits voor foto 1 gaan geheel naar CX-crasher Ree..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
PrutsyLJ schreef:Foto 1 is met recht geil te noemen.
Dit is mijn lievelings…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Waterman,eindelijk iemand die het begrijpt!!
Een nette oplossing voor een veel voorkomend probleem. De CX heeft hetzelfde probleem en ik heb hem dus op een zelfde manier aangesloten. Werkt super.
Wat ik wel vreemd vind is dat er niemand roept, hé dat wil ik ook!?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Falk,
we hebben het draadbundeltje voorgelegd aan wat mensen…
Die vonden het, als we het zouden moeten maken voor een ander, te duur…..
Inmiddels heeft één persoon van het forum zicht gemeld. Da’s mooi.
De kosten zitten vooral in die originele multistekker en de relais met de stekkers. Het werk is te verwaarlozen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Te duur???
Als de lichtschakelaar kapot brand,wat kost deze dan???
En niemand zegt dat je deze originele stekkers moet behouden,ik
ga die van mij vervangen door stekkers van Rick Donckers,en dan is het helemaal niet duur.
2 complete stekkers,2 relais en 2 relaisvoeten, kosten mij 14 € per kant.
Ik zou wel eens willen weten wat een vervangende lichtschakelaar kost.
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Te duur om te produceren, of wel de marge wordt te klein!
Daar komt bij dat mensen het toch vaak te duur vinden en het zelf niet kunnen wat het nog duurder maakt.
Ik heb de GSM schakelset er nu in, er zijn al een stuk of 6 CX rijders die hem gevoelt hebben en positief reageerden. Er is er alleen nog geen die er één bestelt. Te duur! Iedere cx rijder weet dat de lichtschakelaar een zwakpunt is, toch rijden de meesten er gewoon mee door.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik die draadboomsetjes voor de sm zou willen maken dan doe ik dat alleen met originele multi-stekkers. Die zijn inmiddels gevonden, maar helaas niet goedkoop. Daarbij wat materiaal als stekkertjes en wat draadboomtape, een zekeringhouder en wat draad en een héél klein beetje arbeidsloon en we komen op zo’n 70 euro voor een complete set. Dat is dus voor links en rechts met in totaal 4 relais. Tja, best een beetje geld, ( de marge is eigenlijk nul..) maar wél plug and play, en het ziet er uit als orgineel af-fabriek.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bwa! Onder de kap hoeft het uitzicht niet origineel te zijn voor mij.
trouwens wat blijft er nog origineel??De radiator is verzwaard met
race fan’s er op,de ontsteking is vervangen, de hogedrukleiding is een slang geworden,etc…
Voor mij telt enkel het deugdelijke onder de kap en niet de esthetiek van de originaliteit.
Dus als ik het kan oplossen met andere multistekkers,dan geschiede het zo.
Dit geld wel voor het uiterlijke en het interieur.
Maarja!das ieder zijn mening héé.
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Maar vergeet aub niet dat het laagdrempelig maken van een modificatie ook het succes kan bepalen. Dus: met originele stekkers is het heel makkelijk te plaatsen. Niet iedereen heeft zin en/of kennis om de stekkers op de originele draadboom te vervangen hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
PrutsyLJ schreef:Foto 1 is met recht geil te noemen.
Jaaaaaaaaaa !
Wat betreft de verlichtingsmodificatie klop ik wel aan zodra mijn auto zover is. Probleemloos genoeg licht lijkt me wel wat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman schreef:Niet iedereen heeft zin en/of kennis om de stekkers op de originele draadboom te vervangen hé
Klopt! Maar als je de juiste uitdruktool hebt,moet je de contactjes er enkel uitdrukken en in een lege huls van rdae steken en klaar is kees.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman schreef:Als ik die draadboomsetjes voor de sm zou willen maken dan doe ik dat alleen met originele multi-stekkers. Die zijn inmiddels gevonden, maar helaas niet goedkoop. Daarbij wat materiaal als stekkertjes en wat draadboomtape, een zekeringhouder en wat draad en een héél klein beetje arbeidsloon en we komen op zo’n 70 euro voor een complete set. Dat is dus voor links en rechts met in totaal 4 relais. Tja, best een beetje geld, ( de marge is eigenlijk nul..) maar wél plug and play, en het ziet er uit als orgineel af-fabriek.
Voor een mooie oplossing die een hoop problemen oplost/voorkomt vind ik 70 euro, of iets meer door wat marge, helemaal geen gekke prijs.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We zijn ook voor de DS aan het denken maar daar heb je maar 1 relais nodig per kant. Indien gewenst kan ik dat wel maken. praten we over 50 eu want de DS stekkers zijn best duur…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>