Totaal aantal Berichten: 1154
- C5 2.0 16v Comfort
Inderdaad,dit is ‘m,bedankt Wouter.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Arjan Verkade schreef:Een BX GTi type 3 die origineel in de NL verkocht is heeft toch altijd lichtmetalen GTi velgen?
Type 2 BX GTi (zonder kat en zonder mee gespoten bumpers) hadden standaard wel doppen, met als optie de GTi velgen.
Nop volgens mij niet. Bij mij zaten er ook wieldoppen onder en die oude eigenaar kennende zou hij nooit iets aan het uiterlijk veranderd hebben… Er was in mijn topic toen ook een discussie gaande of die wieldoppen wel orgineel waren.
Was het niet zo dat modeljaar ‘92 LM velgen had en 16v stuur en nog wat luxe?
Weet ook niet precies hoe het zit, maar volgens mij klopt het wat die wieldoppen betrefd wel aardig.
Vanaf 92 was het zeker standaard
Wellicht dan halverwege 91 ook al.
Kwam ik je gister op de A4 nou tegen?
Neem aan dat er niet zoveel grijze scandinaven rondrijden
Was jij dat? Ik toeterde wel toch? Ik reed inderdaad op de A4 en toen daarna zag ik je nog op de Amstelveenseweg (?) richting Stadionplein toch?
Mooie CX heb je dan
- CX 25 GTi Turbo 2
Ja, je toeterde
Reed idd achter je aan naar het stadionsplein, ik heb hem alleen in de garage geparkeerd dus de CX was niet meer te zien eigenlijk van buitenaf.
Thanks, ding is net gepoetst ben wel tevreden over het resultaat.
Kijk maar in mijn topic: CX Topic
Kon je daar gratis parkeren in die garage? Ik dacht ik trap hem het parkeerterrein op waar BasisBX ook stond enzo, maar ik moest in de wijk parkeren. Hele wijk doorgereden daar en uiteindelijk kon in 3 straten verderop staan. Achteraf had ik gewoon moeten zeggen dat ik meedeed aan de parade, dan kon ik ook op het parkeerterrein staan…
- CX 25 GTi Turbo 2
Nee het parkeren was zeker niet gratis, dat is 2.90 per uur…
Maar goed, op het plekje waar ik hem neergezet had was ik er ook wel zeker van dat er niemand schade aan zou doen, en dat kan je niet overal zeggen in Adam
RikvdS schreef:Volgens mij zag ik vanmiddag rond half 6 op de A15 de rode BX van Basisbix rijden. Hij reed richting de A2 bij Tiel in de buurt volgens mij, ik reed echter de andere kant op richting Nijmegen. Het was slecht en regenachtig weer dus ik zag het niet heel duidelijk, maar hij had gele lampjes en was rood en leek zo vlug op een rally BX…
Nope, dat was ik niet.
Ik ben vandaag Zuid-Holland niet uit geweest.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een uurtje geleden op de A2 richting Maastricht tussen Weert en Nederweert een mooie blauw/grijze volgens mij basis BX gezien (maar kan me vergissen in het type)
Het was nogal kutweer en ik kachelde de BX voorbij tot ik de grote gele koplampen zag. Dus even vaart geminderd en de BX weer dichterbij laten komen zodat ik er even goed naar kon kijken maar helaas, zoals ik schreef klote weer. We hebben heel even bij elkaar in de buurt gereden en toen ben ik er maar weer vandoor gevlogen, lange dag gehad vandaag en had wel behoefte aan een warm biertje in een koude huiskamer ofzoiets.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
XBXG schreef:Vanochtend maakte ik toch iets mee op de A9.
Ik kom vanaf de A200 de A9 oprijden en ik voeg midden in een colonne van wel 20 Connexxion-bussen in. Terwijl ik tussen de bussen op de rechter baan rijd, zie ik in mijn linker buitenspiegel gele koplampen aankomen. Al gauw zag ik dat het om een BX in Bleu Olympe ging. Nu weten de meesten van ons wel dat Thijs van de Bles bij Connexxion werkt, en in een BX Bleu Olympe rijdt (een ex-GTI automatic) met dieselmotor uit een XM. Ik ging er dus vanuit dat ik naar Thijs zou kunnen zwaaien toen ie me inhaalde.
Ik dacht dat ie om een of andere reden in de BX was gestapt en niet in een van de Connexxion-bussen.Toen ik wilde zwaaien, bleek het om een ándere BX 19 GTI automatic te gaan.
We hebben een heel stuk A9 en A4 samen opgereden, alwaar onze wegen scheidden. We hebben vriendelijk naar elkaar gezwaaid en meerdere duimen opgestoken.
Helaas zag de BX er niet zo best meer uit, met een gedeukte achterbumper, flinke scheur in de achterklep (links naast het slot) en vreemde wieldoppen.
Al met al heeft het 56.000 km moeten duren voordat ik een andere BX in Bleu Olympe tegenkwam, terwijl ik achter het stuur zat van mijn eigen BX in Bleu Olympe.Helaas zijn de foto’s niet van al te beste kwaliteit, want het was nog wat schemerig.
Dat zijn zo te zien 165 bandjes met universele wieldoppen. TZx doppen vallen (weliswaar miniem) naar binnen en dit lijkt toch wat bollig. Ook die GTI wieldoppen waar autofan het over heeft vallen een stuk naar binnen toe, dat zou je zien.
Het waren inderdaad geen TZx-wieldoppen, want die had ik wel herkend. Het waren in ieder geval niet-originele doppen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Toni!!! Dat was mijn mooie tri jonge! Ik zei tegen mijn bijrijder: dat kan er maar één zijn .
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hahaha vet!!
Ik heb nog heel enthousiast gezwaaid maar met die pleurisregen zag je toch niets.
Ik was je denk ik ook al een halve kilometer voorbij toen ik ineens die grote gele ogen zag, ik denk: dat moet een BX zijn!
Jammer dat het niet wat mooier weer en wat lichter was meja, zijn we elkaar toch in ieder geval al eens tegengekomen
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inderdaad, pleurisweer. Mijn ruitenwisser was niet meer je van het, dus ik kon niet echt harder rijden dan 110. Mooi geluidje maakte je auto toen je wegreed . Vanaf volgende week moet je niet meer op een bruine tri letten maar op een grijze 16klapper , want hij is vandaag gekeurd.
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Oow kicke man!
Gefeliciteerd daarmee! Ik ben benieuwd wanneer ik je daarmee tegen ga komen
En jah, zo’n 16V met open luchtfilter klinkt wel lekker he
Ik zag inderdaad dat je je ruitenwisser op volle snelheid liet wapperen, je moet eens kijken of je niet zo’n dubbele arm kunt vinden van Morette, die heb ik ook op de 16V zitten, nog steeds één wisser, maar nu met twee bladen, dat werkt echt een belachelijke berg beter dan het origineel kan ik je zeggen, zeker met hogere snelheden!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het blad is wat verouderd, en naar links gaat perfect, maar als de wisser teruggaat laat hij de helft op de ruit liggen. Ik ga eerst maar eens een nieuw blad proberen. Wordt straks lekker scheuren in de 16klapper!