Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Kijk nou toch es wat ik in de Dordogne tegenkwam twee weken terug:
Hoe staat het met de aankoop? Ben erg benieuwd, het is een gaaf ding!
marcelgerry schreef:En nog ff wat foto’s
vermoedelijk een afgezaagde 4deurs personen uitvoering
[zeer zeker geen ‘zwaar’ wracht wagentje [1000kg/1200kg] hooguit 500kg/800kg ]
treeplank loopt erg ver door naar achter / 5 gaats velgen
maar best wel een leuk ding [van te maken ]
afhankelijk van de compleetheid [en de motor los] zo’n 2500 / 3500 euro waard
tenminste in dat prijs segment is er tekust en te keur verkrijgbaar
uitsluitend voor liefhebberij en niet uit handels oogpunt
voor +/- 10.000/15.000 euro koop je een heel goed rijdend exemplaar
doorsnee staan dit soort autos lang/langer tekoop
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
Het betreft zeker een afgezaagde berline zie de B stijl waar duidelijk te zien is dat deze is afgezaagd.
Bouwjaar is 1932 type is een AC4G.
Blijft een leuk object, meestal was het laadvermogen 500kg, met een normale versnellingsbak en overbrengingen.
Indien het een originele vrachtauto is met meer dan 500 kg laadvermogen was het veerpakket verzwaard en de remtrommels waren groter en ook voorzien van 6 wielmoeren.
Dispar vulgo
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 08-12-2007
- C6 (1928-1932) Berline de Voyage C6F
- C4 (1928-1932) Torpédo C4F
- C4 (1928-1932) CI Conduite Interieur AC4
sourcedejavel schreef:Marcelgerry,dit is wel een heel mooi restauratie-object!De hele boel kan uit elkaar om te ontroesten!
Op de franse ‘marktplaats zie je ze ook wel staan…zie de foto’s!De hele mooien kosten zo’n 10.000 euro…de opknappers,ja,tis wat men ervoor geeft!
Om het plaatje compleet te krijgen en uiteraard voor de liefhebbers even wat informatie
de Witte is een afgezaagde met smalle deuren, aan de deurmaat is te zien of het een vierdeurs betreft, kijk ook naar de opvulling van de B stijl.
Aan de wielen en as is te zien dat zij van 1928 of begin 1929 is, zonneklep verraad dit ook.
De bumper is een accesoire die je minder vaak tegen komt.
De Blauwe lijkt een originele vrachtauto van 500kg.laadvermogen brede deur. vermoedelijk van 1930.
De Groene is een originele vrachtauto van 1000kg laadvermogen met bouwjaar 1929/1930.
De witzwarte Tonnellerie is een originele vrachtauto, van 1000kg, laadvermogen maar de verchroomde radiateurmantel klopt niet deze was altijd in de kleur gespoten helaas vaak van staal en niet van messing zoals bij de luxe auto’s.
Chassis is van 1928, maar kan zo van een luxe auto zijn.
Leuke plaatjes van dit mooie model.
Dispar vulgo