Beste forumleden, Ik heb een gave CX25GTI automaat op het oog die een klein(?!)
probleempje heeft en ik probeer te achterhalen in welke richting ik moet zoeken
(of dat ik er helemaal niet aan moet beginnen natuurlijk).
Deze CX start altijd zonder problemen en rijdt meestal ook gewoon goed. Soms
echter begint ze tijdens het rijden te sputteren en slaat daarbij soms af. Na
tot stilstand gekomen te zijn, start ze gewoon en rijdt weer.
Ze heeft wel een jaar vrijwel(?) niet gereden.
Wie kan me helpen met een indicatie van de oorzaak? En als het dat is, hoe
complex/duur is de reparatie?
Alvast bedankt,
Jelte (CCCN#1998).
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
TochWeerCX schreef:Beste forumleden, Ik heb een gave CX25GTI automaat op het oog die een klein(?!)
probleempje heeft en ik probeer te achterhalen in welke richting ik moet zoeken
(of dat ik er helemaal niet aan moet beginnen natuurlijk).
Deze CX start altijd zonder problemen en rijdt meestal ook gewoon goed. Soms
echter begint ze tijdens het rijden te sputteren en slaat daarbij soms af. Na
tot stilstand gekomen te zijn, start ze gewoon en rijdt weer.
Ze heeft wel een jaar vrijwel(?) niet gereden.Wie kan me helpen met een indicatie van de oorzaak? En als het dat is, hoe
complex/duur is de reparatie?Alvast bedankt,
Jelte (CCCN#1998).
tja, klinkt als een kleinigheid, iets wat “gezellig” en onregelmatig stoort, zodanig dat je het niet makkelijk kan vinden. maar is bijna altijd te vinden en te doen. de motor doet het toch ?
probeer eens de BPD sensor !
dan kabels, en stekkers.
overleg met een CX garage / de eigenaar. wat wil jij en hij ? of is ie al van jou??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ik vrees dat we, om een dergelijk probleem goed te kunnen tackelen, meer informatie nodig hebben.
Dit klinkt een beetje als: Wanneer ik naar het toilet ga dan gaat bij de buren de keukenkraan lopen. Puur toeval dus.
Begrijp uit je post dat je de auto nog niet gekocht hebt. Wel een proefrit gemaakt? Probleem zelf ondervonden?
Probeer eens vast te stellen op welk moment het gebeurt. Hoelang na het starten treedt het probleem voor het eerst op, wat is daarna de interval. Motortemp. Bij welk toerental. Na lang met constant toeren gereden te hebben. In een bocht naar links / rechts. Hoe vaak gebeurt het in een rit van bijv. 1 uur op de snelweg of idem op binnenwegen. Dat zijn gegevens waar een conclusie uit getrokken kan worden.
Dit probleem kan door vele componenten veroorzaakt worden. Zoals al gezegd BDP sensor, maar ook ontsteking, brandstof voorziening, inspuitcomputer, injectoren maar ook simpele bekabeling met slecht contact. Zit er ook een gasinstallatie in de auto of alleen benzine.
Succes en veel wijsheid gewenst, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
hendrik69 schreef:Ik vrees dat we, om een dergelijk probleem goed te kunnen tackelen, meer informatie nodig hebben.
Dit klinkt een beetje als: Wanneer ik naar het toilet ga dan gaat bij de buren de keukenkraan lopen. Puur toeval dus.Begrijp uit je post dat je de auto nog niet gekocht hebt. Wel een proefrit gemaakt? Probleem zelf ondervonden?
Probeer eens vast te stellen op welk moment het gebeurt. Hoelang na het starten treedt het probleem voor het eerst op, wat is daarna de interval. Motortemp. Bij welk toerental. Na lang met constant toeren gereden te hebben. In een bocht naar links / rechts. Hoe vaak gebeurt het in een rit van bijv. 1 uur op de snelweg of idem op binnenwegen. Dat zijn gegevens waar een conclusie uit getrokken kan worden.Dit probleem kan door vele componenten veroorzaakt worden. Zoals al gezegd BDP sensor, maar ook ontsteking, brandstof voorziening, inspuitcomputer, injectoren maar ook simpele bekabeling met slecht contact. Zit er ook een gasinstallatie in de auto of alleen benzine.
Succes en veel wijsheid gewenst, Henk.
De CX is (nog) niet van mij; de eigenaar was zo vriendelijk dit euvel bij voorbaat te melden met de vraag of ik de oplossing weet.
Ik begrijp uit de reacties dat een vaag probleem zelden een snelle oplossing kent (had ik kunnen weten!). Ook langs andere weg kreeg ik de suggestie dat dit soort problemen best aan vuile contacten kan liggen, maar ook elders. Er zit geen gasinstallatie in.
Ik ga nog eens praten en een CX-garage raadplegen, laten keuren.
Groeten.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl