





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hendrik69 schreef:Juist ja. Was mijn vermoeden toch correct. Er is ook geen foto van de kofferruimte meegestuurd. Zal daar nog eens om vragen.
En wie of wat is GSM?
Groet, Henk.
GSM = Garage St Marien, dat is Wendela, onze vraagbak hier op ‘t forum, zit/woont in Fr.
haar man doet daar ook iets met CX-en.
kijk maar eens op:
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Aha, dan hou ik het maar op Garage Saint Marien.
De auto staat daar ca 400km vandaan. Leuke proefrit
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vraag inderdaad eens om een foto van die coffre. Ik denk haast dat het om de hoedenplank gaat (voor zover daar nog hoeden op gelegd worden). Als die weg is, is er ook een stuk stevigheid uit de constructie weg…
Tenzij dat, zoals bij de auto van Ree (was toch zijn auto?), verstevigd is.





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Oeps, CX25GTiT2 was me iets te snel af.
GSM = Garage St Marien, dat is Wendela, onze vraagbak hier op ‘t forum, zit/woont in Fr.
Ben toch van mening dat Wendela een iets charmantere benaming als vraagbak verdient
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
La planche qui est dans le coffre n’est pas là pour cacher de la rouille.
De hoedenplank zit er niet meer in omdat die roest gevangen heeft? Verrot is, dus?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
de verkoper merkt volgens mij op, dat de plank in de koffer er niet in ligt om roest te verbergen. Hij zegt dus dat daar geen roest zit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Volgens mij zegt de verkoper, dat de plank in de kofferbak er niet in ligt om roest te verbergen. Het zou dus maar zo kunnen, dat daar geen roest zit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hmm, en als ie dan met plank eigenlijk het tapijt op de bodem van de kofferbak bedoelt, dan begint het ergens op te lijken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Er zal letterlijk een plank op de bodem van de kofferbak liggen. Met ‘plank’ wordt denk ik niet het tapijt bedoeld. Ik heb aardig wat argot meegekregen op school in Frankrijk. Maar planche als synoniem voor tapis, dat zie ik niet zitten. Tapis gaar en en er dan een planche op gelegd, dat zie ik meer zitten. Ik denk, dat deze auto je gaat tegen vallen als je ‘r van dichtbij ziet. Dat kleed over de voorstoel, het deukje, de planche, het zijn allemaal tekenen, dat niet steeds alles adequaat is bijgehouden. Je zult voor kosten komen te staan. Zeker voor een CX, koop je het best een hele knappe en dan nog heb je kosten. Maar om van een auto van E 2.300,- een auto met een waarde van E 4.000 te maken, kost je minimaal 2 keer het prijsverschil.
Hoewel geen diesel, kan een auto er ook zo uitzien: http://www.leboncoin.fr/vi/65944195.htm?ca=5_s. En als je dan van dicht bij gaat kijken, dan is er nog een lijstje van kleinigheden, zo leert de ervaring. Fransen zijn gewoon minder precies en minder veeleisend.
En voor een diesel kom je met deze (http://www.leboncoin.fr/vi/64790972.htm?ca=5_s) waarschijnlijk op een minder hoog bedrag uit dan met het kopen van de groene en daar de dingetjes aan doen. Als E 1.700 prijsverschil boven budget is, kun je beter niet gaan CX-en. De CX is een luxe auto en die kosten geld. En het is een Citroën en dus gaat de auto vroeg of laat kapot. En kapotte Citroën repareren of laten repareren kost ook geld. Een auto in Zuid Frankrijk halen kost trouwens ook geld. Het is wel leuk, auto’s halen in Frankrijk, maar het is niet gratis.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Met deze foto’s kun je de groene onmogelijk beoordelen. Geen details van probleemplekken, te klein en onduidelijk. Kortom, als er niet meer komen zou ik hem laten staan. Overigens, rotterij in de kofferbak lijkt me niet waarschijnlijk, hooguit een beetje bij de achterlichten.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Waarom niet? Als het de kofferbakbodem is, die zie ik niet op de foto’s.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Robin Visser schreef:
Hoewel geen diesel, kan een auto er ook zo uitzien: http://www.leboncoin.fr/vi/65944195.htm?ca=5_s. En als je dan van dicht bij gaat kijken, dan is er nog een lijstje van kleinigheden, zo leert de ervaring. Fransen zijn gewoon minder precies en minder veeleisend.
En voor een diesel kom je met deze (http://www.leboncoin.fr/vi/64790972.htm?ca=5_s) waarschijnlijk op een minder hoog bedrag uit dan met het kopen van de groene en daar de dingetjes aan doen.
Weet je waarom de 2 CX-en hierboven er zo goed uitzien?
Ze komen beide uit departement 67: Alsace, ofwel onderhoud gepleegd door Duitse Fransen (met een degelijke mentaliteit)...
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helaas ook een gebied met sneeuw, ijs en pekel…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
@Robin Visser: Ja, dat weet ik allemaal wel. Het is voor mij juist de sport en de fum om een zo goedkoop mogelijk exemplaar op de kop te tikken en die op te knappen. Ik beschik over een redelijk goed geoutilleerde werkplaats en twee handige handjes, dat helpt. Alleen de basis, het chassis dus, moet goed zijn.
@l.wenting: Je hebt helemaal gelijk. Net als DriverD.
@waterman: En welk departement of gebied zou volgens jou dan de voorkeur moeten hebben?
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
hendrik69 schreef:@waterman: En welk departement of gebied zou volgens jou dan de voorkeur moeten hebben?
Nou heet ik geen Waterman, maar ik denk je vrj makkelijk te kunnen helpen. Je kijkt op het hier wel bekende ‘Leboncoin.fr’ en je zoekt naar een auto die je wat lijkt. Dan blok je met je linker muisknop de ‘code postal’. Vervolgens kopieer je de code met je rechter muisknop naar Google maps. Na de plaats te hebben ingevoerd in het programma, zoom je uit en zie je de plaats van de auto op de kaart van Google maps. Daarop zie je ook wat donkerdere vlakjes. Ik neem, dat je die gegevens tezamen met de bij Aardrijkskunde opgedane kennis voldoende kunt interpreteren. Als er bergen zijn, dan is er een grote kans op sneeuw. En als er sneeuw valt, dan….. Dan krijgen CX-en roestige voeten. In de Elzas kun je mazzel hebben. Het is daar over het algemeen niet zo hoog. Maar er is daar een setje bergen waar je ook ‘s zomers sneeuw kunt hebben, echt waar. Dusssss, heel Frankrijk, maar niet in de bergen, niet direct aan de oost-kust en volgens sommigen ook niet direct aan de zuid kust. Dat laatste is overigens niet mijn ervaring. Ooit met mijn vader zaliger in Frontignan een punt gave DS opgelaaid die serieus lang buiten onder een afdak had gestaan. En als de staat toch niet uitmaakt, zou ik kijken naar opties en kleur en deze gave kar niet over het hoofd zien: http://www.leboncoin.fr/vi/71001696.htm?ca=3_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl