Met de CX naar Roemenie
Ik ben met de CX familiale naar Roemenie geweest.
Zo’n 5500 km en nix aan de hand.
Mijn schoonouders waren ook mee met hun slOpel Zafira en op de echt hele slechte wegen in Roemenie kan je dan wel erg goed merken dat de CX een superieure vering heeft.
En bij uitstapjes hebben we er met 9 man in gezeten!
Foto’s van onderweg staan bij de rest van de Familiale foto’s
Foto’s van mijn CX-en:
http://homepage.mac.com/paz/Citroen_CX/Menu13.html
Zoals ik al eerder aangaf ruim 4000 kilometer gereden in Noorwegen, samen met mijn schoonouders die ook een C4 hebben. Dat heeft heel veel starende gezichten opgeleverd aangezien er in Noorwegen héél weinig C4’s rondrijden. (in 12 dagen tijd maar 1 tegengekomen) Hier een paar fotootjes.
ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart
http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg
Al jaren naar Frankrijk geweest met de XM - caravan erachter, maar dat merkte je met een Ct turbo eigenlijk nauwelijks. Altijd probleemloos thuisgekomen. Dit keer heb ik het gedaan met een V6 3.0 automaat. Ook daarmee ging het caravanrijden probleemloos, maar tijdens een rit - zonder caravan, maar wel in de bergen en bij erg warm weer - begaf de versnellingsbak het. Alleen de 1 en 2 werkten nog. Dan is het toch wel prettig lid te zijn van de ANWB. Auto werd naar huis gebracht, vervangende auto werd door hen in Duitsland opgetrommeld en op de camping bezorgd (in Frankrijk zijn er geen huurauto’s met trekhaken), en in de aldus verkregen VW Pasaat werd de reis voortgezet. Dan blijkt opeens hoe ontspannend Citroen rijden eigenlijk is.
Ik heb voor de revisie van de bak her en der wat rondgebeld, en kwam zo bij toeval in anaraking met het bedrijf Autrans in Lunteren, waar ik direct werd uitgenodigd voor een rondleiding door het bedrijf. Ziet er zeer Hi-tech en professioneel uit, en zij doen dan ook eigenlijk bijna alle revisies van automatische versnellingsbakken die in NL kapot gaan - ook voor diverse citroendealers. Maar daar bleek me dus ook dat je ook als particulier je auto er gewoon kunt heenbrengen, omdat zij ook nog een eigen aparte in- en uitbouw afdeling hebben. Begroting, inclusief in- en uitbouw: plm 2.300 euro incl. BTW, en volledige garantie gedurende een jaar. Het lijkt mij daarmee dus dat je door de auto daar - buiten de dealer om - in reparatie te geven, toch wel het nodige uitspaart: Een van de citroen-dealers, die ik eerder belde, kwam maar liefst met het dubbele bedrag op de proppen, terwijl er dan toch ook niets anders wordt gedaan dan een bak demonteren, hem opsturen (naar datzelfde bedrijf), en weer monteren. Gelukkig kon ik met mijn auto nog de veertig kilometer vanuit mijn woonplaats naar Lunteren hobbelen, en heb over dat aanbod dus geen seconde hoeven twijfelen.
Clipper
Toch wel erg veel geld!!! Maar goed, ‘t is ook niet zomaar iets, zo’n versnellingsbakrevisie!!!
Wel gaaf zeg!! Twee C4’s achter elkaar, ziet er erg goed uit!!!
Ik ga trouwens binnenkort maar eens een temperatuurmeter in mijn TZD Turbo zetten, vind het toch wel fijn om te weten hoe warm de motor nou eigenlijk is.
zo we zijn ook weer terug. het was mooi en lekker weer! zijn tot de conclusie gekomen dat je de c4 toch meer in fr ziet dan in nl. ff een paar fototjes:
goed voor de auto zorgen .. om de 600 km
eigenaar van de eerste camping was ook citrofiel . Hij had een witte traction waar je in kon rijden en ook een eend. Ook had hij her en der oude 2cv’s staan.
Omdat we toch een keer een eend willen kopen kijken we uit naar een! zo zagen we in favarges (vlakbij albertville) 2 staan. Helaas iets boven ons budget!! maar wel mooi!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De Berlingocamper is ook weer terug na een kleine drie weken toeren door Frankrijk en de binnenlanden van Spanje (net geen 5000 km). Ik had een paar knappe foto’s gemaakt van het geheel in kampeeruitmonstering incl. voortent, maar helaas heeft een spaanse onverlaat die nu ergens op zijn niet geheel legaal verkregen toestel staan. Ik zal nog eens tussen de foto’s van andere jaren zoeken of ik iets heb om hier bij te zetten.